• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • Similar908

Vad sägs om den här klänningen?

• Aniara4
    Rosi skrev 2011-10-12 04:57:50 följande:
    Jag håller helt och hållet med...Jag har själv lite olika storlekar.. varjerar mellan 38-42 beror på vad det är... För smal är man då inte jag... har alltid en mage som sticker ut.
    På en vuxen kvinna är magen inte platt om man inte är extremt smal.

Jag vill inte på något sätt förminska era upplevelser över att inte vara så smala som ni skulle önska, men jag tror den här tråden är tänkt för oss som är så överviktiga att vi faktiskt har svårt att alls hitta kläder inklusive brudklänning. Det kanske inte är helt tydligt av trådstarten, men det är så de flesta har tolkat den hittills i alla fall.

Se diskussionen om den här tråden här:
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m4074385.html
  • Kicka
    Aniara4 skrev 2011-10-12 09:54:57 följande:

Jag vill inte på något sätt förminska era upplevelser över att inte vara så smala som ni skulle önska, men jag tror den här tråden är tänkt för oss som är så överviktiga att vi faktiskt har svårt att alls hitta kläder inklusive brudklänning. Det kanske inte är helt tydligt av trådstarten, men det är så de flesta har tolkat den hittills i alla fall.

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m4074385.htm...
  • Hanna05

jag har läst diskussionen .. jag blev bara mer upprörd. Ändra då topicen på denna tråd säger jag.
  • Hanna05
    Similar908 skrev 2011-10-12 08:39:41 följande:
    Vad sägs om den här klänningen?

SNYGG!
  • Rosi

Ne och nu menar jag inte en vanlig kvninnlig magen.. har en mage som ser ut som att jag vore gravid... Har fått höra de... SÅ JA!! jag är MULLIG!!!

Den tråden är bara väldigt irreterade... Visst 38-40 är en normal stolek... Men inte alla som är smala/normala för det. Och jag är nog lite mer än normal.. Visst går jag ner 10kg så har du en normal mig.. !!!!
  • Solstice

Jag är en stl 48 och har beställt den här klänningen, ville ha en kort då vi ska ha trädgårdsbröllop:

• hsmamma

Vad fin solstice. Jag ska oxå ha en kort, strl 46-48 har jag.

• Solstice

Är så glad för har idag hittat en axelbandslös bh som satt som gjuten trots att jag har stor och tung byst! Är så grymt nöjd för det är egentligen det enda som jag oroat mig för när det gäller min klänning.

Kan verkligen rekomendera Wonderbra Ultimate Strapless och fördelen är att den går upp i relativt stora storlekar men på mig som i vanliga fall har 80I när jag handlar på Change kunde har 80G och trots att jag rörde på mig så satt den där och höll uppe behagen! Här i Göteborg finns den på Evanette och Korsetten iaf.

Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?