• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • MittiPrickBrud
    meah2000 skrev 2011-02-28 14:47:33 följande:
    Missförstå mig rätt, men vad skönt att höra att det inte bara är jag med dom måtten. Jag har precis samma.
    Jag är 165 cm kort, mullig överallt förutom mina tuttar som är storlek B.
    Men jag har faktiskt hittat en klänning som jag köpt. Men jag måste sy in den vid bysten dock.

Jag tror jag missförstår dig rätt, det är skönt att höra att man inte är ensam om sin figur! Jag tycker klänningen är så fin, och det är ju toppen om den altså kan fungera för en sån kropp som din o min ! ;.)
  • Olga

ja...jag e lång men stor byst o stora lår, höfte mage....ändå gick jag ner 15kg men höfterna ska va kvar o tuttarna klart...hatar det...nu e allt för små bystade ändå om det e stora storlekar....behå ska vi inte ens prata om...hatar att se behå i affärerna för 50kr!!! Usch!!! Mina kostar minst 500kr om jag har tur....men oftast kommer de upp till 1000kr för att man måste ha bra support men storlekar finns ju inte så det e inte så att man kan peka vilken man vill ha!!!

• Lucky Heart

Jag har beställt en klänning till... beställde den igår kväll från 'Milanoo' så nu är det bara att vänta.
    Blir spännande att se den i verkligheten Skrattande
    Så här ser den ut på bild i alla fall:

Den kostade 480kr och det var gratis frakt, så om den inte passar eller om den jag har sen tidigare känns bättre så är det i alla fall ingen "katastrof" Solig
  • Cazz

funderar på storleken 40 eller 42.... hm, har ju en del mage och förutom magen innan graviditeten så är den inte den bästa efter nu heller. 1.60 kort och ungefär 70 kg  vad tror ni jag ska satsa på i storlek

• Cazz
    frallan skrev 2011-02-28 12:57:03 följande:
    hehehe.... för låååååååååång!
    berätta om du är nöjd du med du får din före ju...
  • Carrosell

Ni har då hittat underbara klänningar....

Själv hittade jag min för två helger sen. Det blir en Sinceritu 4531. ( Kommer dock inte ha axelbanden som visas på första klänningen).

• Aniara4

Om någon vill köpa underkläder (eller andra kläder i större storlekar för den delen) från Evans har jag en kod som ger 20% rabatt fram till 5 mars. Jag vill inte skriva ut den offentligt men kan pm:a. Förmodligen får man den också i välkomstmailet om man blir medlem nu. De har även 30% rabatt på vårtoppar. Inte nödvändigtvis bröllopsrelaterat, men ett bra tips för mulliga brudar som har svårt att hitta kläder!

www.evans.co.uk

• Cazz

shit nu fick jag beslutsångest denna 

Champagne A-line Short Satin Mini Wedding Dress

den andra jag kollat på? 
Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?