• Skagenbrud-03

PORR!

Hur ställer ni er inför följande: När jag letade efter foton i datorn hittade jag en massa porrbilder och 30-40 länkar till olika porrsidor. Faktum är att min man inte visar något överdrivet sexintresse till mig, vi kanske har sex 1g per månad, så nu känns det som om dessa porrbrudar är betydligt intressantare att titta på! Vi har varit sura på varann flera dagar om det här och min man vill inte diskutera detta. Jag känner mig inte mycket värd. Visste att han hade lite bilder i datorn, men inte såhär mycket! Överreagerar jag? Det är just det att han inte visar något sexintresse mot mig som gör att porrbilderna sårar!

• Svar på tråden PORR!
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • mojito

Kan bara inte sitta tyst langre.....

For det forsta sa haller jag med U-brud, hur vet ni att alla p-skadisar har blivit utnyttjade som barn? Och hur skulle det hjalpa dem att hela p*rr-industrin laggs ner? Behover de inte anna sorts hjalp? Forresten finns det manga som faktiskt gillar att synas pa film, sa varfor skulle de inte sa kunna livnara sig pa det? problemet ar de manniskor som gillar att se pa och att synas pa film. Problemet ar sjalva p*rrindustrin som onekligen utnyttjar sina anstallda och inte ger dom godtagbara arbetsforhallanden mm. Men man loser det inte genom att formana helt vanliga manniskor som gillar att se pa p*rr om hur "farligt" det ar.
    Dessutom vill jag papeka att det finns manga olika sorters p*rr. Jag haller med att mycket av det inte representerar verkligheten, men mycket av det haller sig inom "normala" ramar ocksa. Och kommentaren att p*rr bidrar till en s*xualisering av samhallet ar ju helt absurd. Ar inte samhallet, ja hela varan existens, redan s*xualiserad? Har du hort talas om fortplantning och varfor det ar bra for manniskans fortsatta evolution?

Nu till knarket. Nan sa att man "maste motarbeta bade knark och p*rr". Hur har du tankt gora med vin? och cigaretter? Hur manga har roker? Det finns sakerligen lika manga alkoholister i Sverieg som det finns narkotikaberoende. Jag fattar ju att det ar en viss skillnad pa heroin och nikotin, men om du vill se det ur samhallets perspektiv sa kan jag ju saga att i sa fall vill jag att cigaretter forbjuds ocksa. Jag vill inte att mina skattepengar gar till att bota folk fran lungcancer, for att det ar for korkade for att fatta att om man drar is sig tjara och annat ackel flera ganger per dga sa bli man sjuk. Darfor tycker jag att var och en far gora som den vill, och alla vet att man kan bli beroende av knark.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden PORR!