• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • Olga
    himeko81 skrev 2011-02-09 03:04:35 följande:
    Om du bor i Stockholmsområdet finns den att avnjutas i butik på Sveavägen 51 (om den inte är slutsåld förstås).
    Märket heter Pronovias(.com) och de har helt fantastiska klänningar. Just den här klänningen heter Famosa och är från 2011 års kollektion. Den underbara kvinnan som hjälpte mig i butiken på Sveavägen berättade att Pronovias säljer många klänningar i Sverige och det är sällan som brudar är besvikna. Hög kvalite och sitter bra. 

Haha jag låter som en försäljare men det kanske är för att jag är så kär i min klänning. Har den som bakgrundsbild på jobbet och jag får många positiva kommentarer om den.

Själv har jag valt att beställa den från Kina och betalade 2253 kronor. I affären kostade den o-prutat 14 500.
    Wow vilken skillnad!!! Jag bor i Göteborg men bröllopet är om 6mån och jag vågar inte ge min in på kina klänningar.... är rädd att något ska strulla till sig och att jag får få lite tid att fixa en ny.....
  • Bettygumman

Hej!

Jag kan varmt rekommedera den klänningen som jag hade på mitt bröllop. Den är av märket Lilly. Snörning i ryggen, v-ringad framtill och släp. Perfekt om man drar några storlekar större. Jag kände mig underbart vacker i den. :)
    Se annons: Lilly brudklänning stl 46, här på Bröllopstorget.

/ Mikaela

• Olga
    21maj skrev 2011-02-09 11:38:16 följande:

Detta är min klänning.. Tagit bort en bit på släpet då jag tyckte det va lite väl långt.
    den är helt underbar...e det kina klänning eller köper du den i sverige??
  • himeko81

Men som alltid när man beställer kläder på internet är det en chansning. Jag valde att beställa min klänning i en "ren" storlek (46). Men är man mer oviss kan man ju helt klart måtta själv. 
    När jag skickat min beställning till ubrides,com fick jag ett mail där de frågade om jag var säker på den storlek jag beställt eller om jag ville måtta själv. Det kändes som ett proffisgt bemötande. :D
    Dessutom är det ju ändå bara jag som vet att den är beställd från Kina, ingen av gästerna vet om det så skulle den inte se 100% perfekt ut är det ändå ingen annan som vet :D 

• 21maj
    Olga skrev 2011-02-09 16:08:50 följande:
    den är helt underbar...e det kina klänning eller köper du den i sverige??
    Det är en kina klänning..  Ser bättre ut i vekligheten faktiskiskt:)
  • frallan
    Lucky Heart skrev 2011-02-08 19:03:13 följande:
    Superfin klänning! Jag har varit in på den sidan också, hittade den här som jag blev lit kär i:
    www.milanoo.com/p10366.html

Jag har ju dock redan en klänning, men vi får se hur jag gör Tungan ute

Vart har du hittat underkjolen?
    Åh ja, den kikade jag också på!
    Underkjolen köpte jag på www.rundarut.se finns i små storlekar också, även om namnet antyder annat:)
  • frallan
    Jolin skrev 2011-02-08 21:21:07 följande:
    Oj oj oj, vilken fin!! Vart har du hittat den?
    Ja visst är den vacker, enkel och fin och flirtig:) Köpte den på www.milanoo.com under kategorin mini weddingdresses.
  • Olga

ojojoj... jag tar hatten av för alla brudar som vågar ge se ut o beställa Kina klänning!!! Jag e sån att jag måste prova o se hur den känns innan jag nappar på den....

• Tigerfadder

Den här här har jag beställt, med blått band och bakstycke och med hjärtformat liv och utan släp.
    Blev så förvånad när jag provade underkjol till, att jag verkligen ville ha den med två bågar i Trodde jag inte! Det kommer bli jätte fint!
    Strl, ca 46 (måttbeställd, men de kommer behöva sy in den, jag lyckas med min viktminskning!!! Jätte kul!)

• EhjärtarF

Tigerfadder: Grattis till viktminskningen!!! Kämpar själv o lyckats några kilon jag me .... fast nu ligger hemma o är sjuk, så ingen träning o mycket glass för min onda hals =)

Super vacker klänning med!!  

3 september 2011
Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?