Aniara4 skrev 2011-02-06 19:59:14 följande:
Det är en Nixa, precis som turbovampyria säger, och jag hittade den hos Ingvors Brud och Fest i Norrtälje - rekommenderas verkligen varmt för mulliga brudar såväl som normalviktiga förstås.
En sån här kanske skulle funka för dig?
www.debenhams.com/webapp/wcs/stores/servlet/p...
Jag funderar på en sån själv om inte den jag beställde från Evans funkar, men den förutsätter förstås att klänningen har axelband. Jag har inte riktigt bestämt mig där än .Jag vill ha axelband (som på klänningen på bilden), men jag börjar känna att jag ska vara glad om jag hitta rnågon klänning öht, och eftersom det mest finns axelbandslösa kanske det blir en sån i slutänden.
Tack för tipset! Jag kommer ha axelband, no matter what. Har hittills inte sett en enda brud som inte gått och dragit i toppen till sin axelbandslösa klänning. Jag tycker inte det ser speciellt snyggt...jag kommer förmodligen ha klänning på hela kvällen så jag vil ha något som jag känner mig bekväm i.
Utöver klänning som visades ovan från NIXA har jag tittat denna klänning huuuuur länge som helst och ingenting har hittills kommit i närheten utseendemässigt för mig. Dessvärre tror jag att det är lite för figurnära...

Men annars då tror jag på den här...

Den här vill jag också prova..

Jag har verkligen fastnat för NIXA-kollektionen, har ännu inte hittat några klänningar med axelband som tilltalat mig på samma sätt som dessa. Har dock ingen aning om vad NIXA ligger i för prisklass eller kvalité. Sedan kan det ju se fint ut på bild men inte passa alls. Dessvärre så bor jag i Umeå och här har vi bara en bröllopsbutik och personalen där är grymt snorkiga och otrevliga samt har fått känslan av att de ser ner på en som drar storlek 48. De är visserligen återförsäljare av NIXA men jag vet ändå inte. Tycker inte om att gå dit.
Då jag har svärföräldrarna o stockholm så åker vi ju neröver ibland. Tänkte då försöka boka in ett besök hos Ingvors i Norrtälje. De verkar ju vara hur tevliga som helst utifrån omdömen. Jag vill inte känna mig till besvär när jag provar klänningar...