• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • Marylin

Nu har jag äntligen lämnat in min klänning till en sömmerska, så nu när den blir rätt längd på hoppas jag att den känns bättre   Hade kännts ännu bättre om jag kunnat gå ner några kg åxå :-P

• SnuttisSessan

Jag köpte detta orginal bagagnat för 2500 kr och ville verkligen ha den klänningen men så passade den inte så nu ska jag sälja den, och nu har vi bestämt oss för att helt ändra inriktning på bröllopet från ett litet till ett ännu mindre med bara mig och min sambo närvarande så det blir en knälång äggskalsfärgad klänning (som jag hittade i vanlig affär) med svart kavaj till.
  • Janqvist

Vilka fina klänningar ni har hittat!

Denna NIXA ska jag ha, döljer min rumpa i strl 42 bra, å framhäver midjan i strl 36(!!). Hur tusan man nu kan ha sån kropp, ni kan ana att ja ser sne ut...

Men ja älskar klänningen, den stora kjolen liksom lite trollar med den stora rtumpan! :)
  • Pinkgrape
    Janqvist skrev 2011-04-16 21:57:05 följande:

Vilka fina klänningar ni har hittat!

Denna NIXA ska jag ha, döljer min rumpa i strl 42 bra, å framhäver midjan i strl 36(!!). Hur tusan man nu kan ha sån kropp, ni kan ana att ja ser sne ut...

Men ja älskar klänningen, den stora kjolen liksom lite trollar med den stora rtumpan! :)
    Åh, vilken fin klänning! :D Och du är jättefin i den :)
  • Pinkgrape
    20090801 skrev 2011-04-16 22:12:56 följande:
    Jag är gift sedan 1 augusti 2009 och valde en klänning med korsettsnörning i ryggen vilket var smidigt framåt kvällen då den behövde snöras in för att sitta under dansen. Mitt stora bekymmer är att jag har mage men den syntes inte på min stora dag tack vare min underbara klänning.

mettesfoto.blogg.se/2010/april/brollop-cathar...
    Wow, vilken fin klänning!, och vad fina ni var och bilderna :D
    Ni såg ut att ha haft en jättebra bra :)
  • Janqvist
    Jag är gift sedan 1 augusti 2009 och valde en klänning med korsettsnörning i ryggen vilket var smidigt framåt kvällen då den behövde snöras in för att sitta under dansen. Mitt stora bekymmer är att jag har mage men den syntes inte på min stora dag tack vare min underbara klänning.

Verkligen underbara bilder! Superfina var ni!
  • febbröllop

denna håller jag på att låta sy upp provade en nästan lika dan och min mage försvan pga av dreperning
  • Marylin

Jättefin klänning!! Och du var jätte vacker i den =)
  • 20090801

Tack för alla fina kommentarer!

ni som har klänningar med stenar runt om på överdelen kan jag tipsa om att "tejpa" insidan av överarmarna med genomskinlig plastfilm för stenarna river under dagen i bästa fall bara lite skavsår men i värsta fall blir det ordentliga blödande sår. jag hade tejpat mina överarmar på insidan och slapp detta men min svägerska hade blödande sår vid deras bröllop tre och en halv månad innan.

Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?