• Skagenbrud-03

PORR!

Hur ställer ni er inför följande: När jag letade efter foton i datorn hittade jag en massa porrbilder och 30-40 länkar till olika porrsidor. Faktum är att min man inte visar något överdrivet sexintresse till mig, vi kanske har sex 1g per månad, så nu känns det som om dessa porrbrudar är betydligt intressantare att titta på! Vi har varit sura på varann flera dagar om det här och min man vill inte diskutera detta. Jag känner mig inte mycket värd. Visste att han hade lite bilder i datorn, men inte såhär mycket! Överreagerar jag? Det är just det att han inte visar något sexintresse mot mig som gör att porrbilderna sårar!

• Svar på tråden PORR!
  • Nojsan

Litet tillägg: Naturligtvis mår inte männen i porrfilmerna bra heller.

• Ei saa peitää

Visst finns det tjejer och killar som inte mår bra men så är det ju i alla branscher. Tror säkert att det finns rätt så många tjejer och killar som trivs att spela in p-film också. Annars skulle de ju inte stolt figurera i media som p-drottningar och liknande.

Jag kan kolla på p-film och tycka att det kan vara en krydda i tillvaron men naturligtvis finns det gränser på vad man vill se och inte och det får absolut inte gå ut över förhållandet.

Att se på porr emellanåt tycker jag är helt ok men som det verkar på Skagenbrud så har det gått ut över förhållandet i och med att killen verkar mindre intresserad att ha sex med henne. Då är det ett problem anser jag.

Jag tycker att du Skagenbrud ska ställa ett ultimatum till din kille att om han inte visar mer intresse för dig så kommer du att lämna honom för att du känner dig så ouppskattad. Kanske låter hårt men du mår ju uppenbarligen inte bra av detta och är han inte villig att ändra lite på sig så tror jag tyvärr inte han är något för dig. Isåfall är du värd nån bättre som bryr sig om dig.

• jambasi

Ei saa peitää
    jag tycker inte man kan jämföra p*rrindustrin med viklen industri som helst.

jag tror det krävs mycket för att en männsika ska välja att jobba med porr. och om man läst på lite vet man att väldigt många p-skådisar uttalat sig om hemska uppväxter och en hemsk industri.

så här skriver Lind Lovelace (en känd p-skådis) "Jag upplevde inte längre att saker gjorde så att jag mådde bra eller dåligt. Jag kände som om min själ hade tagits ifrån mig. Jag var ingen människa längre. Jag var en robot, ett kolli, en uppdragbar leksak, en kn*ull och su*g docka. Jag hade blivit någons ting."

Att detta är hemsk och förnedrande är väl rätt självklart. frågan är om vi vill ha den här synen på sex och kvinnor, men även män:
    "Hur mycket ska en liten 18-åring behöva genomgå? Fem sextioåriga gubbar, fyra afrikaner, sex järnhårda busar. A*nalt! S*adomasochism! Miniflickan Sandy är tillbaka!" (baksidetexten på en SVENSK porr*film)

jag vet att jag är moralkärring nu och kommit LÅNGT ifrån bröllop. det här är fel sida att diskutera på. men det är en fråga jag brinner för.

/Lisa

• Nojsan

Lisa! Du är ingen moralkärring! Jag håller helt med dig och anser att det inte finns något som helst att försvara vad gäller porr. Sen betyder inte det att jag dömer de som gillar att titta på det, fast jag tycker man skall veta vad som ligger bakom tillverkningen av en sådan film. Och det fattar vem vem som helst att det som händer där är inget som folk mår bra av... Däremot skulle jag nog döma och avstå från kontakt med den som öppet erkände att de gillade barnporr tex.

• cissan 28/6 2003

Jag tycker också synd om p*rrskådisarna (särskilt kvinnorna måste jag säga...) Men allvarligt talat, hur många är de? Ett par hundra?

Hur många skadas å andra sidan inte av narkotika? Knarkarna själva blir sjuka eller tar överdoser och dör. Många måste begå brott för att finansiera sitt missbruk och skadar på så sätt vanliga människor. Många blir farliga av sitt missbruk och kanske börjar ge sig på oskyldiga människor på stan.

Så visst, p*rrbranschen är inte heller någon bransch jag skulle vilja jobba inom. Men jag tycker inte att det går att jämföra med narkotikaindustrin som har MYCKET på sitt samvete. Eller i och för sig, paralleller kan man ju alltid dra. Så länge man minns att narkotikabranschen är mycket värre.

• Nojsan

Tyvärr går nog porr och narkotika hand i hand för många inom p-industrin.

• jambasi

cissan
    det är alltid svårt när man ska jämföra. blir alltid fel. man måste helt enkelt motarbeta både knark och porr.

• cissan 28/6 2003

jambasi

Stor skillnad tycker jag. Jag tycker man ska arbeta på att p*rrbranschen får bättre villkor och att alla inblandade behandlas bättre och inte behöver ställa upp på något de inte vill.

Narkotikaindustrin däremot måste bort helt och hållet. Det finns inget sätt att göra narkotikaindustrin acceptabel, det menar jag att det gör med p*rrindustrin.

• U-Brud

Narkotikaindustrin och p*rrindustrin anser jag att man inte kan jämföra.

Att vara p*rrskådis är säkert inget trevligt arbete som vem som helst skulle vilja ha. Men nu är det ju så att vissa människor verkligen gillar att synas på detta vis och det tycker jag är ok så länge det är 100% frivilligt.

Många av er har skrivit att de flesta p*rrskådisar har blivit utsatta som barn. Hur vet ni det? (finns det någon statistik på det?)

• jambasi

u-brud
    måste bara fårga: hur hade du tänkt avgöra vilka p-skådisar som gör det frivilligt?

det blir nog lite svårt att ta ut dem. och vad är frivilligt?

och även om det är frivilligt bidrar det ju till en sen bild av sex och en ökan sexualisering, eller?

Svar på tråden PORR!