• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • Aniara4
    zoleroice skrev 2011-02-07 14:01:19 följande:
    Hej.
    Jag är bara i början av planeringen.
    Jag letar efter klänning som skulle se bra ut, Jag har jättestora bröst ohc drar 52/54, Jag försöker gå ner men jsut nu är detta storleken,

Vet ni vad man ska titta efter. Vilken modell som skulle sitta ok
    Det bästa är om man kan gå till någon bra butik som kan ge en råd om vad man passar i. Ingvors i Norrtälje är outstanding på det, men det är förstås inte alla som kan ta sig dit!
    Drapering är ofta bra, och kanske avskärning under bysten. Långa insvängda midjor och tajta höfter funkar förstås inte så bra. Sen är det lite olika beroende på vad man har för form. En del passar t,.ex. jättebra i axelbandslösa klänningar, medan någon som jag som har runda och sluttande axlar och stora överarmar inte alls passar i det!

Jag rekommenderar också att du söker efter bilder på plux size-brudklänningar. Nästan alla  brudklänningar visas på långa, smala modeller, och även om klänningen finns i större storlek är det jättesvårt att föreställa sig hur man själv skulle se ut i den. Och har man en massa såna bilder i huvudet är det lätt att bli besviken när man får se sig själv i provrumsspegeln första gången, för man ser ju inte ut som en fotomodell bara för att man får på sig en brudklänning! Det blir också lättare att jämföra sig med de större modellerna och tänka att "hm, fast jag har större byst än henne så den skulle nog sitta lite mer så på mig".
  • Jag han

Vad mycket fint ni hittat!
    Är så nervös inför mitt klänningsprovande. Ska till Stockholm om några veckor och prova massor. Det är ju så svårt att veta vad man passar i. Gillar denna så mycket, men vill inte ha halterneck, men ska se efter om man kan ta bort det. OM jag passar i modellen vill säga... Antagligen inte. Slutar väl med ett tält... haha. Vet inte vilken storlek jag kommer i heller. Skillnad på stretchiga leggings och en tight klänning.. Kanske 46, är rädd för att dra en 48.. :O

Denna har jag iaf gluttat på :

• Darling Daisy
    zoleroice skrev 2011-02-07 14:01:19 följande:
    Hej.
    Jag är bara i början av planeringen.
    Jag letar efter klänning som skulle se bra ut, Jag har jättestora bröst ohc drar 52/54, Jag försöker gå ner men jsut nu är detta storleken,

Vet ni vad man ska titta efter. Vilken modell som skulle sitta ok
    Har även hört att Ruths i Västerås ska ha bra utbud av lite större storlekar samt ha bra personal. I Stockholm finns Bridal outlet som ska ha många storlekar och rar personal.

A-linje är väl det som många tipsar om till oss rundisar. (men jag har inte heller provat något ännu, så jag kan inte tala av egen erfarenhet)

Fast sen tror jag, som så många andra, att när man väl hittar den klänningen man vill ha så blir man vacker oavsett storlek på mage, bröst och lår.
  • Aniara4

Just det, A-linje är bra - med mina höfter kan jag definitivt inte ha nåt annat!

• Sminktanten

Oj så mycket fina klänningar ni hittat! :) Jag tror jag har hittat klänningen med stort K, men är fortfarande lite osäker. Är inte jättemullig, men drar en 40/42 på underkroppen som är mitt problemområde. Tror att denna kan vara lite förlåtande ändå, vad tror ni?
  • turbovampyria
    Lebendig skrev 2011-02-06 21:17:30 följande:

Jag har verkligen fastnat för NIXA-kollektionen, har ännu inte hittat några klänningar med axelband som tilltalat mig på samma sätt som dessa. Har dock ingen aning om vad NIXA ligger i för prisklass eller kvalité. Sedan kan det ju se fint ut på bild men inte passa alls. Dessvärre så bor jag i Umeå och här har vi bara en bröllopsbutik och personalen där är grymt snorkiga och otrevliga samt har fått känslan av att de ser ner på en som drar storlek 48. De är visserligen återförsäljare av NIXA men jag vet ändå inte. Tycker inte om att gå dit.Då jag har svärföräldrarna o stockholm så åker vi ju neröver ibland. Tänkte då försöka boka in ett besök hos Ingvors i Norrtälje. De verkar ju vara hur tevliga som helst utifrån omdömen. Jag vill inte känna mig till besvär när jag provar klänningar...

Vad jag vet är nixa inte så dyra. Jag tror inte de har klänningar över 10000kr. Tror att de ligger på 2500kr-10000kr.
  • Mullisen

Hej!
    jag köpte min klänning på tradera måttsydd efter mig och den sitter perfekt!
    3000 med frakt och underkjol kunde inte blivit billigare!
    jag är en 50-52 o 186 lång så svårt o hitta rätt i butiker tyvärr :(
    men rekomenderar tradera

• EhjärtarF
    Mullisen skrev 2011-02-07 23:30:52 följande:
    Hej!
    jag köpte min klänning på tradera måttsydd efter mig och den sitter perfekt!
    3000 med frakt och underkjol kunde inte blivit billigare!
    jag är en 50-52 o 186 lång så svårt o hitta rätt i butiker tyvärr :(
    men rekomenderar tradera
    det har jag med gjort Skrattande
    El har inte skickat in måtten än, kunde göra det när jag är beredd sa han på weddingdresses. Drar en 46/48 nu har en önskan att komma ner en strl iaf till BD.

3 september 2011
  • BrudiMaj2012

Jag är såå himla sugen på den här, vad tror ni? :)
    Är en 44/46 idag, men ska ner till 40/42 till bröllopet :P

Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?