• förlovadflicka

Vi som sminkar oss själva!

Hej hej alla som har lite förtroende för make up-artister/liten plånbok!

Undrar om ni har tänkt något speciellt om hur ni ska sminka er, vilka produkter ni inte kan klara er utan och framför allt, ska ni ha läppstift? Vilket använder ni i så fall? 

Jag använder inte just läppstift så ofta men provade igår för att se om det skulle hålla för att kyssas. Något l'oreal-stift var det. Färgen satt bra men fästmannen blev glittrig på läpparna, det är ju inte så supermanligt... Har ni några tips för att inte färga av sig på honom? :P

• Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!
  • FelizLane
    ClaraH skrev 2011-01-05 23:25:47 följande:

Vad använder ni för färg på läppennan? Som jag ser det finns det tre alternativ: Osynlig färg, samma färg som läpparna eller samma färg som läppstiftet. Just nu har jag en osynlig, men vet inte riktigt vad som är bäst.

Så nära färg som läppstiftet. Absolut. 
  • FelizLane

Man kan tänka på att där man lägger skimmer, ljust putar ut och där man lägger något mörkare utan skimmer sjunker in. Det är den enda regeln inom make ;)

• Bullemor
    förlovadflicka skrev 2011-01-06 10:10:55 följande:
    Spännande :) Är det läppstift eller gloss? :)
    Det är ett flytande läppstift
  • Sebastiána

Makeup Stores concealer har jättebra färger (den som är delad i tre, en för att dölja rodnader en för att dölja mörka ringar osv) - det funkar verkligen! Tyvärr är konsistensen alldeles för tjock tycker jag. Blir lite "pancake" och gör att de små rynkorna vid ögonen syns mycket mer. Nån som har tips på en consealer som är lika bra (behöver just dölja mörka ringar och rodnader) med som har lite tunnare konsistens?

• förlovadflicka
    Sebastiána skrev 2011-01-09 23:13:37 följande:
    Makeup Stores concealer har jättebra färger (den som är delad i tre, en för att dölja rodnader en för att dölja mörka ringar osv) - det funkar verkligen! Tyvärr är konsistensen alldeles för tjock tycker jag. Blir lite "pancake" och gör att de små rynkorna vid ögonen syns mycket mer. Nån som har tips på en consealer som är lika bra (behöver just dölja mörka ringar och rodnader) med som har lite tunnare konsistens?
    Jag gillar max factors... hm, vad heter den då... Det är iaf en under-eye concealer som är en penna för en hundring, den syns verkligen inte men täcker bra :)
  • Future Mrs S

Någon tipsade om makeupstores tinted lips grej, jag har köpt det nu testade det och först verkade det super bra!! Men efter bara någon minut så var färgen borta från läpparna och det enda som syntes var som läpppenna=inte alls snyggt!!! Gjorde jag något fel*? :S jag la på med en syntetborste och lät torka några minuter sen tog jag lite glans på för det var ju super torrt... :(

• Sebastiána
    förlovadflicka skrev 2011-01-10 10:10:28 följande:
    Jag gillar max factors... hm, vad heter den då... Det är iaf en under-eye concealer som är en penna för en hundring, den syns verkligen inte men täcker bra :)
    Döljer den också rodnader? Jag är lite röd vid näsvingarna.
  • förlovadflicka
    Sebastiána skrev 2011-01-11 08:47:43 följande:
    Döljer den också rodnader? Jag är lite röd vid näsvingarna.
    Ja, för mig funkar den bra på näsvingarna också :) och den täcker de små pormaskarna på näsan helt :D
  • Jeanette G

Jag har börjat fundera på att sminka mig själv. Det känns som jag hellre försöker hålla budgeten nere och får mer pengar till bröllopsresan än betalar för att sminkas. De gånger jag blivit sminkad har jag ändå inte tyckt det blivit sådär superbra. Däremot är det ju skittråkigt om man står där på stora dagen och så blir allt bara fel framför spegeln. Jag skulle bli hysterisk!

• ShoegirlNYC

Hej alla brudar =)
    Vi åker till New York i juni för att gifta oss, och då har jag inte riktigt tid att kolla runt efter ett ställe att sminka mig på. Så det blir till att fixa det själv! Har tänkt gå en sminkkurs innan på make up store som någon annan skrev också. Har tänkt mig något åt det bruna och rosa hållet. Funderar även på om jag ska ha några lösfransar i ögonvrån, nån som har tips på hur man gör och vilka man ska köpa?

Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!