• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • Aniara4

Nu har jag kommit hem till mitt väntande paket och fått hjälp av en kompis med att prova min reaklänning från Lilly! Den sitter inte riktigt perfekt upptill, och de där "lapparna" ser lite konstiga ut, men kompisen och jag tror att det går att fixa. Jag ska förstås ha en axelbandslös bh på mig (så tänk bort bh-banden) och en bolero. Det här är 44:an och den är lite tajt över höfterna/nedre delen av magen, men jag tror mig ha goda chanser att hinna minska lite till tills det är dags.

• TerrorMorsan

vikka snygga klänningar ni ska ha =D wow =D 

• Gwennie
    Pinkgrape skrev 2011-05-23 18:40:57 följande:
    Nu har den ena av mina klänningar kommit. Det är den "mindre" som jag ska ha på middagen/festen.

Det är denna klänningen www.mylove-bridal.com/index.php?main_page=pro... fast med svart band i midjan och utan blomman.

Bilden är urusel och klänningen är helt nyuppackad, så ha lite överseende :P

Boleron som jag har på mig följde med, men den hade jag inte beställt. Kommer inte använda den, men den är jättefin. Fick även med ett halsband och örhängen som jag inte beställt heller, men de funderar jag på att använda :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Den blev ju jättefin! Ser ut att sitta jättebra upptill. Alltid en lättnad att det passar när man får det uppsytt osett. Min klänning var jättefin när den kom, men alldeles för stor upptill så den är på omsömnad hos en sömmerska.
  • Pinkgrape
    Gwennie skrev 2011-05-23 19:22:22 följande:
    Den blev ju jättefin! Ser ut att sitta jättebra upptill. Alltid en lättnad att det passar när man får det uppsytt osett. Min klänning var jättefin när den kom, men alldeles för stor upptill så den är på omsömnad hos en sömmerska.
    Tack :D Ja, defintivt en stor lättnad :) Den är i minsta laget upptill, men med en annan bh så kommer den nog sitta ännu bättre :) Hoppas att din ska bli bra då, för man vill ju gärna att den ska sitta bra och speciellt upptill hehe
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • EMMA81

Den här klänningen beställde jag 

Så här ser den ut nu när jag har fått hem den :). Fick inte till snörningen riktigt men de kanske beror på att jag inte har någon hemma som kan hjälpa mig =). Har precis packat upp den så därför är den lite skrynklig ;). Har heller ingen underkjol på mig

• queenelin
    Janqvist skrev 2011-04-16 21:57:05 följande:

Vilka fina klänningar ni har hittat!

Denna NIXA ska jag ha, döljer min rumpa i strl 42 bra, å framhäver midjan i strl 36(!!). Hur tusan man nu kan ha sån kropp, ni kan ana att ja ser sne ut...

Men ja älskar klänningen, den stora kjolen liksom lite trollar med den stora rtumpan! :)
    Supersnyggt! Jag har också jobbiga propotioner, 38/40 över rumpan och 36 eller mindre upptill. Inte riktigt lika stor skillnad som du, men ganska jobbigt att hitta just klänningar! Du ser hur som helst strålande ut! Och så sött med det lilla bandet!
  • Aniara4
    EMMA81 skrev 2011-05-24 16:12:52 följande:
    Den här klänningen beställde jag 

Så här ser den ut nu när jag har fått hem den :). Fick inte till snörningen riktigt men de kanske beror på att jag inte har någon hemma som kan hjälpa mig =). Har precis packat upp den så därför är den lite skrynklig ;). Har heller ingen underkjol på mig

Det blir nog jättefint! Är du själv nöjd? Den ser ju inte ut riktigt som på bilden, men jag tycker den är fin på dig ändå. Ingen annan på bröllopet lär ju ha sett originalbilden. FlörtOch struken och med underkjol blir det säkert toppen!
  • EMMA81
    Aniara4 skrev 2011-05-24 17:01:16 följande:
    Det blir nog jättefint! Är du själv nöjd? Den ser ju inte ut riktigt som på bilden, men jag tycker den är fin på dig ändå. Ingen annan på bröllopet lär ju ha sett originalbilden. FlörtOch struken och med underkjol blir det säkert toppen!
    Tack altid kul att höra vad andra tycker Skrattande. Jag är riktigt nöjd. Ska iväg till mina föräldrar och prova den ordentligt ikväll. 
  • EhjärtarF

EMMA81: Tittade på den klänningen faktiskt ... men blev tillslut en annan svart/vit =) ... väntar med spänning på att den ska komma

3 september 2011
  • Janqvist
    queenelin skrev 2011-05-24 16:52:43 följande:
    Supersnyggt! Jag har också jobbiga propotioner, 38/40 över rumpan och 36 eller mindre upptill. Inte riktigt lika stor skillnad som du, men ganska jobbigt att hitta just klänningar! Du ser hur som helst strålande ut! Och så sött med det lilla bandet!
    Tack! Ja de e knepigt med klänningar som ska sitta tajt över rumpa å höfter, dom räcker aldrig riktigt till! Däremot dessa underbara klännings i 50talsmodell med smal midja å sen vid kjol passar ju ypperligt till vårans modell på kropp! :)
Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?