• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • Aniara4
    fru i augusti skrev 2011-05-17 11:24:38 följande:
    Det är just magen som är mitt stora "problemområde". Efter tre rätt täta graviditeter (yngsta barnet kommer bara vara 6 mån vid vigseln) så putar magen verkligen ut...

Gaaaahhhh!! Blir galen på detta letande. Vill ha en kortare, enkel klänning. Det är svårt att hitta med draperad midja.

Och ang tal om BMI - jag ligger på 30,9 i BMI. (160 lång och 79 kilo), så visst räknas jag som mullig...   
    www.lilly.dk/Default.aspx&ProductID=PROD726&GroupID=GROUP53&VariantID=VO58
    kanske?
  • fru i augusti
    Lucky Heart skrev 2011-05-17 11:45:38 följande:

Jag har beställt den här klänningen från Milanoo. Tycker att den sitter riktigt fint och jag har storlek 50. Den är lite draperad över magen och det gillar jag Skrattande
    Men Åååå så fin!! Tänk att jag har missat den när jag surfat runt!!
    Vi har ju tänkt att ha ett överraskningsbröllop i samband med sonens dop och jag vill ha en klänning som jag kan ha med en kofta över och som då inte är uppenbar bröllopsklänning när vi går in. (vi gifter oss efter dopet).  Den här ser ju väldigt fin ut frågan är om den blir för fin för mig Skrattande
  • Aniara4

Hmmm... ska jag....?

(Detta är ju med all sannolikhet 46:an, och eftersom jag förmodligen kommer att skicka tillbaka den känns det mer praktiskt att inte öppna det paketet alls utan vänta tills 44:an kommer och prova den först!)
  • Pachelbel
    Aniara4 skrev 2011-05-17 22:21:39 följande:
    Hmmm... ska jag....?

(Detta är ju med all sannolikhet 46:an, och eftersom jag förmodligen kommer att skicka tillbaka den känns det mer praktiskt att inte öppna det paketet alls utan vänta tills 44:an kommer och prova den först!)
    Visst levererade de sanslöst snabbt??? Vi beställde ju i torsdags, och så kom paketet redan igår, tisdag...trodde jag skulle få vänta till nästa vecka. Men jag slapp våndas och vänta på nästa paket, som du, utan kunde börja öppna paketet direkt och efter dusch, även prova dem... Antar att du får ditt andra paket idag, eftersom det inte kom igår, det med? Spännande!!!   Jag blev jättenöjd med mina klänningar, särskilt den utan ärm. Skulle nog ha kunnat ha en 46:a... Men jag ska få hjälp av en väninna att snöra den ordentligt snart. Både blivande maken och jag kände oss verkligen jättefina i våra kläder. Det var rena rama julaftonen härhemma igår. Jag måste förstås sy upp min, eftersom jag är bara 165. Men det är ingen fara, jag har en väninna som är jätteduktig på sånt, samma som ska hjälpa mig att snöra den ordentligt. Nu kan jag äntligen börja leta efter underkläder också...spännande att det händer något påtagligt! Kanske någon som läser här,  har tips om fina underklädesaffärer, antingen i trakten av Uppsala/Gävle, eller på nätet? Borlänge ska visst ha en bra butik? Jag vill ha något som håller in magen, och lyfter bysten fint!   Jag är ju mamma till mer än en handfull barn, coh det vore synd att säga att det inte har satt sina spår...
  • TerrorMorsan

jag ska inte ha någon brudklänning alls, utan en klääning från bonprix =)

• zvartaliljan

Nu har jag också fått min lillyklänning Och de var verkligen stora i storleken, detta är en 38 (jag är normalt en 40/42)

Denna TROLLAR verkligen med formen
  • 20090801
    zvartaliljan skrev 2011-05-19 08:43:16 följande:
    Nu har jag också fått min lillyklänning Och de var verkligen stora i storleken, detta är en 38 (jag är normalt en 40/42)

Denna TROLLAR verkligen med formen
    Sitter kanonsnyggt!
  • TerrorMorsan

jättesnygg klänning WOW =D vart har du beställt den =D ???

• zvartaliljan
    TerrorMorsan skrev 2011-05-19 09:28:43 följande:
    jättesnygg klänning WOW =D vart har du beställt den =D ???
    www.lilly.dk/Default.aspx&ProductID=PROD706&GroupID=GROUP53&VariantID=VO58

de har en 44 på lager också om någon undrar! Bara o mejla!
Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?