• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • Kicka
    Hanna05 skrev 2011-10-11 12:42:17 följande:
    Ni är alla så vackra!!

Jag prövade en Forever Yours 38103 och klämde in mig i en 38.. Trodde jag skulle behöva 42!

Har ganska stor byst, jätte smal midja men stora höfter.

Här kommer en bild..

men jag funderar även på att pröva dessa två..

Så vi får se vilken det slutar med ! :)
    Jättefin klänning raring och du kommer nog bli helt fantastikt vacker i den, men när du skriver i den "mulliga" tråden och kommer i en stl 38, känner jag mig sjukt fet. Bara säger.. Har man under stl 44...är nog inte denna tråd rätt. NEJ inget negativt, bara säger..
  • Selma

Jag har provat denna klänning och det lutar mot den... men ska prova fler om några veckor. Vad tycker ni om denna? Jag har stl 44..

• Hanna05
    Kicka skrev 2011-10-11 20:44:32 följande:
    Jättefin klänning raring och du kommer nog bli helt fantastikt vacker i den, men när du skriver i den "mulliga" tråden och kommer i en stl 38, känner jag mig sjukt fet. Bara säger.. Har man under stl 44...är nog inte denna tråd rätt. NEJ inget negativt, bara säger..
    Okej, trodde det var alla storlekar för alla mulliga tjejer. Visste inte det var över en viss storlek!
    förlåt. Men ni är verkligen inte  feta ...

SORRY!
  • Chicita

Stopp och belägg nu...
    Mullig kan man vara (eller känna sig) även om man har en mindre storlek. 
    Det här var en tråd för mulliga brudar, inte för specificerat överviktiga eller en viss storlek / BMI

Man kan vara en 38:a och vara mullig, eller man kan vara en 42:a och uppfattas som slank.

Hanna05 var glad över att hon kommit i en 2 storlekar mindre storlek än vanligt. Det är väl något att gratulera, inte att kicka ut henne ur tråden?

Visst till en viss del kan jag hålla med om att det kan kännas lite trist när det kommer in någon med liten storlek i en tråd för oss som drar lite större storlekar. Men i så fall måste vi sätta en gräns. Rubriken borde ha varit "Brudar stl ? och uppåt. Vad ska ni ha för klänning" i så fall.

En som normalt har storlek 42 brukar inte räknas som pinnsmal, utan som kanske just... mullig. 

• Kicka

Självklart är det för alla storlekar men kom igen, stl 38 är inte mulligt. Inte nånstans men som sagt kurvigt är underbart! Visa gärna din klänning. Men kalla dig inte mullig. För det är du inte. Kurvig,absolut men inte mullig. Galet vacker klänning som sagt.

• Hanna05

Jag tycker jag är både kurvig och mullig.
    Jag är inte slank, slim, smal!

Brukar som sagt inte kunna ha 38.. och blev så sjukt glad då jag kunde det, även om hon tyckte vi skulle beställa en i storlek 40. Men icket! Har jag inte kunnat ha 38 på flera år, och jag nu kunde med lite hjälp så ska jag banne mig ha den på mig! Ska väl kanske lyckas gå ner lite i vikt innan bröllopet...

• Sara 120707
    Chicita skrev 2011-10-11 21:40:18 följande:
    Stopp och belägg nu...
    Mullig kan man vara (eller känna sig) även om man har en mindre storlek.
    Det här var en tråd för mulliga brudar, inte för specificerat överviktiga eller en viss storlek / BMI

Man kan vara en 38:a och vara mullig, eller man kan vara en 42:a och uppfattas som slank.

Hanna05 var glad över att hon kommit i en 2 storlekar mindre storlek än vanligt. Det är väl något att gratulera, inte att kicka ut henne ur tråden?

Visst till en viss del kan jag hålla med om att det kan kännas lite trist när det kommer in någon med liten storlek i en tråd för oss som drar lite större storlekar. Men i så fall måste vi sätta en gräns. Rubriken borde ha varit "Brudar stl ? och uppåt. Vad ska ni ha för klänning" i så fall.

En som normalt har storlek 42 brukar inte räknas som pinnsmal, utan som kanske just... mullig.

Tummarna upp!

• Kicka

Håller fortfarande inte med er,och det står jag för. Men gratulerar absolut till att kunna ha mindre storlek än förut. Det kan jag relatera till. Det är en underbartvacker klänning och du kommer att se underbar ut i den.

• Rosi
    Chicita skrev 2011-10-11 21:40:18 följande:
    Stopp och belägg nu...
    Mullig kan man vara (eller känna sig) även om man har en mindre storlek. 

Jag håller helt och hållet med...Jag har själv lite olika storlekar.. varjerar mellan 38-42 beror på vad det är... För smal är man då inte jag... har alltid en mage som sticker ut.
  • Hanna05
    Rosi skrev 2011-10-12 04:57:50 följande:
    Jag håller helt och hållet med...Jag har själv lite olika storlekar.. varjerar mellan 38-42 beror på vad det är... För smal är man då inte jag... har alltid en mage som sticker ut.
Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?