• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • Pinkgrape

Jag är definitivt en mullig brud, mullig och mycket lycklig, för nu har jag äntligen bestämt vilka två klänningar jag kommer bära dagen till ära! :)

Dessa två, fast med svart band i midjan på båda.

Denna kommer jag ha på middagen/festen.

Denna under själva vigseln i kyrkan :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • calumniate

Kära brudar!
    När ni ändå är inne på ämnet så är det så att jag är lite mullig och ganska lång och letar desperat efter en klänning som täcker armar men inte hela vägen ner till handen och det ska vara släp. Någon som har ett förslag?
    Jag gillar chiffong och gärna lite "lätt" tyg, det ska inte se tungt ut, men ändå ha mycket tyg. Svårt att förklara. :P
    Vill inte har en sån typisk klänning som precis över brösten bara, och gör att armarna blir helt fria. :P
    Är tacksam för svar. 

KRAM 

• Amejuli
    calumniate skrev 2011-04-21 23:58:23 följande:
    Kära brudar!
    När ni ändå är inne på ämnet så är det så att jag är lite mullig och ganska lång och letar desperat efter en klänning som täcker armar men inte hela vägen ner till handen och det ska vara släp. Någon som har ett förslag?
    Jag gillar chiffong och gärna lite "lätt" tyg, det ska inte se tungt ut, men ändå ha mycket tyg. Svårt att förklara. :P
    Vill inte har en sån typisk klänning som precis över brösten bara, och gör att armarna blir helt fria. :P
    Är tacksam för svar. 

KRAM 
    Hej på dig. Det här är ingen chiffong och förmodligen inte så lätt heller. Men jag måste bara få visa dig en av pronovias klänningar som jag nog hade valt om jag skulle valt igen idag. Tycker den är så underbar och ärmen är precis lagom enligt min mening.

Förmodligen inte din stil men ibland kan det vara bra tt prova något man inte riktigt tänkt från början också...

• Amejuli
    Litet tillägg. Pronovias är ju rätt dyra men kanske kan man sy upp liknande modeller om man hittar något man gillar?
  • Pinkgrape
    Kära brudar!
    Är tacksam för svar. 

KRAM 
    Du kan inte ha en typ bolero till en klänning utan ärmar då? Då blir det ju genast fler klänningar att välja på.
    Jag har valt att göra så, kommer ha en spetsbolero med 3/4 ärm till min klänning.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Amejuli
    Kära brudar!
    Är tacksam för svar. 

KRAM 
    Här kommer lite andra inspirationsbilder. De flesta har något som kanske inte riktigt stämmer över ens med något av dina kriterier men är det någon som var lite mer som du tänkt dig? Hoppas du hittar något du gillar så småningom!

• Marylin
    Kära brudar!
    Är tacksam för svar. 

KRAM 
    Jag hittade min klänning på denna sidan är åxå mullig och ville inte visa armarna.

http://www.drommekjoler.no/index.php/cPath/46_72
  • fru2011kanske
    20090801 skrev 2011-04-16 22:12:56 följande:
    Jag är gift sedan 1 augusti 2009 och valde en klänning med korsettsnörning i ryggen vilket var smidigt framåt kvällen då den behövde snöras in för att sitta under dansen. Mitt stora bekymmer är att jag har mage men den syntes inte på min stora dag tack vare min underbara klänning.

mettesfoto.blogg.se/2010/april/brollop-cathar...
    Du är jättevacker! Vilka underbara bilder!!
  • Ronja8

Jag kommer ha den här klänningen, Aspera 4110. Det är korsettsnörning i ryggen och tack vare hur den är skuren så gör den underverk för figuren. Jag har ca st 48 över höfterna men st 44 i ryggen. Kommer känna mig jättefin när jag gifter mig
Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?