förlovadflicka skrev 2011-02-04 22:30:36 följande:
Menar inte att man ska se ut som en pinne! Men om man är överviktig och har stor mage till exempel så sitter i regel en klänning som är tight hela vägen inte så snyggt. Och det är nog inte bekvämt heller! Men allt beror ju på var kurvorna sitter, sitter de på magen så den putar ut så är inte det något de flesta vill framhäva bara :) Klankar verkligen inte ner på kvinnor med former :)
Nä precis! Jag är t.ex. inte bara kurvig, jag är fet. Jag har visserligen gått ner 20+ kilo vilket gjort det mycket lättare att hitta en klänning, men jag har samtidigt fått häng lite här och där inklusive på magen. Därför har jag insett att det bästa för mig är en klänning med drapering över magen. Dessutom har jag smala men runda, sluttande axlar och passar inte i axellöst. Det bästa vore förmodligen nåt i den här stilen:

Fast nu har jag ju förälskat mig i en klänning som är slät över magen, och är verkligen i valet och kvalet om jag ska våga satsa på den. Jag kunde bara prova den i storlek 40 (och jag har 46-48) men de kunde måttbeställa den, och försäkrade mig att den inte alls skulle smita åt över maghänget på samma sätt när den var i rätt storlek.
Jag skulle tro att den kanske sitter ungefär så här (fast mönstret är inte alls likt i övrigt: jag har inte lyckats hitta någon bild på "min" klänning):

Nu har jag beställt en sån här:

och hoppas det ska lösa problemet!