• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • Aniara4
    Ronja8 skrev 2011-04-22 11:35:07 följande:

Jag kommer ha den här klänningen, Aspera 4110. Det är korsettsnörning i ryggen och tack vare hur den är skuren så gör den underverk för figuren. Jag har ca st 48 över höfterna men st 44 i ryggen. Kommer känna mig jättefin när jag gifter mig
    Jättefin! Jag tror vi är ganska lika i kroppsformen, och den här skulle jag också kunna tänka mig! Fast jag har ju redan hittat min. :)
  • Pinkgrape

Jag kommer ha den här klänningen, Aspera 4110. Det är korsettsnörning i ryggen och tack vare hur den är skuren så gör den underverk för figuren. Jag har ca st 48 över höfterna men st 44 i ryggen. Kommer känna mig jättefin när jag gifter mig
    Jag förstår att du kommer känna dig jättefin, med all rätt!!! Klänningen är vacker och du ser väldigt vacker ut i den :D Bra val!
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Lottie350

Oj så stor bild, här är iaf jag i min klänning. Jag är på ca 88kg på mina 167cm lång.
  • solros1

Denna klänning ska jag ha, ville haft en med ärmar men hittade ingen som passade mig. Jag ska ha en kortärmad spetsbolero till. Det som känns extra lyxigt är det tunga tyget och alla fina broderier och pärlor. Sen att det är så fint släp på den känns extra fint...

Tyvärr fick jag inte till bilderna på rätt håll... vet inte vad det var som hände

• zvartaliljan
    solros1 skrev 2011-04-22 17:16:27 följande:

Denna klänning ska jag ha, ville haft en med ärmar men hittade ingen som passade mig. Jag ska ha en kortärmad spetsbolero till. Det som känns extra lyxigt är det tunga tyget och alla fina broderier och pärlor. Sen att det är så fint släp på den känns extra fint...

Tyvärr fick jag inte till bilderna på rätt håll... vet inte vad det var som hände

Jättefin Men det skulle vara ännu finare med ett litet band under bysten tror jag Just nu ser den ut att sitta alldeles för löst under dina byst om jag ska vara ärlig...lite tajtare tycker jag nog den kan sitta. Ni ska inte vara rädda för att ha lite mer åtsittande för är det för löst ser man bara ännu större ut. Ett band i avvikande färg under bysten kan trolla bort några kilo och markera en jättefin midja
    Lottie350 skrev 2011-04-22 12:49:37 följande:

Oj så stor bild, här är iaf jag i min klänning. Jag är på ca 88kg på mina 167cm lång.
    Du ser så fin ut i den! Helt underbar figur du har och du har absolut valt helt RÄTT klänning för din kropp!

Jättefin (både du och klänningen ), älskar den där detaljen vid bröstet

Jag har köpt TRE klänningar haha Eller ja egentligen har jag FEM Har två hemma, en i strl.44 som blivit för stor, en i strl.42 men som även den börjar bli för stor så nu har jag beställt hem tre i strl.40 o hoppas att jag ska lyckas komma i dom! Det blev tre kinaklänningar...jag var så osäker på vad som kommer passa min kroppsform (har timglasform) men kom fram till att jag vill ha något tajt som visar kurvorna nu när jag lyckats gå ner lite i vikt (väger nu 88kg till 178cm, har vägt 114), jag vill inte dölja mig i en massa tyg som bara gör att jag ser tjockare eller gravid ut! Så den klänningen som står som nummer ett för mig (men beror på hur den sitter på sen när jag väl fått hem den) är denna:

Ska hitta ett band o markera med under bysten också

Jag har dock riktiga komplex för mina armar...de är gigantiska och mycket häng på överarmarna så jag bara MÅSTE hitta en snygg bolero till denna...så om ni har tips på någon med 3/4-ärmar eller längre så tipsa på! Har redan en i spets hemma men tror det blir lite för mycket då det är spets på klänningen.
  • solros1
    zvartaliljan skrev 2011-04-22 18:15:39 följande:
    Jättefin Men det skulle vara ännu finare med ett litet band under bysten tror jag Just nu ser den ut att sitta alldeles för löst under dina byst om jag ska vara ärlig...lite tajtare tycker jag nog den kan sitta. Ni ska inte vara rädda för att ha lite mer åtsittande för är det för löst ser man bara ännu större ut. Ett band i avvikande färg under bysten kan trolla bort några kilo och markera en jättefin midja
    Lottie350 skrev 2011-04-22 12:49:37 följande:

Du ser så fin ut i den! Helt underbar figur du har och du har absolut valt helt RÄTT klänning för din kropp!Jättefin (både du och klänningen ), älskar den där detaljen vid bröstet

Jag har köpt TRE klänningar haha Eller ja egentligen har jag FEM Har två hemma, en i strl.44 som blivit för stor, en i strl.42 men som även den börjar bli för stor så nu har jag beställt hem tre i strl.40 o hoppas att jag ska lyckas komma i dom! Det blev tre kinaklänningar...jag var så osäker på vad som kommer passa min kroppsform (har timglasform) men kom fram till att jag vill ha något tajt som visar kurvorna nu när jag lyckats gå ner lite i vikt (väger nu 88kg till 178cm, har vägt 114), jag vill inte dölja mig i en massa tyg som bara gör att jag ser tjockare eller gravid ut! Så den klänningen som står som nummer ett för mig (men beror på hur den sitter på sen när jag väl fått hem den) är denna:

Ska hitta ett band o markera med under bysten också

Jag har dock riktiga komplex för mina armar...de är gigantiska och mycket häng på överarmarna så jag bara MÅSTE hitta en snygg bolero till denna...så om ni har tips på någon med 3/4-ärmar eller längre så tipsa på! Har redan en i spets hemma men tror det blir lite för mycket då det är spets på klänningen.
    Min klänning är inte färdig... den ska tas in under bysten.. och tas ut lite i överkant, detta är hur den såg ut i affären där jag hittade den... jag ska absolut INTE ha några band under bysten som förstör klänningen Cool jag har en pålitlig sömmerska som ska fixa till den innan det är dags för bröllop.
  • zvartaliljan
    solros1 skrev 2011-04-22 21:46:04 följande:
    Min klänning är inte färdig... den ska tas in under bysten.. och tas ut lite i överkant, detta är hur den såg ut i affären där jag hittade den... jag ska absolut INTE ha några band under bysten som förstör klänningen Cool jag har en pålitlig sömmerska som ska fixa till den innan det är dags för bröllop.
    Ja jag tyckte som sagt bara den satt lite löst där o ville ge ett förslag Men så bra att du har en sömmerska du känner förtroende för Jag hoppas jag inte kommer behöva göra ändringar...men risken finns väl då jag tog strl.40 men är mer 42 över låren. Men tog korsettsnörning så hoppas det kanske ska funka ändå...annars blir det väl till o leta sömmerska vilket inte lär bli lätt i min lilla håla
  • Popcorn81

Var har du hittat klänningen? Skit snygg!

• solros1
    zvartaliljan skrev 2011-04-22 22:00:48 följande:
    Ja jag tyckte som sagt bara den satt lite löst där o ville ge ett förslag Men så bra att du har en sömmerska du känner förtroende för Jag hoppas jag inte kommer behöva göra ändringar...men risken finns väl då jag tog strl.40 men är mer 42 över låren. Men tog korsettsnörning så hoppas det kanske ska funka ändå...annars blir det väl till o leta sömmerska vilket inte lär bli lätt i min lilla håla
    ja min tärna är sömmerska o hon har varit med hela processen.... hon ska sy sin egen tärnklänning samt dotterns näbbklänning också och jag lovar de kommer bli underbara!!!! Speciellt som min tärna sett en näbbklänning med rosor bak som hon vill efterhärma och brett band kring midjan. Midjebandet ska vara i samma färg som hennes tärnklänning och övriga näbbklänningen ska vara i samma vita ivory som min klänning... ska bara hitta ett tyg till min bolero... men det kommer vi göra i Sthlm nästa månad.
  • Beautiful Disaster

Jag är en rätt ordentligt mullig tjej som gifter sig den 13 Augusti

Har haft ett rent h-vete att hitta en klänning som jag känner att jag ska trivas i.
    Hittade min drömklänning på Milanoo.com som borde komma om en-två veckor.

Blev denna fast hel-lång, alltså till golvet

Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?