• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • marimekko86

Jag måste bara säga att ni alla "mulliga" brudar ser helt fantastiska ut i era klänningar.! Ni ser inte det minsta mulliga ut tycker jag. Ni ser så fräscha ut.!   Jag är själv lite mullig, så jag hoppas jag också får se sådär vacker ut i min brudklänning som snart kommer hem

• nelliepop

Denna klänning ska jag ha=)=)=)=)=) Och jag har stolek 38 =)

• förlovadflicka
    nelliepop skrev 2011-08-25 10:56:12 följande:
    Denna klänning ska jag ha=)=)=)=)=) Och jag har stolek 38 =)

Du är väl inte mullig om du har storlek 38? Det har jag och jag är minsann rätt så smal :P
  • nelliepop

Ja modellen är bra då den döljer magen =)=)

• Madreh73

Jag ska ha denna fast i fuschia och inte cerise. Hon kommer beställa den i st 42 och så var det bra sömnmån att både sy in och ta ut.  Lågklackade skor eller möjligen converse. Ev en snygg jeansjacka till oxå....

Jag provade en lång klänning av samma märke i 44 för att få fram vilken storlek jag skulle ha, jag såg ut som Fiona i Shrek och jag ville ha kort från början men ändrade mig till lång klänning ända tills jag såg mig själv i den långa . Jag såg inte klok ut, det var bara den gröna färgen som fattades och dom röda flätorna! Nej, fort av med den och så bestämde jag mig för denna.
  • Nudax
    Madreh73 skrev 2011-08-28 00:17:18 följande:

Jag ska ha denna fast i fuschia och inte cerise. Hon kommer beställa den i st 42 och så var det bra sömnmån att både sy in och ta ut.  Lågklackade skor eller möjligen converse. Ev en snygg jeansjacka till oxå....

Jag provade en lång klänning av samma märke i 44 för att få fram vilken storlek jag skulle ha, jag såg ut som Fiona i Shrek och jag ville ha kort från början men ändrade mig till lång klänning ända tills jag såg mig själv i den långa . Jag såg inte klok ut, det var bara den gröna färgen som fattades och dom röda flätorna! Nej, fort av med den och så bestämde jag mig för denna.
    Var kommer denna ifrån? =)
  • Madreh73
    Nudax skrev 2011-08-28 09:50:30 följande:
    Var kommer denna ifrån? =)
    Märket heter Special Day och kommer från Irland. Köper min på ÅsaDesign i Grebbestad. Kommer att beställa den imorrn troligtvis och så skulle det ta ca 12 veckor innan den kommer. Antar att dom inte har dom klara utan syr upp efterhand, men utan måttbeställning, vanliga storlekar. Det finns över 40 färger att välja på så det kan ju vara därför.....Obestämd
    Tycker den är supersnygg och det är JAG, känner mig mest bekväm i korta klänningar/kjolar.
  • Nudax
    Madreh73 skrev 2011-08-28 10:09:26 följande:
    Märket heter Special Day och kommer från Irland. Köper min på ÅsaDesign i Grebbestad. Kommer att beställa den imorrn troligtvis och så skulle det ta ca 12 veckor innan den kommer. Antar att dom inte har dom klara utan syr upp efterhand, men utan måttbeställning, vanliga storlekar. Det finns över 40 färger att välja på så det kan ju vara därför.....Obestämd
    Tycker den är supersnygg och det är JAG, känner mig mest bekväm i korta klänningar/kjolar.
    Jo, jag har tänkt mig lång klänning, men blev lite nyfiken på den där ändå, den var fin. (även om jag nog är rätt fast i den jag kollat ut - alltid roligt att kika runt) Finns det någon websida man kan kolla på den i olika fäger pÅ?
  • Madreh73
    Nudax skrev 2011-08-28 10:12:05 följande:
    Jo, jag har tänkt mig lång klänning, men blev lite nyfiken på den där ändå, den var fin. (även om jag nog är rätt fast i den jag kollat ut - alltid roligt att kika runt) Finns det någon websida man kan kolla på den i olika fäger pÅ?
    Kolla på www.specialday-ireland.com/diamond1.html

Sista sidan där är denna klänning med på men du ser ju alla färger som finns och kolla in klänningen på sidan 3 och tredje bilden, finns inte min klänning (vilket jag hoppas att den gör även detta år) så finns det risk för att det kan bli den. En tjej hade beställt den i ljusrosa och med mingröna ränder och den var tydligen jättefin i det! Inte för att jag ska ha ljusrosa, men det hade ju varit lite kul att "sticka" ut lite extra!

Jag gillar även den bruna på sidan 4, första bilden. Men sambon var inte så förtjust i brunt, då  måste ju han ha bruna kläder och det gick inte.

Hoppas du hittar, dom har otroligt fina långa klänningar oxå som du kan hitta när du väl kommer in på sidan.
  • Hanna05

Ni är alla så vackra!!

Jag prövade en Forever Yours 38103 och klämde in mig i en 38.. Trodde jag skulle behöva 42!

Har ganska stor byst, jätte smal midja men stora höfter.

Här kommer en bild..

men jag funderar även på att pröva dessa två..

Så vi får se vilken det slutar med ! :)
Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?