• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • förlovadflicka
    Lebendig skrev 2011-02-04 21:57:53 följande:
    Jag håller med dig! Har du kurvor, visa dem! De flesta killar tycker det är skitsnyggt... Jag tycker att man ska ha en klänning som man känner sig bekväm i och kanske framhäver det som ens fästman tycker är det bästa hos en?
    Menar inte att man ska se ut som en pinne! Men om man är överviktig och har stor mage till exempel så sitter i regel en klänning som är tight hela vägen inte så snyggt. Och det är nog inte bekvämt heller! Men allt beror ju på var kurvorna sitter, sitter de på magen så den putar ut så är inte det något de flesta vill framhäva bara :) Klankar verkligen inte ner på kvinnor med former :) 
  • Aniara4
    förlovadflicka skrev 2011-02-04 22:30:36 följande:
    Menar inte att man ska se ut som en pinne! Men om man är överviktig och har stor mage till exempel så sitter i regel en klänning som är tight hela vägen inte så snyggt. Och det är nog inte bekvämt heller! Men allt beror ju på var kurvorna sitter, sitter de på magen så den putar ut så är inte det något de flesta vill framhäva bara :) Klankar verkligen inte ner på kvinnor med former :) 
    Nä precis! Jag är t.ex. inte bara kurvig, jag är fet. Jag har visserligen gått ner 20+ kilo vilket gjort det mycket lättare att hitta en klänning, men jag har samtidigt fått häng lite här och där inklusive på magen. Därför har jag insett att det bästa för mig är en klänning med drapering över magen. Dessutom har jag smala men runda, sluttande axlar och passar inte i axellöst. Det bästa vore förmodligen nåt i den här stilen:

Fast nu har jag ju förälskat mig i en klänning som är slät över magen, och är verkligen i valet och kvalet om jag ska våga satsa på den. Jag kunde bara prova den i storlek 40 (och jag har 46-48) men de kunde måttbeställa den, och försäkrade mig att den inte alls skulle smita åt över maghänget på samma sätt när den var i rätt storlek.

Jag skulle tro att den kanske sitter ungefär så här (fast mönstret är inte alls likt i övrigt: jag har inte lyckats hitta någon bild på "min" klänning):

Nu har jag beställt en sån här:

och hoppas det ska lösa problemet! Skrattande
  • förlovadflicka
    Aniara4 skrev 2011-02-04 22:45:14 följande:
    Nä precis! Jag är t.ex. inte bara kurvig, jag är fet. Jag har visserligen gått ner 20+ kilo vilket gjort det mycket lättare att hitta en klänning, men jag har samtidigt fått häng lite här och där inklusive på magen. Därför har jag insett att det bästa för mig är en klänning med drapering över magen. Dessutom har jag smala men runda, sluttande axlar och passar inte i axellöst. Det bästa vore förmodligen nåt i den här stilen:

Fast nu har jag ju förälskat mig i en klänning som är slät över magen, och är verkligen i valet och kvalet om jag ska våga satsa på den. Jag kunde bara prova den i storlek 40 (och jag har 46-48) men de kunde måttbeställa den, och försäkrade mig att den inte alls skulle smita åt över maghänget på samma sätt när den var i rätt storlek.

Jag skulle tro att den kanske sitter ungefär så här (fast mönstret är inte alls likt i övrigt: jag har inte lyckats hitta någon bild på "min" klänning):

Nu har jag beställt en sån här:

och hoppas det ska lösa problemet! Skrattande
    Tycker det är så kul att se bilder på lite större brudar, de är ju lika vackra som de smala! Det är väl för man känner sig så vacker, antar jag ;) 
  • Aniara4
    förlovadflicka skrev 2011-02-04 22:49:41 följande:
    Tycker det är så kul att se bilder på lite större brudar, de är ju lika vackra som de smala! Det är väl för man känner sig så vacker, antar jag ;) 
    Ja, jag har aktivt googlat efter bilder på överviktiga brudar, för att få en uppfattning om hur man kan tänkas se ut i en brudklänning - och vilka misstag man ska undvika. Nästan alla bilder av brudklänningar är ju med långa smala modeller, och det säger ju ingenting om hur den klänningen skulle sitta på mig. Och det är lätt att man bara får en massa såna bilder i huvudet och blir jättebesviken när man ser sig själv i spegeln när man provar!
  • Aniara4

Sen har jag kommit på att det är ett dilemma att jag å ena sidan inte vill att klänningen ska vara slät över nedre delen av magen och höfterna för att inte smita åt och visa valkarna, men å andra sidan har jag märkt att en massa rynk och ryschpysch och detaljer får mig att se ännu större ut!

• förlovadflicka
    Aniara4 skrev 2011-02-04 22:54:29 följande:
    Ja, jag har aktivt googlat efter bilder på överviktiga brudar, för att få en uppfattning om hur man kan tänkas se ut i en brudklänning - och vilka misstag man ska undvika. Nästan alla bilder av brudklänningar är ju med långa smala modeller, och det säger ju ingenting om hur den klänningen skulle sitta på mig. Och det är lätt att man bara får en massa såna bilder i huvudet och blir jättebesviken när man ser sig själv i spegeln när man provar!
    Det låter smart!
    Men såg ju bilder på dig i den där viktminskningstråden, du kommer nog kunna bli jättefin, det såg ut som att du hade lite markerad midja tyckte jag :) 
  • Aniara4
    förlovadflicka skrev 2011-02-04 22:59:11 följande:
    Det låter smart!
    Men såg ju bilder på dig i den där viktminskningstråden, du kommer nog kunna bli jättefin, det såg ut som att du hade lite markerad midja tyckte jag :) 
    Ja det har jag, och det är därför jag vill framhäva den och inte den stora hängbuken nedanför! Tyst
  • 4Juni2011
    Aniara4 skrev 2011-02-04 23:01:34 följande:
    Ja det har jag, och det är därför jag vill framhäva den och inte den stora hängbuken nedanför! Tyst
    Ett tips är att köpa en klänning med ordentligt stöd i som håller in, dessvärre är de klänningarna dyrare men ack så lite magen blir i dem... Bluen som jag ska ha är en sådan slurp klänning som jag kallar det...
  • Emblas Mamma
    4Juni2011 skrev 2011-02-05 09:25:34 följande:
    Ett tips är att köpa en klänning med ordentligt stöd i som håller in, dessvärre är de klänningarna dyrare men ack så lite magen blir i dem... Bluen som jag ska ha är en sådan slurp klänning som jag kallar det...
    får jag bara fråga, är det inte jobbigt med klänning som håller in magen?
    Är det inte tungt att andas?

När jag provade klänningar fick jag nästan panik i ALLA. Tyckte dom tryckte jättehårt mot bröst och mage - och jag är ändå liten. Inbyggda korsetter i dom flesta och jag kunde verkligen inte andas!
    Men butiksbiträdet sa att så ska det vara och det får man stå ut med!

Hade aldrig klarat det en hel dag. phu! Jag höll på att dö i bara 30 sekunder!

Som tur var hittade jag en klänning som INTE kvävde mig till slut :)

Däremot kan jag hålla med om att en sådan där slimmer man har under klänningen är kanon så man jämnar ut sig lite! Det har jag däremot testat och det känns inte alls tungt att andas! :)
  • turbovampyria

Jag köpte denna klänning. Jag är 164 lång och överviktig. Tror jag drar 54 i byxor och 46-48 i tröjor. Men jag var jättefin i den här klänningen. Såg inte alls så här hemskt överviktig ut. Den döljer lite. Köpte ett par gördel trosor till som håller in magen. Tror jag ska ha dem. Tänkte kanske köpa en body som håller in också för att se vad som ser bäst ut med klänningen. Det går ju annars bra med en bodyslimmer. Har en sådan hemma och den gör undervärk till ens klänningar osv. Fast äger ju typ inga klännigar förutom en Skrattande.

Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?