• förlovadflicka

Vi som sminkar oss själva!

Hej hej alla som har lite förtroende för make up-artister/liten plånbok!

Undrar om ni har tänkt något speciellt om hur ni ska sminka er, vilka produkter ni inte kan klara er utan och framför allt, ska ni ha läppstift? Vilket använder ni i så fall? 

Jag använder inte just läppstift så ofta men provade igår för att se om det skulle hålla för att kyssas. Något l'oreal-stift var det. Färgen satt bra men fästmannen blev glittrig på läpparna, det är ju inte så supermanligt... Har ni några tips för att inte färga av sig på honom? :P

• Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!
  • Emsie

Jag testade neulash (ögonfrans-serum med näring) för ett tag sen och det funkade jätte bra, mina ögonfransar blev som lösfransar fast äkta! Både längre, tätare och mer böjda än vanligt men det tar ju lite tid innan effekten kommer så man får vara ute i lite god tid om man vill satsa på det. Jag hade väl inte direkt korta fransar från början men skillnaden var markant. Det är ganska dyrt så när förpackningen tog slut tänkte jag testa en liknande grej från loreal som är mycket billigare men den har jag inte haft nån effekt alls av tyvärr men jag har hört andra som det funkat för.

Du som funderade på hur man gjorde med lösfransar så vet jag att hiilen.blogg.se har gjort guider för hur man ska göra för ett snyggt resultat både med vanliga lösögonfransar och med trebens (finns säkert fler skönhetsbloggare som har men hon vet jag har gjort det) och ja det är bäst att använda eyeliner till för att det inte ska synas att det är fejk. Jag använder en cake-eyeliner och pensel från Makeup store nu, bästa jag har testat. Tips om du inte är så van är att träna flera gånger innan så du får in rätta knycken ;)

Om du vill ha lite hjälp på hur du ska göra så kan du ju alltid gå och fråga i någon butik eller läsa på på sminkbloggar, min favorit är blogg.veckorevyn.com/lindas-sminkblogg/

• MaybeBride09

Man ska helst ha matta skuggor för att fotona ska bli så bra som möjligt, jag kommer nog ha skimmerögonskuggor, det är liksom vad jag brukar ha så Men inget glitter. 

Smidigast och (i mitt tycke) finast är att använda sig av enstaka lösögonfransar istället för en hel rad. 

1 oktober 2011 säger jag JA
  • Emelie 87
    Emelie 87 skrev 2011-01-02 17:36:07 följande:
    Det jag tänkte satsa på är:
    Opalblå ögonskugga, Blå kajal på utsidan av ögonfransarna. Svart kajal på insidan av ögonfransarna. Svart mascara.
    Mineralpuderfoundation.
    Rött läppstift och liiite lite lite läppglans med mörka korallfärger. Röd konturpenna. Highlighter.

Meningen är väl att jag ska se ut som en sjöjungfru. :)
    Eller så skrotar jag den idén och satsar på något som inte är glittrigt. :) En annan var på bröllopsmässa i helgen och fick en hel del inspiration gällande sminkning. Bruna nyanser och lite svart fungerar alldeles utmärkt runt ögonen. Men det röda läppstiftet stannar kvar. :D
    En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • Emelie 87

Eller gråblå ögonskugga. :)

• Sebastiána
    Emsie skrev 2011-01-31 23:30:30 följande:
    Jag testade neulash (ögonfrans-serum med näring) för ett tag sen och det funkade jätte bra, mina ögonfransar blev som lösfransar fast äkta! Både längre, tätare och mer böjda än vanligt men det tar ju lite tid innan effekten kommer så man får vara ute i lite god tid om man vill satsa på det. Jag hade väl inte direkt korta fransar från början men skillnaden var markant. Det är ganska dyrt så när förpackningen tog slut tänkte jag testa en liknande grej från loreal som är mycket billigare men den har jag inte haft nån effekt alls av tyvärr men jag har hört andra som det funkat för.

Du som funderade på hur man gjorde med lösfransar så vet jag att hiilen.blogg.se har gjort guider för hur man ska göra för ett snyggt resultat både med vanliga lösögonfransar och med trebens (finns säkert fler skönhetsbloggare som har men hon vet jag har gjort det) och ja det är bäst att använda eyeliner till för att det inte ska synas att det är fejk. Jag använder en cake-eyeliner och pensel från Makeup store nu, bästa jag har testat. Tips om du inte är så van är att träna flera gånger innan så du får in rätta knycken ;)

Om du vill ha lite hjälp på hur du ska göra så kan du ju alltid gå och fråga i någon butik eller läsa på på sminkbloggar, min favorit är blogg.veckorevyn.com/lindas-sminkblogg/
    Var kan man köpa Neulash någonstans? Finns någon webshop eller så?
  • MaybeBride09
    Emelie 87 skrev 2011-02-01 12:48:04 följande:
    Eller så skrotar jag den idén och satsar på något som inte är glittrigt. :) En annan var på bröllopsmässa i helgen och fick en hel del inspiration gällande sminkning. Bruna nyanser och lite svart fungerar alldeles utmärkt runt ögonen. Men det röda läppstiftet stannar kvar. :D
    Vilken mässa var du på? Jag var på båda dem i Sthlm :)
  • Emelie 87
    MaybeBride09 skrev 2011-02-01 16:11:12 följande:
    Vilken mässa var du på? Jag var på båda dem i Sthlm :)
    Nacka Strand. :)
  • Elvismor

Jag ska på bröllopsmässan i Malmö i helgen, så jag hoppas också på lite mer inspiration där. Jag har ganska mycket smink sedan innan, mest från Make up store. Jag har tänkt använda följande

primer, concealer, foundation, löst mineralpuder, rouge, ögonbrynsskugga, ögonskuggor, lösögonfransar, eyeliner, mascara (vattenfast får nog inhandlas) samt nåt till läpparna. Hela kittet alltså.

Till dig som inte har så mkt smink hemma tror jag också du tjänar på att gå och bli sminkad hos nåt proffs. Smink är dyrt och även penslar m.m. som man behöver till.

Kram 

• Emsie
    Sebastiána skrev 2011-02-01 14:59:33 följande:
    Var kan man köpa Neulash någonstans? Finns någon webshop eller så?
    www.neulash.se/

Jag vet att dom säljer en liknande produkt, Revitalash (jag har inte testat den men hört att den ska vara likvärdig) på NK i sthlm också.
  • förlovadflicka

HIttade den här urbra videon på youtube! Hon är väldigt lik mig i färgerna, funderar på att försöka hitta en sån palett :)

Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!