• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • zvartaliljan
    TerrorMorsan skrev 2011-05-24 20:45:10 följande:
    va ä skillnaden med el utta mettalskenor =S
    plastskenor kan böja sig o ser skitfult och dumt ut, de liksom böjer sig efter kroppen istället för att forma kroppen som metallskenor gör.  Man blir mycket smalare med metall och det håller mycket längre.
  • TerrorMorsan

Tack =) 

har alltid haft en svaghet för korsetter, är så jäkla snyggt!! men aldrig prövat eller något =(  

• U hjärta M
    Junibrud skrev 2011-05-24 20:36:18 följande:
    Hej!
    Här är min klänning och jag vill så gärna piffa upp den lite, men vet inte riktigt hur. Kom gärna med förslag eller bilder. Har tänkt på brosch men vet inte riktigt var den skulle sitta finast. Vad tycker ni?Bälte kanske?

Som du säger ett bälte hade väl varit skitsnyggt, eller ett sidenband som matchar färgtemat på bröllopet, med långa bad som hänger ner i tyllen. Eller nått blingbling på höften kanske?
    Den är jättevacker på dig vilket som
  • In Wonderland
    Mertzi skrev 2011-05-19 16:48:00 följande:

LOVE IT!! Var har du hittat denna klänningen? Finns den i andra färger också? Får man fråga vad den kostar? Jättefin verkligen och något som du definitivt kan använda igen.
  • capobranco

Var och prövade klänning idag och fastnade för denna. Men hon ville inte hyra ut den utan bara sälja den så den blev dubbelt så dyr som jag tänkt mig. Är den tillräckligt snygg på mig så den blir värd det tycker ni? Hon vill ha 4000 för den. Är det lätt att sälja en klänning på blocket sen?

• Aniara4
    capobranco skrev 2011-05-25 19:11:19 följande:
    Var och prövade klänning idag och fastnade för denna. Men hon ville inte hyra ut den utan bara sälja den så den blev dubbelt så dyr som jag tänkt mig. Är den tillräckligt snygg på mig så den blir värd det tycker ni? Hon vill ha 4000 för den. Är det lätt att sälja en klänning på blocket sen?

Ska jag vara riktigt ärlig vet jag inte om du ska ha en som är så tajt över höfterna och magen. Den är fin överallt annars, men just där ser det lite tajt ut. Jag vet hur svårt det är att hitta en klänning som sitter bra när man har breda höfter, modet just nu säger ju att de ska vara tajta ganska långt ner, men det finns några exempel 1-2 sidor tillbaka i tråden som du kanske kan tänka dig?

Om det inte är så att du är stolt över dina kurvor och vill visa upp dem förstås!
  • Mertzi
    LOVE IT!! Var har du hittat denna klänningen? Finns den i andra färger också? Får man fråga vad den kostar? Jättefin verkligen och något som du definitivt kan använda igen."

Hmm.. blev nåt konstigt med citeringen!
    Jag köpte den på asos.com för under femhundringen, tror den finns i nån mörkrosa också om ja minns rätt?
    Och duvgrå!
    Den är verkligen JätteFIN på också, inte bara som ett tält som vissa liknande klänningar är, den faller så vackert!
    Med rätt detaljer som sagt, så kommer den bli en perfekt brudklänning till våran bröllopsvariant :)  
  • SnuttisSessan
    capobranco skrev 2011-05-25 19:11:19 följande:

Jättefin !!! Och jag tycker den sitter jättefint! Var har du hittat denna ?
    Vill ha vill ha =)
  • capobranco
    SnuttisSessan skrev 2011-05-25 20:56:06 följande:
    Jättefin !!! Och jag tycker den sitter jättefint! Var har du hittat denna ?
    Vill ha vill ha =)
    Va kul att du tyckte det, den fanns i en brudaffär i stan men den heter Alexia 2822. Jag hittar den bara i USA förutom i affären då och är lite feg på att beställa därifrån men hittar du den billigare får du gärna säga till.
    Aniara4 skrev 2011-05-25 19:15:55 följande:
    Ska jag vara riktigt ärlig vet jag inte om du ska ha en som är så tajt över höfterna och magen. Den är fin överallt annars, men just där ser det lite tajt ut. Jag vet hur svårt det är att hitta en klänning som sitter bra när man har breda höfter, modet just nu säger ju att de ska vara tajta ganska långt ner, men det finns några exempel 1-2 sidor tillbaka i tråden som du kanske kan tänka dig?

Om det inte är så att du är stolt över dina kurvor och vill visa upp dem förstås!
    Va lite kul att du sa det för jag insåg att jag verkligen gillar den så tack för att du var helt ärlig  =)
Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?