• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • Aniara4
    zvartaliljan skrev 2011-05-12 14:24:09 följande:
    lilly har öppet köp 14 dagar
    Gäller det rea också??? Förvånad
  • zvartaliljan
    Aniara4 skrev 2011-05-12 14:29:09 följande:
    Gäller det rea också??? Förvånad
    står inget om det i köpvillkoren att det inte gäller rea, så då ska det ju gälla.
    Här i sverige har du ALLTID 14 dagars öppet köp vid distansköp, även vid rea. Det är lag på det. Tror danmark har samma lagar.
  • Aniara4
    zvartaliljan skrev 2011-05-12 14:31:59 följande:
    står inget om det i köpvillkoren att det inte gäller rea, så då ska det ju gälla.
    Här i sverige har du ALLTID 14 dagars öppet köp vid distansköp, även vid rea. Det är lag på det. Tror danmark har samma lagar.
    Jag läste också köpvillkoren och såg inget om det, men jag tänkte att det verkar ju alldeles för bra för att vara sant. Får hålla tummarna då om den inte passar.
  • Aniara4

Nu har jag lyckats spara en bild - jag tror det är avsiktligt som de flesta av bilderna på hemsidan inte går att spara. Men så här ser alltså Bröllopstorgets nya favoritklänning ut:

• Aniara4

Lillys rea är fantastisk!!!
    Det finns flera riktigt smickrande modeller, och i många fall verkar det vara just de större storlekarna som finns kvar. 1000-1500 danska kronor för de flesta. Skynda att fynda!
    www.lilly.dk/Default.aspx&GroupID=GROUP53

• Pachelbel

Åh, vad roligt att se att det var flera som nappade på deras rea!!! Jag beställde ju mina klänningar igår på förmiddagen, och redan kl 14 låg ett mejl i inkorgen, då hade de redan skickat iväg hela beställningen! Så nu väntar jag med spänning på att jag ska få hem dem. Kan bara instämma med Aniara4, SKYNDA att FYNDA, mulliga brudar!!!   De har iaf en klänningsmodell som finns ända upp till storlek 54. Och en hel del att välja på, om man drar 50 eller 52. 

• Aniara4
    Pachelbel skrev 2011-05-13 13:56:52 följande:
    Åh, vad roligt att se att det var flera som nappade på deras rea!!! Jag beställde ju mina klänningar igår på förmiddagen, och redan kl 14 låg ett mejl i inkorgen, då hade de redan skickat iväg hela beställningen! Så nu väntar jag med spänning på att jag ska få hem dem. Kan bara instämma med Aniara4, SKYNDA att FYNDA, mulliga brudar!!!   De har iaf en klänningsmodell som finns ända upp till storlek 54. Och en hel del att välja på, om man drar 50 eller 52. 
    Oj, det var snabbt! Jag fick bara bekräftelse på beställningen och summan är reserverad, inte dragen från kontot. Nåt mer har jag inte hört...
     Jag hoppas jag inte var för långsam och klänningen hann ta slut! (Nu finns den bara i 50 och 52)
  • Aniara4

Och medan jag skrev inlägget ovan kom ett mail om att det fanns stl 44, men att min klänning redan var skickad! Hm, hur ska jag göra nu då? Vänta tills den kommer, prova, och byta om den inte passar, eller beställa en 44 på en gång och sen skicka tillbaka en av dem, eller i värsta fall båda?

• Pachelbel
    Aniara4 skrev 2011-05-13 14:12:29 följande:
    Och medan jag skrev inlägget ovan kom ett mail om att det fanns stl 44, men att min klänning redan var skickad! Hm, hur ska jag göra nu då? Vänta tills den kommer, prova, och byta om den inte passar, eller beställa en 44 på en gång och sen skicka tillbaka en av dem, eller i värsta fall båda?
    Jag, men det är jag, skulle nog skicka efter den i storlek 44 också...  
  • förlovadflicka

Oj, vilken rea! Tur att jag redan gjort arrangements för min klänning, annars hade det blivit ett eller två impulsköp! 

Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?