Ei saa peitää
Nja.. det är en viss skillnad på nyhetskildringar och p0rr. Nyheter skildrar verkligheten, p0rr försöker göra verklighet av något som inte är det.
cissan 28/6 2003
Vilka som är offer, som du uttrycker det, har jag gett flera exempel på. Du anser inte att det är nog, det får så vara. Jag har tidigare föreslagit att du tar dig en tur runt i skolor, där det är mest tydligt. Du kan också kolla med ungdomsmottagningar som får in många unga "offer", med sprucken an*l, för att det "hör till".
Vidare så kan du mycket enkelt hitta uttalanden från både gamla och nya p0rrdeltagare, för att få en mer rationell bild över hur många det är som far illa.
Jag har ingen anledning att övertyga dig. Jag förväntar mig ett visst mått av självbevarelsedrift, så till vida att om man får nys om ett problem, så tar man reda på saker själv, innan man "lovar" något som du gör.
Du har inte gett mig något belägg för att du kan "lova" att det inte är många offer, och inte heller för att det är ett "fåtal" våldtäkter som använder sig av p0rren som grund.
Det ologiska ligger inte i att den ena industrin är värre eller bättre än den andra. Det ologiska är att du använder dig av olika principer vid olika tillfällen. Jag har inte jämfört dem ur det perspektivet, du tolkade min princip som att jag gjorde det, vilket i och för sig är en bedrift i sig själv.
Sedan är jag inte heller ett dugg förvånad över att du trivialiserar p0rrindustrin till att jämföras med mat. Det hänger samman med att du inte bryr dig om att ta reda på hur det faktiskt ligger till. Självklart tycker du att det är rimligare, för du faktiskt inte vet hur det är. Och då kan du för all del fortsätta att tro att p0rr inte skadar, i alla fall inte så många att det inte är ok. Upprepar du det tillräckligt många gånger så kanske det till och med blir sant.
Som jag sagt någon gång förut - Sällan har jag fått en så tydlig bekräftelse på att nedvärderande kvinnosyn inte är könsbetingat.