• Marylin

Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?

Ni som är lite av större storlek, vad ska ni har för klänning? Jag är både mullig och lång ( 176 cm) och tycker det har vart svårt att hitta DEN klänningen..  Men till slut hittade jag en som jag föll för! Jag ska ha en med ärmar, lite medeltids inpirerad.
    Har beställt från "weddingdresses" på tradera, så den sys upp i kina. Jag kommer inte ha något långt släp på min, och den ska vara några cm lägre i urringningen fram till och ska ha snörning i ryggen.
  • Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?
  • capobranco

Snuttis Sessan kanske missat det men har du ingen bild på din klänning?

• bruden
    SnuttisSessan skrev 2011-04-16 18:46:11 följande:

Jag köpte detta orginal bagagnat för 2500 kr och ville verkligen ha den klänningen men så passade den inte så nu ska jag sälja den, och nu har vi bestämt oss för att helt ändra inriktning på bröllopet från ett litet till ett ännu mindre med bara mig och min sambo närvarande så det blir en knälång äggskalsfärgad klänning (som jag hittade i vanlig affär) med svart kavaj till.
    Åhh jag som är helt såld på vinrött och vitt.... Klänningen var ju döläcker! Hade jag inte haft min och denna var i rätt storlek sp hade jag köpt den, rakt av
  • nötmix
    U hjärta M skrev 2011-06-19 13:17:06 följande:

Här kommer bild på min lilly. Stl 42 och jag är en normal 46 annars. Men klackar på skorna slipper jag dessutom lägga upp den.

Den sitter verkligen JÄTTEFINT på dig! Mulligbrud myass:P 
  • Beautiful Disaster

Min klänning! Dock är min utan axelband och ej kinaklänning vad jag vet, men ser exakt ut som denna

Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • bruden

Underbart vacker Beautiful Disaster

• SnuttisSessan
    capobranco skrev 2011-06-22 20:25:17 följande:
    Snuttis Sessan kanske missat det men har du ingen bild på din klänning?
    Man fick inte fota på atelje mb men jag ska ev bli fotad lite här hemma i dag så kan jag lägga in foto då ;)
  • SnuttisSessan
    bruden skrev 2011-06-22 20:40:07 följande:
    Åhh jag som är helt såld på vinrött och vitt.... Klänningen var ju döläcker! Hade jag inte haft min och denna var i rätt storlek sp hade jag köpt den, rakt av
    Ja den är väldigt vacker :) Nu är den på väg till östersund där längden stämmer perfekt mellan klänning och brud så hoppas jag att den sitter som ett smäck :)
Svar på tråden Mulliga brudar! Vad ska ni ha för klänning?