• förlovadflicka

Vi som sminkar oss själva!

Hej hej alla som har lite förtroende för make up-artister/liten plånbok!

Undrar om ni har tänkt något speciellt om hur ni ska sminka er, vilka produkter ni inte kan klara er utan och framför allt, ska ni ha läppstift? Vilket använder ni i så fall? 

Jag använder inte just läppstift så ofta men provade igår för att se om det skulle hålla för att kyssas. Något l'oreal-stift var det. Färgen satt bra men fästmannen blev glittrig på läpparna, det är ju inte så supermanligt... Har ni några tips för att inte färga av sig på honom? :P

• Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!
  • wiii
    shakynose skrev 2011-03-07 18:02:05 följande:
    Ljusets roll kan inte överskattas! Jag gick en kort utbildning i tevesmink, och det var väldigt stor skillnad på studiomejk och "fältsmink". Kolla med fotografen, annars är det en tumregel att ju mer konstgjort ljus, desto mer smink.
    Så om man som vi ska fotas ute behövs inte lika mycket?
  • shakynose
    wiii skrev 2011-03-07 18:16:48 följande:
    Så om man som vi ska fotas ute behövs inte lika mycket?
    Exakt!
  • förlovadflicka
    shakynose skrev 2011-03-07 18:30:22 följande:
    Exakt!
    Åh, vad bra :) 
  • ShoegirlNYC

Jag måste bara tipsa om en tjej på youtube som gör jättefina sminkningar och visar hur hon gör samt produkterna hon använder. Jag har blivit helt fast i hennes tutorials och vet inte hur många timmar jag tittat på henne. Hon är nyhetsuppläsare på tv och sminkar sig mycket till det. Hon älskar smink och har hållit på sen tonåren och hon är verkligen superduktig. Har lärt mig massor!!

Det finns massor av klipp med olika sminkningar och tips och hon recenserar även produkter. Det är ganska många amerikanska märken men jag har varit inne på tradera och kollat och där finns många av de märken hon rekommenderar. 

Hoppas ni tycker det är lika bra som jag gör! Var tvungen att tipsa =)
    http://www.youtube.com/emilynoel83 

• shakynose

Någon som vet om de är bra på MakeUpStore i Malmö?

• mikita

Idag har jag varit på min "sminkkurs". Jag tog en 50 minuters kurs på MakeUp store. Hon sminkade mig, lyssnade verkligen på mina önskemål, och var väldigt pedagogisk hur jag ska göra (jag sminkar mig nästan aldrig till vardags). Jag är jättenöjd, går och speglar mig mest hela tiden ;) Jag har också köpt mitt livs första läppstift! Brukar bara ha lypsyl och på sin höjd läppglans vid extremt festliga tillfällen. Men hon tog fram ett läppstift som passade mig jättebra och jag kan bara hålla med. Så nu ska jag öva på att ha det :) *glad*

• Sebastiána
    shakynose skrev 2011-03-10 12:33:17 följande:
    Någon som vet om de är bra på MakeUpStore i Malmö?
    Den som sminkade mig på MUS vid Hansagallerian var bra. I Umeå var det katastrof däremot så det verkar vara väldigt olika.
  • shakynose
    Sebastiána skrev 2011-03-10 21:33:01 följande:
    Den som sminkade mig på MUS vid Hansagallerian var bra. I Umeå var det katastrof däremot så det verkar vara väldigt olika.
    Tack! Så kan det vara värt att chansa ändå.
  • förlovadflicka
    shakynose skrev 2011-03-10 21:41:33 följande:
    Tack! Så kan det vara värt att chansa ändå.
    Gå in och kolla hur de ser ut först kanske. Om de ser ut som de flesta makeuptjejerna i halmstad så boka bara inte :P Fattar inte hur man kan sminka sig som en fjortis utan omdöme och sedan ta betalt för att lära andra göra likadant! Fruktansvärt! 
  • shakynose
    förlovadflicka skrev 2011-03-10 21:43:16 följande:
    Gå in och kolla hur de ser ut först kanske. Om de ser ut som de flesta makeuptjejerna i halmstad så boka bara inte :P Fattar inte hur man kan sminka sig som en fjortis utan omdöme och sedan ta betalt för att lära andra göra likadant! Fruktansvärt! 
    Haha, ja jag lovar att kolla först.
Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!