• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • SnuttisSessan

Jättefina och billiga :) Men jag ska till vinslöv den 10 juni och testa klänningar för att se vad jag passar i och så, får se om jag kan få någon till bra pris där :)

• Aniara4

Oj! Nu köpte jag en till i storlek 44! De har precis lagt ut den på hemsidan igen, nu finns den i 42,44, 50 och 52, så skynda att fynda! Förmodligen kommer det att finnas en i 46 också om ett tag (gissar att det blir den jag skickar tillbaka) om inte någon här vill köpa den av mig.

Hmm, undrar om jag ska köpa en 42:a också när jag ändå håller på, ifall jag lyckas gå ner mycket i vikt till september...? Men 6-7 cm känns mycket att krympa höfterna med. Det går ju säkert att sy in om den är alldeles för stor! (En kollega som är mycket duktig på att sy har redan erbjudit sig.)

• Pachelbel
    Aniara4 skrev 2011-05-14 13:06:00 följande:
    Oj! Nu köpte jag en till i storlek 44! De har precis lagt ut den på hemsidan igen, nu finns den i 42,44, 50 och 52, så skynda att fynda! Förmodligen kommer det att finnas en i 46 också om ett tag (gissar att det blir den jag skickar tillbaka) om inte någon här vill köpa den av mig.

Hmm, undrar om jag ska köpa en 42:a också när jag ändå håller på, ifall jag lyckas gå ner mycket i vikt till september...? Men 6-7 cm känns mycket att krympa höfterna med. Det går ju säkert att sy in om den är alldeles för stor! (En kollega som är mycket duktig på att sy har redan erbjudit sig.)
    Jag brukar vara sansad i vanliga fall, men jag måste erkänna att jag inte törs gå in där och titta just nu...just eftersom de verkar ha satt ned priset på i stort sett hela brudklänningssortimentet, även om inte alla ligger på superbilliga 1000-1500, så är det ju stor skillnad på ordinarie pris iaf. Jag får längta efter de två jag har beställt istället, och om jag har tur, så sitter de fint. Annars får jag ju anledning att titta på rean igen...om den är kvar då!?
  • fru i augusti

Jag har tänkt mig att beställa min klänning och kommer att ha svårt att prova den innan.
    Funderar över denna modell.

Organza A-line with Ribbon Detail and Bow Back Style T9337

Men jag är mullig, drar stl 42 just nu. Tror ni att den kan funka ändå? Eller är det helt fel modell?

• Kicka

Oj vilka fina klänningar alla har hittat! Själv har man precis gett sig in i denna "djungel" av klänningar,catering,pyssel etc, och det är verkligen inte lätt. Är själv mullig, drar 48/50 och är 172 lång. Har kikat runt lite på alla länkar som lagts upp och kan bara säga att nu har jag SJUK beslutsångest!!

Min m2b bleknade lite dock när han råkade läsa nått inlägg, hehe, om inköp av flera klänningar. Då fick jag dyrt och heligt lova att inte "rusa iväg" i mina inköp, men det kliar ju i fingrarna. Skulle gärna beställa en klänning men har tänkt att jag ska prova några för att se vilken stil som passar mig. Så jag inte hamnar med en klänning som inte klär mig.

• SnuttisSessan
    Kicka skrev 2011-05-16 22:40:08 följande:
    Oj vilka fina klänningar alla har hittat! Själv har man precis gett sig in i denna "djungel" av klänningar,catering,pyssel etc, och det är verkligen inte lätt. Är själv mullig, drar 48/50 och är 172 lång. Har kikat runt lite på alla länkar som lagts upp och kan bara säga att nu har jag SJUK beslutsångest!!

Min m2b bleknade lite dock när han råkade läsa nått inlägg, hehe, om inköp av flera klänningar. Då fick jag dyrt och heligt lova att inte "rusa iväg" i mina inköp, men det kliar ju i fingrarna. Skulle gärna beställa en klänning men har tänkt att jag ska prova några för att se vilken stil som passar mig. Så jag inte hamnar med en klänning som inte klär mig.
    Jag har samma storlek som dig och ska till vinslöv den 10 juni och testa klänningar :)
    Det ska bli så spännande ;)
  • Aniara4
    fru i augusti skrev 2011-05-16 00:27:28 följande:

Men jag är mullig, drar stl 42 just nu. Tror ni att den kan funka ändå? Eller är det helt fel modell?

42 är inte särskilt mulligt i min värld, det ingår ju i "normalstorlekarna", så ha du den klänning du gillar mest! Vilken modell som passar dig beror ju mer på hur just din kroppsform är, rak, kurvig, lång överkropp, långa ben etc etc!
  • zvartaliljan
    Aniara4 skrev 2011-05-17 09:34:19 följande:
    42 är inte särskilt mulligt i min värld, det ingår ju i "normalstorlekarna", så ha du den klänning du gillar mest! Vilken modell som passar dig beror ju mer på hur just din kroppsform är, rak, kurvig, lång överkropp, långa ben etc etc!
    jag är en 40-42 och överviktig (27 i bmi)...så jo 42 är mulligt tycker jag (mulligt är ju just mulligt, då har man lite o ta av men är inte direkt tjock, även om jag fortfarande känner mig tjock). Har en rejäl mage som behöver döljas, dessutom massor med lös hud eftersom jag gått ner från en 48/50 (bmi 37).
    fru i augusti skrev 2011-05-16 00:27:28 följande:

Jag har tänkt mig att beställa min klänning och kommer att ha svårt att prova den innan.
    Funderar över denna modell.

Organza A-line with Ribbon Detail and Bow Back Style T9337

Det beror på dina "problemområden". Om det är magen så skulle jag inte valt en sån klänning utan en draperad istället, de trollar verkligen med figuren. En sån modell som på bilden riskerar att "skära in" och bilda valkar.
  • fru i augusti
    zvartaliljan skrev 2011-05-17 09:43:47 följande:
    Det beror på dina "problemområden". Om det är magen så skulle jag inte valt en sån klänning utan en draperad istället, de trollar verkligen med figuren. En sån modell som på bilden riskerar att "skära in" och bilda valkar.
    Det är just magen som är mitt stora "problemområde". Efter tre rätt täta graviditeter (yngsta barnet kommer bara vara 6 mån vid vigseln) så putar magen verkligen ut...

Gaaaahhhh!! Blir galen på detta letande. Vill ha en kortare, enkel klänning. Det är svårt att hitta med draperad midja.

Och ang tal om BMI - jag ligger på 30,9 i BMI. (160 lång och 79 kilo), så visst räknas jag som mullig...   
  • Lucky Heart
    fru i augusti skrev 2011-05-17 11:24:38 följande:
    Det är just magen som är mitt stora "problemområde". Efter tre rätt täta graviditeter (yngsta barnet kommer bara vara 6 mån vid vigseln) så putar magen verkligen ut...

Gaaaahhhh!! Blir galen på detta letande. Vill ha en kortare, enkel klänning. Det är svårt att hitta med draperad midja.

Och ang tal om BMI - jag ligger på 30,9 i BMI. (160 lång och 79 kilo), så visst räknas jag som mullig...   

Jag har beställt den här klänningen från Milanoo. Tycker att den sitter riktigt fint och jag har storlek 50. Den är lite draperad över magen och det gillar jag Skrattande
Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?