• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • vickan1976
    Jag har köpt TRE klänningar haha Eller ja egentligen har jag FEM Har två hemma, en i strl.44 som blivit för stor, en i strl.42 men som även den börjar bli för stor så nu har jag beställt hem tre i strl.40 o hoppas att jag ska lyckas komma i dom! Det blev tre kinaklänningar...jag var så osäker på vad som kommer passa min kroppsform (har timglasform) men kom fram till att jag vill ha något tajt som visar kurvorna nu när jag lyckats gå ner lite i vikt (väger nu 88kg till 178cm, har vägt 114), jag vill inte dölja mig i en massa tyg som bara gör att jag ser tjockare eller gravid ut! Så den klänningen som står som nummer ett för mig (men beror på hur den sitter på sen när jag väl fått hem den) är denna:

Ska hitta ett band o markera med under bysten också

Jag har dock riktiga komplex för mina armar...de är gigantiska och mycket häng på överarmarna så jag bara MÅSTE hitta en snygg bolero till denna...så om ni har tips på någon med 3/4-ärmar eller längre så tipsa på! Har redan en i spets hemma men tror det blir lite för mycket då det är spets på klänningen.
    Du har ingen klänning att sälja till mig? stl. 42?
  • Mullisen
    21maj skrev 2011-02-15 22:18:33 följande:
    Jag blev helt kär i denna klänningen idag.. köpte den direkt. så det är denna jag ska ha i stället den 21 Maj

Jag har också köpt en sådan klänning på tradera.. som ja ska ha på festen..
  • Beautiful Disaster

Eftersom det sket sig med min Kina-klänning
    har jag nu hittat en klänning här i Sverige på www.brudklanningar.nu

Denna fast i vit kommer det att bli. Äntligen får jag en sådan klänning
    som jag velat ha hela tiden. Känns dock hemskt att budgeten blir ordentligen överskriden.
    Hoppas bara den passar på en kurvig och mullig brud som jag!

Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • Olga

Den klänningen är helt underbar... men om du säger att du e mullig då tror jag inte att den kommer vara 100% bra eftersom den är väldigt tajt enda ner till rumpan och då måste man vara ganska så smal så att man inte ser ut som en inlindrad korv? Eller?? Jag har provat sådan klänningar och jag är lång och har st42/44 det såg hemskt ut.... Ville inte trycka ner dig... det är så svårt för oss för att vi kan inte ha vad som.. men den visar verkligen rumpan och midjan har man de stora... ooops.....

• Pinkgrape
    Beautiful Disaster skrev 2011-04-26 22:53:56 följande:
    Eftersom det sket sig med min Kina-klänning
    har jag nu hittat en klänning här i Sverige på www.brudklanningar.nu

Denna fast i vit kommer det att bli. Äntligen får jag en sådan klänning
    som jag velat ha hela tiden. Känns dock hemskt att budgeten blir ordentligen överskriden.
    Hoppas bara den passar på en kurvig och mullig brud som jag!

Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
    Ja, det var ju himla tråkigt med din kina-klänning, även om den är fin ändå :)

Jag tycker dock den där klänningen ser jättefin ut och jag tror den kan bli riktigt snygg även om man har lite kurvor. Dock så kan jag tänka mig att den blir ännu finare om man har hyffsat markerad midja. Nåja, jag tror det kommer bli jättebra. Klänningen är väldigt vacker :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Beautiful Disaster
    Olga skrev 2011-04-27 22:33:50 följande:
    Den klänningen är helt underbar... men om du säger att du e mullig då tror jag inte att den kommer vara 100% bra eftersom den är väldigt tajt enda ner till rumpan och då måste man vara ganska så smal så att man inte ser ut som en inlindrad korv? Eller?? Jag har provat sådan klänningar och jag är lång och har st42/44 det såg hemskt ut.... Ville inte trycka ner dig... det är så svårt för oss för att vi kan inte ha vad som.. men den visar verkligen rumpan och midjan har man de stora... ooops.....
    Du trycker inte ner, anser faktiskt att du har helt rätt och jag vet inte alls vad jag tänkte på :-P
    Pinkgrape skrev 2011-04-27 22:40:06 följande:
    Ja, det var ju himla tråkigt med din kina-klänning, även om den är fin ändå :)

Jag tycker dock den där klänningen ser jättefin ut och jag tror den kan bli riktigt snygg även om man har lite kurvor. Dock så kan jag tänka mig att den blir ännu finare om man har hyffsat markerad midja. Nåja, jag tror det kommer bli jättebra. Klänningen är väldigt vacker :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
     Blir inte den klänningen Precis som Olga sa ovanför så ser det nog inte klokt ut på en mullig brud, plus att jag har lång rygg och korta ben så skulle nog se rent utav dum ut i den :-P

Men nästa helg blir det Umeå, mamma har lovat hjälpa mig leta  
  • Olga

glad att jag kunde hjälpa till... hehhe... ör på en sån som e tajt i midjan o sedan bredar ut sig ... för då ser man inte höfter o rumpan!! Har en sån sj eftersom jag e smal i midjan.. wow.. det blir en super effekt!!!

• 20090801

Jag köpte min klänning begagnad, nypriset för den var 20.000 jag kom över den för 2500kr kemad och klar inklusive underkjol.

• Beautiful Disaster

ÄNTLIGEN! Hittade min klänning förra veckan på Blocket.
    I helgen blev den min! Skrattande

Har inte tagit någon bild på den då jag inte vill att min
    M2B ska få syn på den innan bröllopet.
    Så lägger in en bild på en liknande

Satt som ett smäck!

• Jag han

så här ser min ut :)
    Ska på ett band med en blomma på, som går i champagne..

Kände mig vacker som en dag tills det kom en annan tjej och provade klänning i stl 34.. Då var det inte lika kul längre.. :(
Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?