• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • Lindahl

Detta är klänningen som jag hade nu när vi gifte oss... jag är 1,74 cm lång och drar ca st 48 i kläder...
    Supersnygg urringning som verkligen framhävde min byst, satt supersnyggt över magen (hade ingen bodyshaper under) då det var inbyggda "byglar" i klänningen.... finns fler bilder i mitt galleri...
  • Lebendig

och hoppas det ska lösa problemet! Skrattande
    Var kommer den där klänningen ifrån? Det är typ en sådan som jag letar efter!

Sedan är bodysharpers helt fantastiska, men jag kan inte bara ha en nederdel utan måste ha en överdel också eftersom annars får jag en ful valk strax ovanför midjan.

Emblas mamma: Vill man blir fin får man lida pin... ;) Skämt åsido, jag tycker inte att det är så farligt att ha typ bodyshaper. Den trollar liksom bort valkarna och gör att jag kan ha lite tightare kläder än vanligt.

Lindahl: Vilken snygg uppsättning du hade! Får man ta lite inspiration därifrån?
  • himeko81

Jag drar storlek 46/48 men har bestämt mig för denna klänning. Tänkte att jag skulle få hem den innan jag bestämmer vad jag ska ha under. Den hade en ganska bra "korsett" så när jag var i en av bröllopsbutikerna och frågade så nämnde expediten att många körde bh-löst under eftersom de höll in så bra. Vi får se.

Hon tipsade även att om man är lite rundare så kan det vara bättre att ha en lite figurnära klänning för att man inte ska se ännu större ut. Jag valde min klänning eftersom jag direkt kände dragningen till den.
  • Chicita
    himeko81 skrev 2011-02-05 16:28:20 följande:

Jag drar storlek 46/48 men har bestämt mig för denna klänning. Tänkte att jag skulle få hem den innan jag bestämmer vad jag ska ha under. Den hade en ganska bra "korsett" så när jag var i en av bröllopsbutikerna och frågade så nämnde expediten att många körde bh-löst under eftersom de höll in så bra. Vi får se.

Hon tipsade även att om man är lite rundare så kan det vara bättre att ha en lite figurnära klänning för att man inte ska se ännu större ut. Jag valde min klänning eftersom jag direkt kände dragningen till den.
    Jättesnygg... En riktig WOW-klänning :D
  • Emmilie87

Jag ska ha en A-formad klänning som är axelbandslös. Det är en klänning från Venus.

• himeko81

Tack Chicita. Det var kärlek vid första ögonkastet och ingen klänning jag sett efter har ens kommit i närheten.
    Det som kanske inte är helt lätt att se är att den är draperad och håller in de extra utan att man behöver gömma sig alltför mycket :D
    Pronovias Famosa heter den.

• Chicita
    himeko81 skrev 2011-02-05 22:28:47 följande:
    Tack Chicita. Det var kärlek vid första ögonkastet och ingen klänning jag sett efter har ens kommit i närheten.
    Det som kanske inte är helt lätt att se är att den är draperad och håller in de extra utan att man behöver gömma sig alltför mycket :D
    Pronovias Famosa heter den.
    Det ser ju ut att vara ett tunnt tyg/ spets draperat över själva klänningen så att säga. Så det är väl den undre delen som är lite korsettlik kan jag tänka mig...
    Och det är ju en smart detalj. För då syns det ju inte om det spänner lite i undre klänningen eftersom den övre ändå då "sitter löst" Glad

Jag förstår att du föll för den där
  • EhjärtarF

Detta är min klänning! Har strl 48/50 ...... gick höra att mulliga tjejer ska ha draperat över magen så skulle hullet försvinna =) 
    Tänkte med köpa ngn shaper av ngt slag. 
    Vill gå ned så mycket som möjligt, men lite realistisk måste man ju vara, vilket betyder man inte hinner bli trådsmal till B-dagen =)
    Klicka för att stänga fönstret

3 september 2011
  • EhjärtarF

oj vilken stor bild jag fick =)

3 september 2011
  • Chicita

Nej inte hinner man bli trådsmal... Men ett par kilon som försvinner på rätt ställen kan göra underverk ju Glad
    Och med rätt skärning på klänningen och en bra bodyshaper så kan man trolla lite mer.
    Broderier/ färg/draperingar kan också göra sitt till ju.

Och även om man inte är trådsmal så kommer man aldrig ha varit så vacker som på sin stora dag ändå Solig
    Det är något visst med en brud, dom strålar inifrån. Och den strålglansen går inte att köpa för pengar. Och den gör en till vackrast i världen den dagen oavsett storlek eller form

Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?