• Skagenbrud-03

PORR!

Hur ställer ni er inför följande: När jag letade efter foton i datorn hittade jag en massa porrbilder och 30-40 länkar till olika porrsidor. Faktum är att min man inte visar något överdrivet sexintresse till mig, vi kanske har sex 1g per månad, så nu känns det som om dessa porrbrudar är betydligt intressantare att titta på! Vi har varit sura på varann flera dagar om det här och min man vill inte diskutera detta. Jag känner mig inte mycket värd. Visste att han hade lite bilder i datorn, men inte såhär mycket! Överreagerar jag? Det är just det att han inte visar något sexintresse mot mig som gör att porrbilderna sårar!

• Svar på tråden PORR!
  • Majsan80

Om porr ska finnas i ett förhållande ska båda vara med på det, t.ex. om man ser på film tillsammans.
    Om den ena mår dåligt av det måste den andra respektera detta.
    Jag tycker definitivt att du ska tvinga honom att prata om det, ni måste vara öppna mot varandra.

• Nici

Håller definitvt med både Jambasi och Carma!!
    Dessutom när det går överstyr är porr inget att leka med, när kryddan går över till missbruk....
    Tack Santa Fe, för ditt inlägg, ja jag HAR det fruktansvärt tungt!
    Skagenbrud-03, om det nu är så att ni får problem att få rätsida på detta, gå in och läs på SLAA forumsida och/eller ta kontakt med en sexualrådgivare/psykolog.
    Det viktigaste är ju att man går vidare och att han också tycker det är fel om du inte mår bra av det!
    Dessutom tycker jag man ska tänka på att en stor procent av alla porrmodeller och porraktriser har blivit sexuellt utnyttjade som barn...

• jambasi

Majsan80
    porr är väl inte bättre för man är två om det.

precis som nici säger har många blivit sexuellt utnyttjade. många av de flickor som är med på bilderna här på nätet är under 18 = b a r n p o r r!

det bidrar också till sexualiseringen av samhället! en sexualisering som bidragit med en syn på kvinnan som objekt. en kvinna kan idag gruppvåld'tas och det är ok enlig svensk lag.

• lillaEgo

jambasi

Jag tycker det är synd att Du så enkelspårigt anser att detta är ett mansproblem. Det finns MÅNGA kvinnor, många fler än vi vet som gillar, tänder på eller behöver p0rr. Du får det att låta som om män är monster. Är de det? Vad är då de kvinnor som gillar p0rr?

Jag försvarar absolut inte barnp0rr eller annan extremp0rr som skadar andra men att skylla de usla svenska lagarna på p0rren är att gå för långt, tycker jag.

För hundra år sedan låg kvinnan på rygg, blundade och önskade det var över. Tack o lov har våra män lärt sig hur de ska tillfredsställa sina kvinnor. Vem har lärt dem, tro?

• MacGyver

lillaEgo

men alltså... p0rren skadar ju andra i sig självt...

jambasi har rätt så tillvida att p0rren påverkar utfall av våra lagar, vilket gör hela rättssamhället osäkert, för just kvinnor.

Jag vet inte om du själv har sett/ser på p0rr, men p0rnografien gör inte reklam för att män bättre ska kunna tillfredsställa kvinnor.
    Den annars härliga s*xuella njutningen kopplas både i film och i samhälle till någon form av övergrepp. P0rren gör reklam för det. Så enkelt är det. Den bygger på en blandning av s*x och övergrepp. Kvinnor och flickor är till för mäns tillfredsställelse. Möjligen kan kvinnan/flickan i p0rren få visa att hon gillar att bli förnedrad.

Det är detta den "vanliga" p0rren handlar om. Och då pratar vi inte ens om det du benämner som "extremp0rr"

• jambasi

bra skrivar MacGyve!

lillaEgo
    det är självklart inte bara män som ser på porr. det är lika fel när kvinnor gör det!
    tycker inte om när du säger att nån behöver porr. tycker inte att den njutning någon får av att se på bilderna eller filmerna är värt priset.

hemskt att kvinnor försvarar en industri som hela tiden utnyttjar unga kvinnor och förvrider folks syn på s*x. för det är vad det gör!

• MacGyver

jambasi vill du bli min kompis? hehe

• lillaEgo

jambasi

"det är självklart inte bara män som ser på porr. det är lika fel när kvinnor gör det!"

Det anser Du, ja! Vem ger dig rätt att avgöra vad som är rätt eller fel för andra?

"tycker inte om när du säger att nån behöver porr."

Detta är inte heller något som Du kan avgöra. Att Du inte "behöver" p0rr gör inte att andra män och kvinnor inte behöver det.

Är det mig Du syftar på med din sista mening? Jag har inte försvarat p0rrindustrin. Jag anser bara att Du går på hårt mot män. Dessa män som hela tiden (jämt, alltid, oupphörligen, för jämnan, oavbrutligen ) utnyttjar unga kvinnor och förvrider min syn på sex.... ?

• lillaEgo

MacGyver

Inlägget Du adresserade till mig förstod jag inte.

De p0rrfilmer jag har sett har inte varit kvinnoförnedrande. Självklart vet jag att det finns grov p0rr, mycket grövre än min fantasi ens vill.... fantisera. Men.... skiljer Du och jambasi på detta?

• MacGyver

lillaEgo

Låt jambasi svara för sig själv.

Jag skiljer inte på det, av den enkla anledningen, att jag inte stödjer en industri som fullkomligt förstör människor, både i industrin och långt utanför.
    Jag stödjer inte narkotikahandel heller, även om jag vet att det finns människor som inte dör av knark.

Svar på tråden PORR!