• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • Cazz
    frallan skrev 2011-02-22 13:48:49 följande:
    Under kategorin wedding dresses och sen mini wedding dresses... men här är en länk direkt till produkten:
    www.milanoo.com/Short-Strapless-Pleated-Chiff...

hoppas det funkade:)
    hur vet man vilken storlej? hittade drömklänningen. tack för tipset !"
  • Cazz

tack frallan!! hittat drömklänningen och det blir 700 kr för den.

• Cazz
    Cazz skrev 2011-02-28 10:48:54 följande:
    tack frallan!! hittat drömklänningen och det blir 700 kr för den.
    det var ju gratis frakt !! :)
  • frallan
    Cazz skrev 2011-02-28 11:14:00 följande:
    www.milanoo.com/White-Classic-Strapless-Satin...
    denna blev det . lite rockig samtidigt ,precis som jag önskat ;D
    Åh, ja den är skit häftig! Kul att du hittade din klänning med stort K! Nu väntar bara den långa, plågsamma väntan på att få hem klänningen också

Jag tror jag håller på att smälla av av nyfikenhet!
    Lycka till och berätta hur den blev när du får den!
  • Cazz
    frallan skrev 2011-02-28 11:36:16 följande:
    Åh, ja den är skit häftig! Kul att du hittade din klänning med stort K! Nu väntar bara den långa, plågsamma väntan på att få hem klänningen också

Jag tror jag håller på att smälla av av nyfikenhet!
    Lycka till och berätta hur den blev när du får den!
    hur lång var väntan sa du ? ;D
  • frallan
    Cazz skrev 2011-02-28 12:06:43 följande:
    hur lång var väntan sa du ? ;D
    hehehe.... för låååååååååång!
  • MittiPrickBrud

Ok.. Vad kul att få läsa om fler som är mulliga!
    Mitt bekymmer är att jag är både kort och tjock. Har liksom alla former på samma gång, _utom_ byst! Den är proportionerligt liten, medan allt annat är runt och stort. Stor mage, höfter, lår, t o m armarna har blivit mulliga av min övervikt. Lite midja har jag, i alla fall framifrån, men magen under är så stor och börjar i princip direkt under bysten. VAD passar jag i????
    bara 160  cm kort dessutom...

• meah2000
    MittiPrickBrud skrev 2011-02-28 14:41:50 följande:
    Ok.. Vad kul att få läsa om fler som är mulliga!
    Mitt bekymmer är att jag är både kort och tjock. Har liksom alla former på samma gång, _utom_ byst! Den är proportionerligt liten, medan allt annat är runt och stort. Stor mage, höfter, lår, t o m armarna har blivit mulliga av min övervikt. Lite midja har jag, i alla fall framifrån, men magen under är så stor och börjar i princip direkt under bysten. VAD passar jag i????
    bara 160  cm kort dessutom...
    Missförstå mig rätt, men vad skönt att höra att det inte bara är jag med dom måtten. Jag har precis samma.
    Jag är 165 cm kort, mullig överallt förutom mina tuttar som är storlek B.
    Men jag har faktiskt hittat en klänning som jag köpt. Men jag måste sy in den vid bysten dock.

Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?