• förlovadflicka

Vi som sminkar oss själva!

Hej hej alla som har lite förtroende för make up-artister/liten plånbok!

Undrar om ni har tänkt något speciellt om hur ni ska sminka er, vilka produkter ni inte kan klara er utan och framför allt, ska ni ha läppstift? Vilket använder ni i så fall? 

Jag använder inte just läppstift så ofta men provade igår för att se om det skulle hålla för att kyssas. Något l'oreal-stift var det. Färgen satt bra men fästmannen blev glittrig på läpparna, det är ju inte så supermanligt... Har ni några tips för att inte färga av sig på honom? :P

• Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!
  • Sebastiána
    Lillaplopp skrev 2011-03-22 13:25:08 följande:
    Helt klart den bästa jag med har testat. ( lancome) Fundera visserligen på att ha en mer täckande foundation på bröllopet. Har mycket acne ärr som jag vill täcka. Ser helt ok ut i vanligt ljus men vid foto så syns bara ärren.
    Vilken är den bästa du testat?
  • shakynose
    Emblas Mamma skrev 2011-03-22 12:44:59 följande:
    Vad är det egentilgen som gör att dom blir så långa då?? :) Förklara allt! :D
    Ämnet upptäcktes i samband med ögondroppar för människor med någon ögonsjukdom. En av bieffekterna var längre och tjockare ögonfransar. Så det är ett läkemedel från början.
  • Lillaplopp

Lancome's teint miracle har jag testat. Syperbra vardags foundation. Jag har blandhy. Funderar dock på mus studio foundation till bröllopet.

• Piiiip

Nu har jag varit på provsminkning på makeup store, en jättetrevlig tjej som fick fria händer och gjorde ett bra jobb. Dessutom beskrev hon ingående vad hon gjorde och hur hela tiden så att jag skulle kunna upprepa det.

Ögonskuggan sitter som alla Makeup stores ögonskuggor fantastiskt och med bra färg även flera timmar senare (och då har jag gått i blåsten, fått något i ögat och cyklat fyra kilometer).

Men jag är inte supernöjd med underlaget. Någon som har foundation tips och läppstifts idéer? Läppstift tycker jag nog är det svåraste en dag som denna. Man vill kunna pussas, men inte smeta nyblivna maken full med färg.

• vickan1976

Jag kommer använda rengöring, serum, fukt, foundation från Mary Kay. Allt smink kommer också därifrån. Eyeprimer håller ögonskuggan på plats och lipprimer till läppstiftet.

• Piiiip

Jag använder Mary Kays rengöringsprodukter och deras foundation. Det är det som fungerar bäst för min hud av allt jag provat. Men jag gillar inte deras färger (rouge och ögonskuggor) som jag tycker är blaskiga, jag fick klåda av mascaran och borstarna gjorde små inflamerade sår i mina kinder (jag tror de var för vassa). Mina nuvarande borstar är från bodyshop och ID de får jag inga problem från.

Om jag jämför ID och Makeup stores mineralsmink så får jag säga att ID täcker bättre, om man bara tänkt använda mineralsminket. Gillar också ID idé med mineralveil som sluter sminkningen och får den att vara kvar. Dessutom tror jag (om jag inte minns fel) att IDs paket med mineralsmink var lite billigare än Makeup store.

• shakynose

Everyday Minerals gör jättebra foundations tycker jag! Har använt dem i två år och deras urval av färger är svårslaget, plus att de har fyra varianter att välja mellan beroende på hudtyp och vilket resultat man vill ha. Jag brukar ha Original Glo, men till bröllop skulle jag hellre tagit semi-matte eller matte eftersom glo har ljusreflekterande pigment som blir lite sådär på foto.
    EM har små prova-på-paket som man kan beställa  (en är gratis, vill man ha fler kostar de 5 dollar) och en sådan uppsättning kan faktiskt räcka ganska länge!

www.everydayminerals.com/store/try-me-free/base.html

• Nightfall

använd en lipprimer, och läppenna istället för stift. då sitter det som berget hela dagen :)
    niightfall.blogg.se - sminkblogg

• Zelmah
    Nightfall skrev 2011-03-30 21:37:28 följande:
    använd en lipprimer, och läppenna istället för stift. då sitter det som berget hela dagen :)
    niightfall.blogg.se - sminkblogg
    kan inte annat än att hålla med. Jag är en läppstifttjej som gärna använder rött läppstift även till vardags och läppennan är hemligheten. Måla hela läpparna med pennan (MUS, den är inte för torr men sitter ändå bra) o ta sen på litelite läppstift ovanpå. Knappt att man behöver läppstift, jag kör det bara för att få lite mjukhet på mina torra läppar. Då har du färg på läpparna hela kvällen. Men käkar man oljig mat finns inga garantier för nåt... olja löser ju upp det mesta i sminkväg, men man får ju bara bita av det oljiga på papper o fylla på färg i så fall, mer kan man ju inte göra...

...men Maxfactor kommer ju med en läppstiftpenna nu, kanske kan va värt o prova om den finns i den färgen man gillar. Tror inte den fanns i min röda färg tyvärr. Men ett tips till andra att spana in.
  • Miceme
    Piiiip skrev 2011-03-25 22:46:04 följande:
    Men jag är inte supernöjd med underlaget. Någon som har foundation tips och läppstifts idéer? Läppstift tycker jag nog är det svåraste en dag som denna. Man vill kunna pussas, men inte smeta nyblivna maken full med färg.
    Jag köpte Max factors lip finity efter rekommendationer här på BT och den sitter verkligen.
    125 kr på Kicks tycker jag är ett riktigt bra pris.
    Men man måste låta det torka till innan det stora Puss provet Skrattande

Jag köpte också en foundation från lancome, brukar inte gilla när en foundation är så rinnig som den här är men den är jättebra täckande och lätt att få jämn sitter också en hel kväll och natt.

Mascara köpte jag också Lancome hypnose drama waterproof också jätte bra, jag har dock långa svarta fransar från början så hur den funkar för de med kortare fransar vågar jag ej svara på.
Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!