• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • SnuttisSessan
    Beautiful Disaster skrev 2011-04-24 19:53:14 följande:
    Jag är en rätt ordentligt mullig tjej som gifter sig den 13 Augusti

Har haft ett rent h-vete att hitta en klänning som jag känner att jag ska trivas i.
    Hittade min drömklänning på Milanoo.com som borde komma om en-två veckor.

Blev denna fast hel-lång, alltså till golvet

Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
    Kan man göra ändringar på milanoo ? Visste inte jag ;) Vad kostar denna klänning då för den var jättefin! =)
  • Beautiful Disaster
    SnuttisSessan skrev 2011-04-24 19:57:56 följande:
    Kan man göra ändringar på milanoo ? Visste inte jag ;) Vad kostar denna klänning då för den var jättefin! =)
    Ja det kan man Det är dessutom dragkedja i sidan på denna klänning, men jag har valt korsettrygg!

Inkl. frakt så kostade den 470kr!

Lägger väl in en bild när den kommit  
  • Milla 1979
    Beautiful Disaster skrev 2011-04-24 19:53:14 följande:
    Jag är en rätt ordentligt mullig tjej som gifter sig den 13 Augusti

Har haft ett rent h-vete att hitta en klänning som jag känner att jag ska trivas i.
    Hittade min drömklänning på Milanoo.com som borde komma om en-två veckor.

Blev denna fast hel-lång, alltså till golvet

Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
    Vilken söt klänning! Har du länken till den?
  • Aniara4
    solros1 skrev 2011-04-22 21:46:04 följande:
    Min klänning är inte färdig... den ska tas in under bysten.. och tas ut lite i överkant, detta är hur den såg ut i affären där jag hittade den... jag ska absolut INTE ha några band under bysten som förstör klänningen Cool jag har en pålitlig sömmerska som ska fixa till den innan det är dags för bröllop.
    Då kommer den att bli superfin! Jag tyckte också den såg lite lös ut under bysten, men det hade du ju redan koll på!
  • SnuttisSessan
    Beautiful Disaster skrev 2011-04-24 20:14:47 följande:
    Ja det kan man Det är dessutom dragkedja i sidan på denna klänning, men jag har valt korsettrygg!

Inkl. frakt så kostade den 470kr!

Lägger väl in en bild när den kommit  
    Okej men skrev du ett mail till dem och frågade liksom om de kunde göra det för jag har hela tiden förstått det som att man inte kan göra ändringar på milanoo, jag har köpt en enkel klänning men blev ju helt kär i denna =)
  • Beautiful Disaster
    Milla 1979 skrev 2011-04-24 20:38:53 följande:
    Vilken söt klänning! Har du länken till den?
    Här är länken
    http://www.milanoo.com/p28191.html
    SnuttisSessan skrev 2011-04-25 09:54:56 följande:
    Okej men skrev du ett mail till dem och frågade liksom om de kunde göra det för jag har hela tiden förstått det som att man inte kan göra ändringar på milanoo, jag har köpt en enkel klänning men blev ju helt kär i denna =)
     Nej men skriver det när man lägger ordern. Jag gjorde den custom made och då fanns en ruta under där man skrev in måtten, Item Remarks eller något sådant. Där skrev jag in Corset back and Floor-length
  • Beautiful Disaster
    Idag kom min klänning från Milanoo. En lätt besvikelse föll dock över denna underbart fina klänning..
    Jag ville ha korsettrygg och ha den golvlång, men istället kom en knälång klänning med dragkedja i sidan.

Så nu står jag här med en klänning jag bestämt mig använda på kvällen, men fortfarande utan bröllopsklänning  

• Aniara4
    Beautiful Disaster skrev 2011-04-26 14:41:29 följande:
    Idag kom min klänning från Milanoo. En lätt besvikelse föll dock över denna underbart fina klänning..
    Jag ville ha korsettrygg och ha den golvlång, men istället kom en knälång klänning med dragkedja i sidan.

Så nu står jag här med en klänning jag bestämt mig använda på kvällen, men fortfarande utan bröllopsklänning  

Det är iofs en fin klänning och den sitter väldigt bra på dig, men jag förstår att det inte alls var vad du hade tänkt dig! Har det funkat för andra att be om ändringar?
  • Beautiful Disaster
    Aniara4 skrev 2011-04-26 14:51:04 följande:
    Det är iofs en fin klänning och den sitter väldigt bra på dig, men jag förstår att det inte alls var vad du hade tänkt dig! Har det funkat för andra att be om ändringar?
    Ja många jag pratat med har det fungerat för, så jag hade ju verkligen hoppats!
    Nu blir det en tripp till Umeå nästkommande helg och hoppas att det finns något där. 
  • SnuttisSessan
    Beautiful Disaster skrev 2011-04-26 14:41:29 följande:

Nej vad synd :( För den var verkligen fin och sitter jättebra !
Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?