AnnaZ
Du missade den delen där jag skrev "låtsas" eller?
Dvs, låtsas att knark och s*xindustrin inte har någon koppling. Eftersom cissan vill skilja dem fullständigt åt så blir konsekvensen av det, det jag skrev. Jag menar inte att det är så, det var ironi.
Nu råkar det vara så att det inte är helt ovanligt att gruppvåldtäkter av framför allt unga killar har fått sin inspiration av p0rr. Det är inte något jag hittar på, det kan du se i både förhör och mål. Att p0rren inte har någon inverkan i samhällets syn på människor, som du säger, tror jag inte ett dugg på. Det finns en anledning till att unga flickor kommer till ungdomsmottagningen med brustna rektum, och med frågan om det ska göra så ont. Det finns en anledning till att tidningar (t ex Cats) sprider bilden att det bästa unga flickor vet är att kn*lla äldre gubbar, helst fler samtidigt. Mig veterligen är det bara i p0rrfilmer som övergrepp tillåts, och till och med glorifieras. Att utifrån den totala bilden av samhället då påstå att p0rr inte har någon inverkan, förefaller mig helt osannolikt. Skulle p0rr då vara det enda som inte påverkar människor?
Jag började att använda knarkdelen i detta sammanhanget. (låt mig citera mig själv)
"Jag skiljer inte på det (mjuk & hårdp0rr), av den enkla anledningen, att jag inte stödjer en industri som fullkomligt förstör människor, både i industrin och långt utanför.
Jag stödjer inte narkotikahandel heller, även om jag vet att det finns människor som inte dör av knark."
Dvs, det spelar ingen roll om några påståeligt trivs med p0rr, eller narkotika, jag är emot bägge oavsett, för att det förstör människor. Detta ansåg cissan var smaklöst och att jag jämförde p0rr- och narkotikaindustrin, vilket man inte kunde. Jag anser inte att jag jämför, utan att jag använder mig av samma princip i bägge fall. Jag skulle lika gärna kunnat säga att jag är mot alkoholmissbruk, trots att jag vet att det finns människor som trivs med det.
Det jag försökte få fram, var det ologiska i att anse att något är ok, för att trots att det skadar, så gillar några det, och samtidigt säga att något annat inte är ok, för att trots att några gillar det, så skadar det. Själva den saken tycks inte ha gått fram.