• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • Beautiful Disaster
    nötmix skrev 2011-08-20 17:32:53 följande:
    Jättefin klänning! Vad heter den? Har den ett släp?
    Tack Oj ingen aning vad den heter, köpte den begagnat men den är från Änglalikt i Umeå
    Ja det är släp på den  
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • Beautiful Disaster
    nötmix skrev 2011-08-20 17:32:53 följande:
    Jättefin klänning! Vad heter den? Har den ett släp?
    Här syns släpet litegrann, är bästa bilden jag hittade

Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • Guffi
    21maj skrev 2011-02-15 22:18:33 följande:
    Jag blev helt kär i denna klänningen idag.. köpte den direkt. så det är denna jag ska ha i stället den 21 Maj

Var finns denna att köpa??
  • Fröken Skruttis
    Guffi skrev 2011-08-21 14:20:51 följande:
    Var finns denna att köpa??
    Den ska jag med ha! :) Maggie Sottero ca 10.000kr....som hittat!..:(
  • Guffi
    Fröken Skruttis skrev 2011-08-21 14:39:11 följande:
    Den ska jag med ha! :) Maggie Sottero ca 10.000kr....som hittat!..:(
    Men ååh:( Det finns ingen chans att min budget klarar det...Attans, den som är sååå fin!!
  • 21maj

Min e en kina klänning.köpt på ebay. den va otroligt välsydd. och underbar kvalite på tyget... kostade 700 :- ink frakt. men det är alltid en chansning när man köper en kina klänning.. jag har köpt 2 och var supernöjd med dom... men jag valde denna för den va mer mig :)

• Fröken Skruttis
    Guffi skrev 2011-08-21 14:57:23 följande:
    Men ååh:( Det finns ingen chans att min budget klarar det...Attans, den som är sååå fin!!
     Jag har inte fått ett spikat pris på den,kan säkert variera..men runt 10.000kr. Jääääkligt surt! Mycket pengar..men den är verkligen såååååå fin!..:D
  • Guffi
    21maj skrev 2011-08-21 15:09:08 följande:
    Min e en kina klänning.köpt på ebay. den va otroligt välsydd. och underbar kvalite på tyget... kostade 700 :- ink frakt. men det är alltid en chansning när man köper en kina klänning.. jag har köpt 2 och var supernöjd med dom... men jag valde denna för den va mer mig :)
    Helt grön på detta så hur fungerar det? Skickar du dem en bild på vad du vill ha och dina mått så syr de upp den?
    Tips på hemsida jag kan kika på?
  • 21maj

gå in på ebay.com och sök på weddingdress så får du leta en hel del. och sen ska du även va beredd på att du kan få betala tull... om det överstiger 200 sv kr.
    Dom har bilder...

• vinterbrud120106
    Guffi skrev 2011-08-21 14:57:23 följande:
    Den finns att köpa på tradera, sys upp i Kina 2000:-
Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?