• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • Linsan

Vad fina alla är! Här är jag i min klänning.

• Vingilot

Så vackert med flera chiffonglager.
    Var har du köpt din bolero? Letar efter nåt sånt.Glad

• Solstice
    Linsan skrev 2012-04-29 21:12:15 följande:
    Vad fina alla är! Här är jag i min klänning.

Jättefin klänning som passar dig bra!
  • AnnaMaria23
    Solstice skrev 2012-04-29 20:43:45 följande:
    Är så glad för har idag hittat en axelbandslös bh som satt som gjuten trots att jag har stor och tung byst! Är så grymt nöjd för det är egentligen det enda som jag oroat mig för när det gäller min klänning.

Kan verkligen rekomendera Wonderbra Ultimate Strapless och fördelen är att den går upp i relativt stora storlekar men på mig som i vanliga fall har 80I när jag handlar på Change kunde har 80G och trots att jag rörde på mig så satt den där och höll uppe behagen! Här i Göteborg finns den på Evanette och Korsetten iaf.
    Jag har precis samma besvär så tack för tipset, ska absolut kolla in detta! Har inte fått min klänning än men den är axelbandslös så måste ha en bra bh till! Det är alltid skit att brösten ska komma ivägen och man måste ju hitta en bra som håller uppe allt så det inte ser ut som att brösten hänger nere vid knäna haha! ;) 
  • Linsan
    Vingilot skrev 2012-04-29 22:58:00 följande:
    Så vackert med flera chiffonglager.
    Var har du köpt din bolero? Letar efter nåt sånt.Glad
    Tack! Jag har köpt både klänning och bolero på igigi.com vilka jag varmt rekommenderar. Bra service och snabb leverans!
  • knyttan
    Solstice skrev 2012-04-29 20:43:45 följande:
    Är så glad för har idag hittat en axelbandslös bh som satt som gjuten trots att jag har stor och tung byst! Är så grymt nöjd för det är egentligen det enda som jag oroat mig för när det gäller min klänning.

Kan verkligen rekomendera Wonderbra Ultimate Strapless och fördelen är att den går upp i relativt stora storlekar men på mig som i vanliga fall har 80I när jag handlar på Change kunde har 80G och trots att jag rörde på mig så satt den där och höll uppe behagen! Här i Göteborg finns den på Evanette och Korsetten iaf.
    Jag köpte min BH på triumph, jag har 80D i vanliga fall fick dock å upp till 80E i denna modellen (det hade jag nog inte klurat ut på egen hand, tex) Kan verkligen varmt rekomendera att gå till Triumph, så proffsig och hjälpsam personal!!
  • Pernillaaa

Längtar efter vår stora dag då jag får ta på mig detta hantverk :)
    Fortfarande lite fix kvar som sömmerskan ska fixa men snart så! :)
  • Solstice

Här är min klänning på också, var lite otålig så ber om ursäkt för den svarta sportbh'n och strumar storlek 48/50 någonstans och måttbeställde från mylove-weddingdresses.com

• jakother

Vilka fina klänningar alla har, själv skadad köpa min på tradera.. Det är en empire och den måste nog sys upp.. Kan man göra det själv tro? Cefong och satin

För All Tid 2012-08-25
  • hjgs
    Solstice skrev 2012-06-08 11:06:59 följande:
    Här är min klänning på också, var lite otålig så ber om ursäkt för den svarta sportbh'n och strumar storlek 48/50 någonstans och måttbeställde från mylove-weddingdresses.com

va fin, passar dig jättebra ser inte ut som 48/50
  • jakother
    Solstice skrev 2012-06-08 11:06:59 följande:

den är så otroligt fin! =)
    För All Tid 2012-08-25
  • chrpe

Bra skrivet Chicita.

Jag är ledsen men ibland tycker jag det går för långt. Det är inte så att det finns en tråd för "vi som är smala" eller? Ni som känner er mulliga, det är hur vackert som helst och ibland önskar man att man vägde mindre kanske men ni ska samtidigt veta att det finns de som är smala som önskar att de kunde väga mer. Jag får ständigt höra att jag är smal, att jag borde äta, har du ätstörning etc. NEJ jag väger 55 kg och är 170 cm, ja jag är smal, men jag kan inte göra så mycket åt saken. Jag älskar att träna, men jag äter också mat. Blir faktiskt trött på att många ser på saken åt ett håll, om man är för smal så har man anorexia eller så har man någon annan ätstörning. Det gör minst lika ont att få höra som om man vore gravid när man inte är det. Jag missunnar inte denna tråden, men jag tycker det är JÄTTE dåligt att påpeka, du är för smal du får inte vara med i denna tråd.

Chicita skrev 2011-10-11 21:40:18 följande:
    Stopp och belägg nu...
    Mullig kan man vara (eller känna sig) även om man har en mindre storlek.
    Det här var en tråd för mulliga brudar, inte för specificerat överviktiga eller en viss storlek / BMI

Man kan vara en 38:a och vara mullig, eller man kan vara en 42:a och uppfattas som slank.

Hanna05 var glad över att hon kommit i en 2 storlekar mindre storlek än vanligt. Det är väl något att gratulera, inte att kicka ut henne ur tråden?

Visst till en viss del kan jag hålla med om att det kan kännas lite trist när det kommer in någon med liten storlek i en tråd för oss som drar lite större storlekar. Men i så fall måste vi sätta en gräns. Rubriken borde ha varit "Brudar stl ? och uppåt. Vad ska ni ha för klänning" i så fall.

En som normalt har storlek 42 brukar inte räknas som pinnsmal, utan som kanske just... mullig.
Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?