zoleroice skrev 2011-02-07 14:01:19 följande:
Hej.
Jag är bara i början av planeringen.
Jag letar efter klänning som skulle se bra ut, Jag har jättestora bröst ohc drar 52/54, Jag försöker gå ner men jsut nu är detta storleken,
Vet ni vad man ska titta efter. Vilken modell som skulle sitta ok
Det bästa är om man kan gå till någon bra butik som kan ge en råd om vad man passar i. Ingvors i Norrtälje är outstanding på det, men det är förstås inte alla som kan ta sig dit!
Drapering är ofta bra, och kanske avskärning under bysten. Långa insvängda midjor och tajta höfter funkar förstås inte så bra. Sen är det lite olika beroende på vad man har för form. En del passar t,.ex. jättebra i axelbandslösa klänningar, medan någon som jag som har runda och sluttande axlar och stora överarmar inte alls passar i det!
Jag rekommenderar också att du söker efter bilder på plux size-brudklänningar. Nästan alla brudklänningar visas på långa, smala modeller, och även om klänningen finns i större storlek är det jättesvårt att föreställa sig hur man själv skulle se ut i den. Och har man en massa såna bilder i huvudet är det lätt att bli besviken när man får se sig själv i provrumsspegeln första gången, för man ser ju inte ut som en fotomodell bara för att man får på sig en brudklänning! Det blir också lättare att jämföra sig med de större modellerna och tänka att "hm, fast jag har större byst än henne så den skulle nog sitta lite mer så på mig".