• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • fru i augusti
    Aniara4 skrev 2011-06-17 19:23:19 följande:
    Nu har jag bestämt mig och köpt min klänning! (Eller rättare sagt, mamma har köpt den till mig. Glad)
    Det blev en Lilly 3130, och otroligt nog i storlek 42 - jag som normalt har 48!

Min "smarta" telefon verkar dock ha något emot klänningen. När jag skulle sms:a en kompis och meddela att den "sitter som en smäck"  ändrade autocorrect till "sitter som en säck". Oförskämda telefonjävel! Skrikandes
    Inte sitter väl den här som en säck heller?

Själv tycker jag den är skitsnygg!
    SUUUUPEEEER FINT sitter den på dig!!! Verkligen inte som en säck!
  • MuBu
    Nu har jag bestämt mig och köpt min klänning! (Eller rättare sagt, mamma har köpt den till mig. Glad)

Min "smarta" telefon verkar dock ha något emot klänningen. När jag skulle sms:a en kompis och meddela att den "sitter som en smäck"  ändrade autocorrect till "sitter som en säck". Oförskämda telefonjävel! Skrikandes

så jäkla snygg klänning, jag har funderat själv på den den dagen jag ska gifta mig.
    Min sambo har ej friat än trots att vi levt ihop i 10 år (suck).

Du ser verkligen inte ut att ha 48 i vanliga fall Solig
  • U hjärta M

Min "smarta" telefon verkar dock ha något emot klänningen. När jag skulle sms:a en kompis och meddela att den "sitter som en smäck" ändrade autocorrect till "sitter som en säck". Oförskämda telefonjävel! Skrikandes

Sitter licka fint på dig som mig Men hämtade jag i måndags men fick inte nått kort då, men ska prova den på söndag igen och ska få syrran att ta ett då Visst kommer vi bli vackra du och jag
  • U hjärta M
    MuBu skrev 2011-06-17 20:53:15 följande:
    så jäkla snygg klänning, jag har funderat själv på den den dagen jag ska gifta mig.

Vi gifter oss i augusti efter nästan 12år, jag sa helt sonika får ca 2mån sedan att nu får det hända nått annars vill jag skriva papper iom att vi har 3 barn ihop och då bestämde vi det, inget frieri här inte

Men visst är den vacker klänningen, jag ska samma

• bruden

Har ögnat igenom tråden och ser att många är som mig dvs långa och SNYGGT runda Är själv 182 cm över marken och drar 52-54. Letade efter en klänning med vinrött i och föll pladask för mitt första val:

Har provat den hemma och med professionell hjälp och den är bara såååå underbar! Kan knappt vänta tills den 6/8 Den sitter kanonbra och magen trollades nästan bort på nåt sätt
    Till veckan kommer min efterlängtade axelremslösa BH så då ska jag prova med den på så kommer det säkert nån bild  
  • Aniara4
    U hjärta M skrev 2011-06-17 20:53:38 följande:
    Sitter licka fint på dig som mig Men hämtade jag i måndags men fick inte nått kort då, men ska prova den på söndag igen och ska få syrran att ta ett då Visst kommer vi bli vackra du och jag
    Vi kommer att vara vackrast! Tur att vi är på olika ställen olika dagar! Flört Jag är verkligen jättenöjd, och så glad att jag inte nöjde mig med den andra som jag redan hade köpt, den satt faktiskt inte alls lika bra.
    MuBu skrev 2011-06-17 20:53:15 följande:

Tack för komplimangen. Glad Upptill har jag nog lite mindre storlek, alltihop sitter liksom på höfterna och nedre delen av magen, och den delen döljs bra i den här klänningen. Jag tycker också jag ser mycket smalare ut än vanligt!
    Hoppas det blir din tur snart också. Kan inte du fria till mannen? Eller göra som U hjärta M och jag, bara komma överens om att gifta er utan något tjusigt frieri. Det kommer att finnas en begagnad klänning  till salu i september! Guld i mun
  • Aniara4
    U hjärta M skrev 2011-06-19 13:17:06 följande:

Här kommer bild på min lilly. Stl 42 och jag är en normal 46 annars. Men klackar på skorna slipper jag dessutom lägga upp den.

Jättefin på dig också! Och lyllos som är tillräckligt lång för att slippa lägga upp, jag är bara 160 och kan inte ha så höga klackar.
  • zvartaliljan

Här är jag i min Lilly strl.38. Jag är normalt en 40-42

• SnuttisSessan
    zvartaliljan skrev 2011-06-21 22:02:26 följande:
    Här är jag i min Lilly strl.38. Jag är normalt en 40-42

Jättevacker =)
Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?