shakynose skrev 2011-02-13 20:50:57 följande:
Jag har känslig hud, reagerar med sveda, klåda och i värsta fal utslag på ganska många produkter. Jag har nu testat lumenes ansiktsprimer, och tyvärr så svider det. :( Någon som har samma hudtyp som kan tipsa om en mild primer?
Lumenes ögonprimer funkar ur allergisynpunkt, men däremot så gör den inget för mina ögonskuggor...

Funkar dock bra som läpprimer, och man får jättefina "nude-läppar" om man tar den under ett lätt färgat gloss.
Som ögonprimer har jag alltid använt urban decay, men det blir svårare och svårare att få tag på den. Skulle vara kul om det fanns något bra som man bara kunde gå till affären och köpa. Har MAC eller MUS någon som är likvärdig?
Angående skimmer: En liten dutt highlighter under ögonbrynet gör inte att man ser flottig ut.

Dra inte ut det för långt åt sidan bara, utan nöj dig med att bara applicera lite under den högsta punkten på ögonbrynet för att få det där lyftet! Men annars så stämmer det att man ska undvika för mkt skimmer vid fotgraferingen.
Jag är inte allergisk för fem öre, men just Lumenes produkter reagerar jag intensivt på.
Jag brukar sitta makeupmodell på en utbildning i närheten av där jag bor, och dom har Lumenes produkter för att ta bort smink. Och jag förstod inte varför jag fick svårt att andas och rinniga ögon samt rethosta varje gång jag tvättade bort första omgången smink, innan omsminkning och hemgång.
Men så tog jag med mina egna rengöringsprodukter och har inte haft något problem efteråt...
Så även om dom ska vara bra för allergiker så KAN man tydligen reagera på dom.
Jag har nu börjat använda Marja Entrich.
Dels för att hunden gärna vill åt mina tuber, och dom produkterna är inte farliga om man råkar äta upp dom *S*
Men också för att när jag testade dom så stramades min hy upp (jag har ändå bra hy för min ålder) och utan att använda några "antiskrynkel-produkter" ens :)
Highlighter under högsta punkten på ögonbrynet är ett supertips.
Likaså mellan ögat och näsryggen, för att ge den där klara blicken :)