• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • nötmix
    Beautiful Disaster skrev 2011-08-21 12:48:41 följande:
    Tack Oj ingen aning vad den heter, köpte den begagnat men den är från Änglalikt i Umeå
    Ja det är släp på den
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
    Ska du sälja den? Vad är det för storlek?
  • Beautiful Disaster
    nötmix skrev 2011-08-22 14:00:15 följande:
    Ska du sälja den? Vad är det för storlek?
    Jag hade tänkt det Är en 46-48 men jag är en 50-52 och fick på mig den
    Är korsettsnörning i ryggen så går ju att justera
    Köpte till underkjol också med tyll och en stålring  
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • Jag han

en nixa klänning hade jag. Bandet runt midjan hörde inte till..
  • Guffi
    21maj skrev 2011-08-21 18:13:09 följande:
     gå in på ebay.com och sök på weddingdress så får du leta en hel del. och sen ska du även va beredd på att du kan få betala tull... om det överstiger 200 sv kr.
    Dom har bilder...
    Har du nån bild på dig med klänningen på? Givetvis ser allt bra ut på trådsmala modeller men hur ser den ut på en "normalt" byggd kropp? ;)
    Vill du inte lägga upp bild här får du gärna maila mig isf: anna_gavert@hotmail.com
  • Brud110917

Den här ska jag ha :) älskar verkligen den, ska till butiken på fredag och sy upp den lite eftersom den är lite för lång. Det är en 44:a.
  • Aniara4
    Brud110917 skrev 2011-08-24 21:31:15 följande:

Den här ska jag ha :) älskar verkligen den, ska till butiken på fredag och sy upp den lite eftersom den är lite för lång. Det är en 44:a.

Jättefin! Du är ju hur snygg som helst i den!
  • Guffi

Jättefint liv! Sitter verkligen bra på dig! :)
  • Brud110917

Tack snälla Aniara4 och Guffi, jag känner mig verkligen jätte fin i den... jag började gråta när jag såg mig själv i spegeln :)

• Pinkgrape

Min klänning blev denna efter många om och men :P (Dock med svart band i midjan)

Har tyvärr ingen jättebra bild på mig i klänningen upptäckte jag just :P

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • izredam

Fruktansvärt fin - vad är det för märke på den?
Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?