• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • förlovadflicka
    majflicka skrev 2011-03-09 14:16:59 följande:
    Kom bara att tänka på att det är lustigt hur man färgas av vad butiksbiträdena tycker man passar i som mullig och kurvig brud. Var och tittade med min kompis som också ska gifta sig och hon är en kurvig 44 och de ville dölja allt på henne medan hon ville ha ett tight fodral i spets ;) De kunde inte förstå henne och bara pratade på om att "har man lite mage är det bra med A-linje".  Och " så här kan man dölja höfter" osv. När hon sa rakt på sak att hon älskar sina kurver och vill visa upp de upp bara glodde de en lång stund utan att veta vad de skulle säga :D Var väldigt roligt faktiskt.
    Haha, fy vad bra av henne!! 
  • Aniara4

Hahaha, vad roligt! Klart man ska visa upp sina kurvor om man gillar dem! Mina kurvor sitter mestadels på fel ställen, men klänningen ovan framhäver de bra (byst och midja) och maskerar de dåliga (typ hängbuken). Hade jag bara haft typ stor byst och stor rumpa hade jag gladeligen klätt mig i en tajt klänning!

• frallan

Måste bara lägga upp en bild här inne också! Min klänning kom i måndags, som jag har väntat:) Har redan postat den i kina tråden, men måste ju bli här också... Har beställt två klänningar och den första har kommit... vad tycker ni? Måste sys in lite men annars väldigt fin kvalitet... bortse från den knäppa bh:n under och att den är skrynklig!
  • förlovadflicka
    frallan skrev 2011-03-09 14:28:45 följande:

Måste bara lägga upp en bild här inne också! Min klänning kom i måndags, som jag har väntat:) Har redan postat den i kina tråden, men måste ju bli här också... Har beställt två klänningar och den första har kommit... vad tycker ni? Måste sys in lite men annars väldigt fin kvalitet... bortse från den knäppa bh:n under och att den är skrynklig!
    Jättesnygg! :D 
  • Aniara4
    frallan skrev 2011-03-09 14:28:45 följande:
    Jättefin! Tur att du sa det där själv om bh:n, det var den enda detaljen som bekymrade mig en aning vid första anblicken. Lite stramare (och slätare...) liv så kommer den att se fantastisk ut!
  • frallan
    Aniara4 skrev 2011-03-09 14:49:14 följande:
    Jättefin! Tur att du sa det där själv om bh:n, det var den enda detaljen som bekymrade mig en aning vid första anblicken. Lite stramare (och slätare...) liv så kommer den att se fantastisk ut!
    Får lägga upp en bättre bild när man är lite fixad i håret och allmänt finare så man får en bättre helhetskänsla, men denna får duga så länge

Så kul dock att den äntligen är här... har gått och vart helt nipprig av otålighet.... det är ju inte riktigt förrän nu som man kan få en känsla för hur allt kommer bli ihop. Med skor och smycken och mitt sista inköp som kommer vara en birdcage slöja... ska no gå och leka prinsessa en stund till nu
  • Stutlake
    Aniara4 skrev 2011-03-09 13:44:43 följande:
    Nu tror jag faktiskt jag har hittat min klänning! Mobilkamerabilden är av så dålig kvalitet att jag inte ens känner nåt behov av att anonymisera den. Dessvärre är  klänningen också anonymiserad av pixlarna, men det är alltså en Lilly 3130.

Men å så fint den ser ut att sitta på dig! Bra valt!!
  • EhjärtarF

frallan: Vad snyggt det var med den svarta stickade boleron ..... i min klänning är det svart broderi o tänkte på festen ha en svart sjal el dyl om axlarna då min klänning med är axelbandslös ..... men en liknande bolero vad supersnyggt o man slipper dessutom dra upp sjalen på axlarna då den har en förmåga att glida ner

3 september 2011
  • frallan
    EhjärtarF skrev 2011-03-09 19:04:04 följande:
    frallan: Vad snyggt det var med den svarta stickade boleron ..... i min klänning är det svart broderi o tänkte på festen ha en svart sjal el dyl om axlarna då min klänning med är axelbandslös ..... men en liknande bolero vad supersnyggt o man slipper dessutom dra upp sjalen på axlarna då den har en förmåga att glida ner
    3 september 2011
    hahaha, vad kul att du tycker det! Min sambo tycker jag är knäpp som vill ha en svart bolero, men jag hatat verkligen mina armar och jag tycker det svarta slimmar ner dom på ett bra sätt... Jag funderade på en sjal också men insåg ganska snart att jag skulle bli vansinnig på att kångka runt på den överallt.
    Hoppas du hittar någon fin du också, min hittade jag på rea för ett tag sen för 99:-

Vi får väl se om sambon vänjer sig vid tanken när jag provar klänningen för 20:e gången
  • EhjärtarF
    frallan skrev 2011-03-09 20:15:08 följande:
    hahaha, vad kul att du tycker det! Min sambo tycker jag är knäpp som vill ha en svart bolero, men jag hatat verkligen mina armar och jag tycker det svarta slimmar ner dom på ett bra sätt... Jag funderade på en sjal också men insåg ganska snart att jag skulle bli vansinnig på att kångka runt på den överallt.
    Hoppas du hittar någon fin du också, min hittade jag på rea för ett tag sen för 99:-

Vi får väl se om sambon vänjer sig vid tanken när jag provar klänningen för 20:e gången
    jag hade nog tänkt vitt först .... men det var min svärmor som tyckte svart o det kan vara lite skoj .... hela vårt tema är svart vitt o silver
    3 september 2011
Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?