• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • TerrorMorsan

jättefin klänning å den satt som smäcket på dig =) kollade sidan å den va ju inte så kopiöst dyr heller =) verkligen vacker =) men det får bli min klänning för 400 haha =P vi har skitkass ekonomi men vi ska att få detta gå ihop =)

• Jag han
    Mertzi skrev 2011-05-19 16:48:00 följande:
    Ni har såå fina klänningar allihopa!
    Ibland ångrar jag nästan att vi inte slog till med storbröllop så jag fick ha på mig nåt så härligt som en ordentlig brudklänning! =)

Här kommer jag med min superenkla, men ack så härliga, klänning jag ska ha vid vår minicermoni utomhus i augusti innan vi drar iväg och äter bröllopsmiddag på en tretimmarstur på en båt med närmsta familjen.

Jag gillar den!
    Kommer vara jättefint med vackra puderrosa skor till och spetsslöja i håret tror jag =)

Vilken söt!! :)

Låter som om du kommer bli en jättefin brud och att den klänningen passar utmärkt till din dag!
  • TerrorMorsan

den ska jag ha =) blev fel där glömde skriva haha =P

• TerrorMorsan

jag tyckte den var jättefrän med ett axelband =) inte lika vanlig, jag tror det blir jättebra å fint med puderrosa =)

• Mertzi
    TerrorMorsan skrev 2011-05-20 07:12:29 följande:
    jag tyckte den var jättefrän med ett axelband =) inte lika vanlig, jag tror det blir jättebra å fint med puderrosa =)
    Glad

Det är skönt att inte behöva ha nåt som stramar åt nånstans heller!
    Gillar inte kläder överhuvudtaget som sitter tight så den passar mig perfekt!
    Hoppas bara man tycker den är lika fin när man visar barnbarnen i framtiden, Haha! :D
  • helsingebrud

TerrorMorsan - Var har du köt den klänningen? Fanns den i flera färger ? Pris ?
    Kan tänka mig den till mina tärnor

• TerrorMorsan

ja det var på bonprix =) sitter jätteskönt =) skulle så gärna vilja haft denna men den fanns inte kvar i min st =(

den är mera mej =)

Klänning

• Pinkgrape

Nu har den ena av mina klänningar kommit. Det är den "mindre" som jag ska ha på middagen/festen.

Det är denna klänningen www.mylove-bridal.com/index.php&cPath=2328_2340&products_id=1183 fast med svart band i midjan och utan blomman.

Bilden är urusel och klänningen är helt nyuppackad, så ha lite överseende :P

Boleron som jag har på mig följde med, men den hade jag inte beställt. Kommer inte använda den, men den är jättefin. Fick även med ett halsband och örhängen som jag inte beställt heller, men de funderar jag på att använda :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?