• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • Lucky Heart
    Cazz skrev 2011-03-01 14:38:27 följande:
    shit nu fick jag beslutsångest denna 

Champagne A-line Short Satin Mini Wedding Dress

den andra jag kollat på? 
    Den klänningen är verkligen jättefin (om det är den på Milanoo). Vilken är den andra du tittat på?
  • Cazz

Såå nu har jag beställt , blev Champagne A-line Short Satin Mini Wedding Dress
    hoppas jag blir nöjd nu ;)

• Marylin

Har ni något tips på ställen man kan köpa en bra BH, modell större? Och något som håller in magen lite :) Har storlek 95D-E på bh och det finns oftast inte så mkt att välja på i dom vanliga affärerna. ( hm,lindex osv..)

• Cazz
    Cazz skrev 2011-03-01 20:04:40 följande:
    Såå nu har jag beställt , blev Champagne A-line Short Satin Mini Wedding Dress
    hoppas jag blir nöjd nu ;)
    men är det för lite "brud" klänning över den?
  • Aniara4
    Marylin skrev 2011-03-02 08:30:25 följande:
    Har ni något tips på ställen man kan köpa en bra BH, modell större? Och något som håller in magen lite :) Har storlek 95D-E på bh och det finns oftast inte så mkt att välja på i dom vanliga affärerna. ( hm,lindex osv..)
    Gustaf Mellbin i Gamla Stan är ju en klassiker. Gördlar har vi diskuterat en hel del i den här tråden, titta igenom så ser du. Jag har som sagt köpt min från Evans, men det finns flera alternativ om man vågar köpa oprovat på nätet.
  • Marylin
    Aniara4 skrev 2011-03-02 16:22:43 följande:
    Gustaf Mellbin i Gamla Stan är ju en klassiker. Gördlar har vi diskuterat en hel del i den här tråden, titta igenom så ser du. Jag har som sagt köpt min från Evans, men det finns flera alternativ om man vågar köpa oprovat på nätet.
    ska kika igenom
  • Aniara4

Nu tror jag faktiskt jag har hittat min klänning! Mobilkamerabilden är av så dålig kvalitet att jag inte ens känner nåt behov av att anonymisera den. Dessvärre är  klänningen också anonymiserad av pixlarna, men det är alltså en Lilly 3130.

• majflicka

Kom bara att tänka på att det är lustigt hur man färgas av vad butiksbiträdena tycker man passar i som mullig och kurvig brud. Var och tittade med min kompis som också ska gifta sig och hon är en kurvig 44 och de ville dölja allt på henne medan hon ville ha ett tight fodral i spets ;) De kunde inte förstå henne och bara pratade på om att "har man lite mage är det bra med A-linje".  Och " så här kan man dölja höfter" osv. När hon sa rakt på sak att hon älskar sina kurver och vill visa upp de upp bara glodde de en lång stund utan att veta vad de skulle säga :D Var väldigt roligt faktiskt.

Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?