• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • izredam
    Stiffini skrev 2011-08-15 23:32:56 följande:

Här är min klänning:) På lørdag står jag som brud och blir gift till min drømman:)
    Så himla fin! Vart kommer den ifrån?
  • Stiffini

Tack:) är så nøjd med den! Det är en pronovias klänning, den heter Alcanar:)

• Chicita

Hade glömt den här tråden...
    Nu kan jag ju lägga upp bild på den faktiska klänningen även om jag inte är helt klar. Ska ha ett silverbälte med runda brickor till detta också.

Ärmen som den ser ut när man håller ut armen:

Klänningen ska ha samma band nertill som runt ringningen

• izredam

Chicita: Den modellen är jättefin - om man ska ha ett bröllop där den passar ;) Vilket vi ju inte ska. Dock har jag en liknande modell fast i blått och vitt med mindre ärmar som jag hade förr i tiden på medeltidsveckor och grejer.. Tror att det blir superfint sen när det är helt klart :D

• SloveP

Chicita: Shit vad fin! Ungefär hur många timmar kommer du att ha lagt ner på den när den är klar tror du?
     Sen måste jag fråga dig om det har gått bättre eller sämre än förväntat att sy den? Du får ju din klänning just som du vill ha den, men har det varit ett jävlans pill? Är det skitjobbigt att sy sin klänning? Jag undrar därför att jag själv har haft lite funderingar i dom banorna då jag inte riktigt hittar vad jag söker Skrattande

• Chicita

Tack izredam Glad

SloveP: Tack... Tja det beror på om jag broderar på pärlor eller inte.
    Men hitills utan att ha fållat upp den så kommer jag nog ha lagt  ungefär 20 timmar.
    Underklänningen har inte funkat som jag tänkt, så jag har fått sy om den en gång och sen fick jag ge upp och göra en helt annan lösning med den än jag tänkt. Så det har tagit mer tid än jag planerat.
    Nu ska den provas och läggas upp i rätt längd och sen på med dekorbandet.

Efter det så får jag se om jag tar mig tid att brodera på pärlor eller om den får duga som den är Glad 

• nötmix
    Beautiful Disaster skrev 2011-08-17 16:14:55 följande:
    Här kommer en bild på min klänning
    Gifte mig i lördags - 13/8.

Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
    Jättefin klänning! Vad heter den? Har den ett släp?
  • SnuttisSessan

Här är min klänning på lite närmre håll. Jag har storlek 50
Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?