• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • Marylin

Vilka fina klänningar alla ska ha! så kul att se. Längtar till Juni

• EhjärtarF
    Chicita skrev 2011-02-06 07:55:18 följande:
    Nej inte hinner man bli trådsmal... Men ett par kilon som försvinner på rätt ställen kan göra underverk ju Glad
    Och med rätt skärning på klänningen och en bra bodyshaper så kan man trolla lite mer.
    Broderier/ färg/draperingar kan också göra sitt till ju.

Och även om man inte är trådsmal så kommer man aldrig ha varit så vacker som på sin stora dag ändå Solig
    Det är något visst med en brud, dom strålar inifrån. Och den strålglansen går inte att köpa för pengar. Och den gör en till vackrast i världen den dagen oavsett storlek eller form
    åh det är så sant så!! 
    För varje liten ynka kilo man tappar så stärker man sitt självförtroende o det syns ju verkligen Skrattande 
    3 september 2011
  • turbovampyria
    Lebendig skrev 2011-02-05 15:48:06 följande:
    Var kommer den där klänningen ifrån? Det är typ en sådan som jag letar efter!

Sedan är bodysharpers helt fantastiska, men jag kan inte bara ha en nederdel utan måste ha en överdel också eftersom annars får jag en ful valk strax ovanför midjan.

Emblas mamma: Vill man blir fin får man lida pin... ;) Skämt åsido, jag tycker inte att det är så farligt att ha typ bodyshaper. Den trollar liksom bort valkarna och gör att jag kan ha lite tightare kläder än vanligt.

Lindahl: Vilken snygg uppsättning du hade! Får man ta lite inspiration därifrån?
    Jag har själv tittat på den klänningen. Det är en nixa klänning och finns på www.nixa.se. Jag tror att du på sidan kan se vilka återförsäljare som finns i Sverige.
  • Aniara4
    Lebendig skrev 2011-02-05 15:48:06 följande:
    Var kommer den där klänningen ifrån? Det är typ en sådan som jag letar efter!

Sedan är bodysharpers helt fantastiska, men jag kan inte bara ha en nederdel utan måste ha en överdel också eftersom annars får jag en ful valk strax ovanför midjan.
    Det är en Nixa, precis som turbovampyria säger, och jag hittade den hos Ingvors Brud och Fest i Norrtälje - rekommenderas verkligen varmt för mulliga brudar såväl som normalviktiga förstås.

En sån här kanske skulle funka för dig?
    www.debenhams.com/webapp/wcs/stores/servlet/prod_10001_10001_158010175386_-1~Lingerie~Shapewear+%26amp%3B+control+lingerie

Jag funderar på en sån själv om inte den jag beställde från Evans funkar, men den förutsätter förstås att klänningen har axelband. Jag har inte riktigt bestämt mig där än .Jag vill ha axelband (som på klänningen på bilden), men jag börjar känna att jag ska vara glad om jag hitta rnågon klänning öht, och eftersom det mest finns axelbandslösa kanske det blir en sån i slutänden.
  • AndréaK

Jag hade en tvådelad, svart nedtill så jag inte skulle känna mig så stor =)

• Lebendig
    Aniara4 skrev 2011-02-06 19:59:14 följande:
    Det är en Nixa, precis som turbovampyria säger, och jag hittade den hos Ingvors Brud och Fest i Norrtälje - rekommenderas verkligen varmt för mulliga brudar såväl som normalviktiga förstås.

En sån här kanske skulle funka för dig?
    www.debenhams.com/webapp/wcs/stores/servlet/p...

Jag funderar på en sån själv om inte den jag beställde från Evans funkar, men den förutsätter förstås att klänningen har axelband. Jag har inte riktigt bestämt mig där än .Jag vill ha axelband (som på klänningen på bilden), men jag börjar känna att jag ska vara glad om jag hitta rnågon klänning öht, och eftersom det mest finns axelbandslösa kanske det blir en sån i slutänden.
    Tack för tipset! Jag kommer ha axelband, no matter what. Har hittills inte sett en enda brud som inte gått och dragit i toppen till sin axelbandslösa klänning. Jag tycker inte det ser speciellt snyggt...jag kommer förmodligen ha klänning på hela kvällen så jag vil ha något som jag känner mig bekväm i.

Utöver klänning som visades ovan från NIXA har jag tittat denna klänning huuuuur länge som helst och ingenting har hittills kommit i närheten utseendemässigt för mig. Dessvärre tror jag att det är lite för figurnära...

Men annars då tror jag på den här...

Den här vill jag också prova..

Jag har verkligen fastnat för NIXA-kollektionen, har ännu inte hittat några klänningar med axelband som tilltalat mig på samma sätt som dessa. Har dock ingen aning om vad NIXA ligger i för prisklass eller kvalité. Sedan kan det ju se fint ut på bild men inte passa alls. Dessvärre så bor jag i Umeå och här har vi bara en bröllopsbutik och personalen där är grymt snorkiga och otrevliga samt har fått känslan av att de ser ner på en som drar storlek 48. De är visserligen återförsäljare av NIXA men jag vet ändå inte. Tycker inte om att gå dit.

Då jag har svärföräldrarna o stockholm så åker vi ju neröver ibland. Tänkte då försöka boka in ett besök hos Ingvors i Norrtälje. De verkar ju vara hur tevliga som helst utifrån omdömen. Jag vill inte känna mig till besvär när jag provar klänningar...
  • spunkcissi

Jag har hittat min klänning på Bridal Outlet i Ropsten (Stockholm). Drar 48/50 i storlek just nu... De har även en webbutik, men jag hittade en jättefin i butiken med axelband som är liksom draperade med ett tunnare chiffong tyg. De hade allt lite klänningar i modell större, även iom det är färre än i vanliga storlekar. Fick jättebra bemötande och de är trevliga och hjälpsamma även om man är större! Så de kan jag varmt rekommendera om man ska leta klänning i Stockholmsområdet... Man behöver inte boka tid heller, men de rekommenderar att man kommer en vardagskväll om man har möjlighet då det är färre där då och de kan hjälpa till mer.

• Olga
    himeko81 skrev 2011-02-05 16:28:20 följande:

Jag drar storlek 46/48 men har bestämt mig för denna klänning. Tänkte att jag skulle få hem den innan jag bestämmer vad jag ska ha under. Den hade en ganska bra "korsett" så när jag var i en av bröllopsbutikerna och frågade så nämnde expediten att många körde bh-löst under eftersom de höll in så bra. Vi får se.

Hon tipsade även att om man är lite rundare så kan det vara bättre att ha en lite figurnära klänning för att man inte ska se ännu större ut. Jag valde min klänning eftersom jag direkt kände dragningen till den.
    Vart hittade du klänningen den är såå fin..Jag hade  46storlek men nu har jag kämpat och lyckades komma ner till storlek42, men känner fortfarande att det är få klänningar som ser fina ut....alla är gjorda till anorektiker!!! Hoppas att jag kan gå ner en storlek till...inte bara för bröllopetsskull utan jag mådde inte bra fysiskt bla. och jag e oxå lång 175cm....så hoppas att en sådan hade passat bra på mig??  :)
  • frallan

Den här skall jag ha på mig fast utan spännet på magen med den här underkjolen under. Lite budget variant, men jag tycker den är enkel och fin och med en vacker slöja och smycken så tror jag den kommer passa mig perfekt!

• zoleroice

Hej.
    Jag är bara i början av planeringen.
    Jag letar efter klänning som skulle se bra ut, Jag har jättestora bröst ohc drar 52/54, Jag försöker gå ner men jsut nu är detta storleken,

Vet ni vad man ska titta efter. Vilken modell som skulle sitta ok

Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?