Cecilia 2 och ev Cyberbride
"att det faktiskt går att ändra på saker, men man måste vara många."
Varfor, far jag fraga, isafall, har det inte skett nagon forandring pa over 100 ar?? Om det ar sa att gar att andra pa saker men man maste vara manga - varfor har ingen skett for att "allt det onda i samhallet" ska forandras??
Crime har alltid existerat. Prostitution har funnits sedan Jesu tid. JAg menar COME ON - varfor skulle nagot som existerat i over 2000 ar kunna andras?
Vare sig detta ar Bush snack eller inte tror jag att TYVARR kan ingenting forandras.
Fraga till Cecilia2 och Cyberbride:
har ni nagonsin utsatts for ett samhalles ont? Har ni utsatts for CRIME? Vet ni hur det ar att leva utan pengar och forsoka ta sig fram i livet?
De manniskor som har det j*vligt svart saljer exempelvis narkotika och tycker att det ar en bra temporar losning. Kvinnan/mannen som prostituerar sig gor det temporart (de tanker att det ar en temporar losning) for att kunna overleva. De har ingenting att luta sig tillbaka pa som vi svenskar eller manniskor som bor i det svenska samhallet har.
PERSONLIGEN har jag upplevt nagot valdigt traumatiskt - som satt sina spar i mig VALDIGT DJUPT och som far mig att tanka: - gar det att andra samhallet? Nej.
Jag umgicks inte i "fel kretsar", "var inte i fel omraden i storstaden" ANDA fick jag uppleva vad som ungefar kanns som att: "okej - nu kommer jag att do - hejda mamma".
Ett bevapnat ran ar varre an vad manga manniskor kan tanka sig. Mycket varre.
Dessa manniskor som gjorde det har gjorde det for att kunna overleva - for att kunna ha pengar att kopa mat, betala hyra och detta pa ett snabbt och enkelt satt. lyckligtvis for mig sa overlevde jag.
Tjejen och hennes man i Syd Afrika som gick igenom samma sak for 2 manader sedan blev valdtagen brevid hennes man av de bevapnade ranarna. Hon vet fortfarande inte om hon fatt HIV viruset utan maste vanta pa den vanliga 3 manaders perioden att ga over.
What is this?? IT IS DAILY LIFE. Och det kommer inte forandras, tyvarr, om inte ALLA POLITIKER I HELA VARLDEN inser att nu maste vi andra pa det har. Och det gor de ju inte.
Sa forgive me Cecilia2 och Cyberbride om det ar den installningen jag har. Men jag ar realistisk och jag tror crime kommer fortsatta ar ut och ar in. Vare sig det ar P*RR, narkotika, bevapnade ran, mord, pedofilism eller liknande. Det kanske kan tonas ned om ALLA MANNISKOR gar med varandra och forsoker stoppa detta.
Men om ingen kunde stoppa HITLER - hur ska vi da kunna stoppa dagens sanning??!
Ok.
P