• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • Tigerfadder
    EhjärtarF skrev 2011-02-10 08:50:45 följande:
    Tigerfadder: Grattis till viktminskningen!!! Kämpar själv o lyckats några kilon jag me .... fast nu ligger hemma o är sjuk, så ingen träning o mycket glass för min onda hals =)

Super vacker klänning med!!  
    3 september 2011
    Tack! Roligt att någon mer tycker om det man själv gillar
    Det är otroligt kul när man känner att man lyckas med det man vill, så håll i och kämpa på! Gläde dig åt det du har tappat.
  • to die for

Hej!
    Ramlade över den här sidan där man kan titta på klipp från programmet Say yes to the dress - Big bliss. Det är en realityshow där lite större tjejer får hjälp med att hitta sin drömklänning. Kanske kan det finnas bra inspiration för någon här. 

• Olga
    21maj skrev 2011-02-09 17:02:18 följande:
    Det är en kina klänning..  Ser bättre ut i vekligheten faktiskiskt:)
    Varifrån har du beställt den...är det Milanoo.com?? Kan man lita på dem...är verkligen sugen på att prova och chansa....har 7mån till bröllopet...kommer inte den ifrån dem...så har jag nog tid att fixa en här i Sverige ändå...Men jag undrar om storlekar...jag har varit 46, men nu är jag mer 42 så undrar om jag skulle ta ändå 46 och minska den, eftersom jag har stora byst eller beställa den i 42? Blev den precis så som på bilden eller? tacksam för svar och hjälp....
  • 21maj

Jag blev helt kär i denna klänningen idag.. köpte den direkt. så det är denna jag ska ha i stället den 21 Maj

• himeko81

Olga, om du beställer från Kina kan du måtta själv. Man kan antingen välja storlek eller måttbeställa. Enklast är att du läser lite i 8e Kinatråden så kan du få all hjälp :D

• 21maj
    himeko81 skrev 2011-02-15 22:19:14 följande:
    Olga, om du beställer från Kina kan du måtta själv. Man kan antingen välja storlek eller måttbeställa. Enklast är att du läser lite i 8e Kinatråden så kan du få all hjälp :D
    Eller så läser du ditt mail :)
  • Olga

??? mitt mail?? helt tom?!!!

21maj skrev 2011-02-15 22:18:33 följande:
    Jag blev helt kär i denna klänningen idag.. köpte den direkt. så det är denna jag ska ha i stället den 21 Maj

den har varit min favorit med...men de hade den inte i affären så att jag kunde prova den...vart köpte du den någonstans?? Och för hur mkt om man för fråga?? den är helt underbar!!
  • 21maj

Olga: du har ett kuvert upp i högra hörnet, högst uppe på sidan. där står det nog en 1 nu iaf:)

• Cazz
    frallan skrev 2011-02-07 02:03:24 följande:

Den här skall jag ha på mig fast utan spännet på magen med den här underkjolen under. Lite budget variant, men jag tycker den är enkel och fin och med en vacker slöja och smycken så tror jag den kommer passa mig perfekt!

var har du köpt denns?

Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?