• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • helsingebrud

Jag har storlek 40 över rumpan men storlek 44 över bysten

Har beställt klänning i storlek 40 med snörning i ryggen
    får hoppas tuttarna får plats
  • zvartaliljan
    helsingebrud skrev 2011-05-12 09:50:04 följande:

Jag har storlek 40 över rumpan men storlek 44 över bysten

Har beställt klänning i storlek 40 med snörning i ryggen
    får hoppas tuttarna får plats
    jag har ungefär samma storleksmått, 42/44 över bysten o resten 40 o det funkade bra med snörning i ryggen 178cm och 87kg. Du kan se klänningen på mig här ovan i inlägg 188
  • helsingebrud

Får hem min klänning om ca två veckor tror jag
    har dock 11 månader på mig att bli rätt storlek om något skulle passa mindre bra
    Dock är jag mest orolig för längden då jag endast är 160 lång
    hoppas att underkjolen skall göra en del samt klackskor

Vill inte få hjälp med att sy upp den av någon i familjen då det kommer vara hemligt om hur klänningen ser ut
    Vill heller inte få hjälp av sambon med att nåla upp då han inte skall få se mig i klänningen
    förns på trappen till kyrkan....

• Aniara4
    U hjärta M skrev 2011-05-12 09:13:54 följande:
    Sama som jag
    Ja, och jag har samma erfarenhet att jag kunde ha en mycket mindre storlek än vanligt! Jag brukar ha 46/48 (oftast 48 när höfterna är inblandade) och i den modellen passade en 44.
  • Pachelbel

Wiiii, jag har beställt brudklänning, jag med!!! Tack vare att jag blev uppmärksammad på att Lillys i Danmark har rea, kunde jag beställa två klänningar idag... En med ärm och en utan, ifall den första inte sitter snyggt. Dessutom var jag lite osäker på storlekarna, eftersom måtten enligt tabellen inte stämmer med mina vanliga storlekar. Nu såg jag här, att ni andra konstaterat att ni passar i mindre storlekar än "vanligt", så i värsta fall blir väl klänningen/klänningarna lite väl stora...Jag tog 50 på den ena(det var hopp på mellan stl 38 och 50 på den), och 48 på den andra(hade kanske kunnat ta stl 46 på den, om det stämmer att man drar mindre storlek på dem, men jag vågar inte chansa).

Men det går säkert att justera fint, med tanke på att det är snörning i ryggen?! Jag svävar på moln just nu, känns det som!!! Brudklänning för 1500 danska kr styck var ju helt fantastiskt billigt! Och M2B fick en ny kostym, väst och plastrong, och jag fick en fin slöja dessutom. Jag kommer kanske att beställa smycken därifrån senare, men det kändes mest angeläget att skicka efter kläderna nu. Och jag har en ganska "grund" plånbok, så jag var tvungen att begränsa mig. Om någon vill se bilder, så lägger jag in länken här nedanför, vet inte hur man får in bilder, så det får lov att bli en omväg. Jag är ju en "mogen" brud, så jag har kanske lite annorlunda smak jämfört med de yngre härinne. Men jag tycker iaf att klänningarna var jättefina. Vad tycker ni??

http://www.lilly.dk/Default.aspx?ID=119&ProductID=PROD609&GroupID=GROUP53&VariantID=VO66

http://www.lilly.dk/Default.aspx?ID=119&ProductID=PROD719&GroupID=GROUP53&VariantID=VO64

• Aniara4
    Pachelbel skrev 2011-05-12 13:12:57 följande:
    Wiiii, jag har beställt brudklänning, jag med!!! Tack vare att jag blev uppmärksammad på att Lillys i Danmark har rea, kunde jag beställa två klänningar idag...

www.lilly.dk/Default.aspx?ID=119&ProductID=PR...
    Hoppsan, nu råkade jag också beställa en sån! Klickafingret liksom bara slant... Håll tummarna för att den passar! Jag tyckte den var ganska lik 3130, så den borde kunna passa. Förmodligen är den iofs för stor, med tanke på att 44 passade bäst på den jag provade. Den var inte riktigt lika fin heller. Men prisskillnaden mellan knappt 2000:- (som det blev i svenska kronor inklusive frakt) och 6850:- var tillräckligt stor för att jag skulle chansa. Går det inte alls får jag väl sälja den här på Bröllopstorget, det borde inte vara jättesvårt med tanke på priset, hoppas jag. Eller så får det bli lärpengar så kanske jag slutar impulsköpa viktiga saker för flera tusen! Obestämd
  • zvartaliljan
    Aniara4 skrev 2011-05-12 14:23:02 följande:
    Hoppsan, nu råkade jag också beställa en sån! Klickafingret liksom bara slant... Håll tummarna för att den passar! Jag tyckte den var ganska lik 3130, så den borde kunna passa. Förmodligen är den iofs för stor, med tanke på att 44 passade bäst på den jag provade. Den var inte riktigt lika fin heller. Men prisskillnaden mellan knappt 2000:- (som det blev i svenska kronor inklusive frakt) och 6850:- var tillräckligt stor för att jag skulle chansa. Går det inte alls får jag väl sälja den här på Bröllopstorget, det borde inte vara jättesvårt med tanke på priset, hoppas jag. Eller så får det bli lärpengar så kanske jag slutar impulsköpa viktiga saker för flera tusen! Obestämd
    lilly har öppet köp 14 dagar
  • Aniara4

Förtydligande: att jag tror den kan vara för stor beror alltså på att den inte fanns i mindre storlek än 46, annars hade jag såklart tagit en 44. Kollade storlekstabellen och jag ligger egentligen mitt emellan 44 och 46 i deras storlekar.

Men jag känner flera personer som är duktiga på att sy, så det kan säkert gå att fixa!

• U hjärta M
    Pachelbel skrev 2011-05-12 13:12:57 följande:
    Wiiii, jag har beställt brudklänning, jag med!!! Tack vare att jag blev uppmärksammad på att Lillys i Danmark har rea, kunde jag beställa två klänningar idag... En med ärm och en utan, ifall den första inte sitter snyggt. Dessutom var jag lite osäker på storlekarna, eftersom måtten enligt tabellen inte stämmer med mina vanliga storlekar. Nu såg jag här, att ni andra konstaterat att ni passar i mindre storlekar än "vanligt", så i värsta fall blir väl klänningen/klänningarna lite väl stora...Jag tog 50 på den ena(det var hopp på mellan stl 38 och 50 på den), och 48 på den andra(hade kanske kunnat ta stl 46 på den, om det stämmer att man drar mindre storlek på dem, men jag vågar inte chansa).

Men det går säkert att justera fint, med tanke på att det är snörning i ryggen?! Jag svävar på moln just nu, känns det som!!! Brudklänning för 1500 danska kr styck var ju helt fantastiskt billigt! Och M2B fick en ny kostym, väst och plastrong, och jag fick en fin slöja dessutom. Jag kommer kanske att beställa smycken därifrån senare, men det kändes mest angeläget att skicka efter kläderna nu. Och jag har en ganska "grund" plånbok, så jag var tvungen att begränsa mig. Om någon vill se bilder, så lägger jag in länken här nedanför, vet inte hur man får in bilder, så det får lov att bli en omväg. Jag är ju en "mogen" brud, så jag har kanske lite annorlunda smak jämfört med de yngre härinne. Men jag tycker iaf att klänningarna var jättefina. Vad tycker ni??

Det jag upplevde när jag provade flera olika lilly var att de var just lite stora i stl. Visst kan man dra åt till en viss gräns men sen blir det att sy in om det blir för stort, men det har du ju utrymme med nu. Jättefina bägge. Är nog en "mogen" brud själv med mina 34år och tre barn.
  • U hjärta M
    Aniara4 skrev 2011-05-12 14:25:15 följande:
    Förtydligande: att jag tror den kan vara för stor beror alltså på att den inte fanns i mindre storlek än 46, annars hade jag såklart tagit en 44. Kollade storlekstabellen och jag ligger egentligen mitt emellan 44 och 46 i deras storlekar.

Men jag känner flera personer som är duktiga på att sy, så det kan säkert gå att fixa!
    Smart tänkt. Men så olika det kan vara, syrran provade samma klänning som jag, drar mindre stl på vanliga kläder med fick ha större än mig i brudklänning. Så prova på !!!! Lycka till nu.
Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?