• Skagenbrud-03

PORR!

Hur ställer ni er inför följande: När jag letade efter foton i datorn hittade jag en massa porrbilder och 30-40 länkar till olika porrsidor. Faktum är att min man inte visar något överdrivet sexintresse till mig, vi kanske har sex 1g per månad, så nu känns det som om dessa porrbrudar är betydligt intressantare att titta på! Vi har varit sura på varann flera dagar om det här och min man vill inte diskutera detta. Jag känner mig inte mycket värd. Visste att han hade lite bilder i datorn, men inte såhär mycket! Överreagerar jag? Det är just det att han inte visar något sexintresse mot mig som gör att porrbilderna sårar!

• Svar på tråden PORR!
  • jennyli

Haha ni är bara för roliga tjejer. Att ni ORKAR? *gäspar* måste gå och lägga mig. Är faktiskt helt förstummad över vilken energi ni lägger ner!

• cissan 28/6 2003

jennyli

Min man skrattar också åt mig... Hela dagarna faktiskt.

• MacGyver

cissan 28/6 2003

1. Om du ber om att jag ska "upplysa" dig, och jag således gör det, genom att "rapa" upp källor, som kan bekräfta det jag säger, är det då inte rimligt att du kollar upp åtminstone NÅGON av dem, på samma sätt som du ville att jag skulle kolla upp BRÅ?
    För det är väl inte så att du anser att alla andra ska "bevisa" saker för dig, medan du själv inte behöver bevisa något?
    Du har i så fall en fantastisk dubbelmoral.

2. Jag har överhuvudtaget inte PRATAT om narkotika i det sammanhanget som du gör och därför kan jag varken förneka eller bekräfta något som du påstår att jag säger.

Du väljer fullständigt bort att se vad jag faktiskt skriver. Jag har INTE likställt narkotika och p0rr, oavsett hur många gånger du än säger det.

Jag har jämfört INSTÄLLNINGEN att i det ena fallet så ursäktar man den ena förekomsten FÖR att det inte skadar alla, och den andra förekomsten är oförsvarbar för att den skadar MÅNGA, även om det INTE är ALLA.

EN GÅNG TILL: Att något inte skadar precis ALLA betyder inte att det är försvarbart.

ÄR detta verkligen så svårt att förstå?
    Eller spelar du på prestige nu?

Sedan är det frågan om vem som ljuger, den som kan redovisa, eller "rapa" källor, som kan bekräfta en företeelse, eller den som vägrar att göra det.

Nej, jag förstår att du inte är ledsen över att vi inte är på samma nivå. På så sätt kan du fortsätta hävda att du har rätt utan att ge någon tillstymmelse av bekräftelse för det.

Jag, å min sida, är, om inte ledsen, så förbryllad över det. Det passar så oerhört lite ihop med den bilden av dig som både påläst och saklig.
    Jag hade, tro det eller ej, förväntat mig att du, eftersom du engagerat dig så och för övrigt verkar hålla kunskap högt, ärligen ville ha källor för att om möjligt få nys om något du tidigare inte känt till.

Men bara du trivs...

• Cecilia2

Narkotika vs prngrfi... vansinnig diskussion egentligen... Men om ni skall jämföra, gör det globalt. I Sverige skadar troligen narkotikan fler direkt än vad prngrfi, men båda industrierna är internationella, och de största övergreppen inom prrbranschen sker på andra håll i världen. Alltså blir svensk statistik inte särskilt intressant i sammanhanget...

Varför överhuvudtaget fortsätta diskussionen när det är så uppenbart att ingen av er någonsin kommer att kunna övertyga den andra om sin ståndpunkt?

Varför bråka om vilken industri som skadar flest, när det räcker att konstatera att båda stinker och behöver åtgärdas.

Men det kommer väl aldrig att hända, så mycket kapital som finns inblandat i båda branscherna. Och personligen är jag övertygad att det finns många krafter på höga platser i många samhällen (både demokratiska och odemokratiska, "bra" och "dåliga") som har sina fingrar med i spelet...

• cissan 28/6 2003

Cecilia2

Du har rätt. Det är en löjlig grej att diskutera. Måste bara säga att jag tror att de stora övergreppen p g a narkotika troligen också sker någon annanstans än i Sverige. Men den här diskussionen blir väl inte så mycket mer givande nu...

• MacGyver

Cecilia2

Poängen är att jag överhuvudtaget inte diskuterat vilken industri som "skadar flest".
    Jag har diskuterat själva saken att något anses försvarbart för att det inte skadar precis alla, och något annat anses oförsvarbart, egentligen av samma anledning.
    Det handlar inte om att övertyga ståndpunkter.
    Cissan är insnöad på att narkotika är mer skadligt än p0rr, och det är detta hon talar om. Det förstår jag.
    Jag är insnöad på att principen att något är olagligt utifrån att det är skadligt, ska gälla även p0rr. Det är detta jag talar om. Det förefaller som att cissan inte förstår det.
    Vi talar alltså om helt olika saker, och det i sig gör det omöjligt att diskutera.
    Det hade varit något helt annat om vi faktiskt hade pratat om samma sak.

• cissan 28/6 2003

Ja och sedan har ju MacGyver rätt ut att hon är så mycket mer begåvad än jag. Det får ni inte glömma.

Hur är det nu... "Om man måste säga det..."

• jennyli

Fattar inte att jag inte kan låta bli att läsa era inlägg *fnissar*

• Princess

Jag maste saga att varfor inte bara tanka "de som gillar p*rr lat dem gilla det - ni som vill protesterad mot det - fortsatt med det".

Jag tycker inte det ar fel med p*rr - men anvander mig sallan av den kryddan. Det finns manniskor som valjer att arbeta med detta precis som det finns mannsikor som valjer att salja narkotika, jobba som larare, prostituera sig, salja frukt pa gatan eller bli journalist. Varfor man gor dessa val beror pa vilka forutsattningar man haft i livet.

Om nagon kan livnara sig pa att gora hard/mjuk p*rr filmer - let them - det ar val anda lagligt om man ar over 18 ar? . Om nagon som vaxer upp utan foraldrar, som blivit utnyttjad hela sitt liv borjar salja narkotika och inser att det betalar hans/hennes hyra,mat, klader etc - let them!!

Samhallet har gatt far langt for att vi ska kunna BLI AV MED P*RR, NARKOTIKA och ovrig CRIME. Sa varfor inte bara leva med det?!

Det gor ont i hjartat varje gang jag hor om ny pedofil cases och den engelske 24 aringen som fatt 47 ar i fangelse for att han forgripit sig pa 10 16 aringar i Thailand. Det gor ont!!! Men pedofilism kommer ALLTID att finnas dar for det ar sa manga sjuka id*oter dar ute som ar sjuka.

Om man kanner att man dock inte pallar av samhallets tryck - join a club - eller starta en klubb och forsok motverka det du inte star ut med. Det kanske far dig att kanna dig battre - men om sanningen ska fram - kommer det ALLTID att finnas kvar. Precis som traden, havet, cancer, HIV virus, linjaler och skor.

P

Svar på tråden PORR!