• förlovadflicka

Vi som sminkar oss själva!

Hej hej alla som har lite förtroende för make up-artister/liten plånbok!

Undrar om ni har tänkt något speciellt om hur ni ska sminka er, vilka produkter ni inte kan klara er utan och framför allt, ska ni ha läppstift? Vilket använder ni i så fall? 

Jag använder inte just läppstift så ofta men provade igår för att se om det skulle hålla för att kyssas. Något l'oreal-stift var det. Färgen satt bra men fästmannen blev glittrig på läpparna, det är ju inte så supermanligt... Har ni några tips för att inte färga av sig på honom? :P

• Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!
  • Semlorna

Jag behöver hjälp! Behöver köpa det mesta för allt mitt smink är gammalt eller slut. Vilka märken är bra gällande foundation, puder osv? Vad behöver jag? Maskara har jag koll på vad jag gillar (maxfactor) men resten har jag ingen koll på numera.

Var på provsminktning på bodyshop som viserligen var bra och naturlig men inget speciellt. Sen på kvällen såg jag att det flagade i pannan så antagligen torkade produkterna ut huden eller så var det kassa produkter som inte håller en hel dag.

Jag ska gifta mig om 3 månader och behöver träna lite innan. Help!

• Chicita

Sminkning är ju faktiskt något individuellt. 
    Det en makeupartist tycker är skitsnyggt, hatar en annan ;)

Jag brukar sitta makeupmodell på en utbildning här i stan. Och ibland har jag gått in på närmaste toalett och tvättat av mig efter att dom sminkat klart en och släppt iväg en.
    Andra gånger är jag så nöjd att jag önskar att jag kunde spara sminkningen i en låda och använda igen *S*

Jag kör med samma tips som jag fått av en person som jag verkligen litar på när det gäller smink...
    Yvonne Ryding.
    Det som gällde när hon blev Miss Universum gäller än i dag. I alla fall grunderna. Sen har det tillkommit andra färger mm mm...
    Men för att få ögonen att se större ut, att få ett bredare/ tätare avstånd mellan ögonen. Skulptrera ansiktsdragen med "solpuder" mm mm...
    Jag är långt ifrån expert och till vardags använder jag inte ens mascara.
    Men när jag måste sminka mig så brukar jag klara av det så pass bra att jag får komplimanger. Så därför har jag bestämt mig för att sminka mig själv Glad
    Däremot funderar jag på att kosta på mina tärnor en proffessionell makeup.
    Inte för att dom inte klarar av att sminka sig. Utan för att dom ska få bli lite bortskämda och ompysslade som tack för hjälpen.

Ska också boka in oss tre på en make up kurs på Make Up Store, som en liten tjejkväll oss tre emellan Skrattande 

• förlovadflicka
    Semlorna skrev 2011-03-10 21:54:13 följande:
    Jag behöver hjälp! Behöver köpa det mesta för allt mitt smink är gammalt eller slut. Vilka märken är bra gällande foundation, puder osv? Vad behöver jag? Maskara har jag koll på vad jag gillar (maxfactor) men resten har jag ingen koll på numera.

Var på provsminktning på bodyshop som viserligen var bra och naturlig men inget speciellt. Sen på kvällen såg jag att det flagade i pannan så antagligen torkade produkterna ut huden eller så var det kassa produkter som inte håller en hel dag.

Jag ska gifta mig om 3 månader och behöver träna lite innan. Help!
    Jag tycker det viktigaste är att man har en god hudvårdsrutin som gör att hyn ser vacker ut utan smink, jag gillar yves rochers kamomillserie. 
    Vet inte riktigt vilken foundation eller puder jag ska använda än, tar reda på det när de jag har tar slut. Däremot ska jag använda smashboxs primer photofinish som verkligen är jättebra och gör ansiktet jämt och så. Sedan kommer jag bara använda foundation på näsan och hakan där jag har lite pormaskar som bara behöver maskeras bort lite, för min del behövs inget på kinderna och pannan, något som jag tror att många inte ens överväger.
    Du måste räkna med att du kommer behöva bättra på sminket under dagen dock, inget smink håller perfekt en hel dag. :)  
  • Semlorna
    förlovadflicka skrev 2011-03-10 22:00:20 följande:
    Jag tycker det viktigaste är att man har en god hudvårdsrutin som gör att hyn ser vacker ut utan smink, jag gillar yves rochers kamomillserie. 
    Vet inte riktigt vilken foundation eller puder jag ska använda än, tar reda på det när de jag har tar slut. Däremot ska jag använda smashboxs primer photofinish som verkligen är jättebra och gör ansiktet jämt och så. Sedan kommer jag bara använda foundation på näsan och hakan där jag har lite pormaskar som bara behöver maskeras bort lite, för min del behövs inget på kinderna och pannan, något som jag tror att många inte ens överväger.
    Du måste räkna med att du kommer behöva bättra på sminket under dagen dock, inget smink håller perfekt en hel dag. :)  
    Jag har tänkt ta mig in till åhlens och höra mig för om hudvård. Ska komma ihåg smashbox primer också. Tack för tipset! 

Jag ska absolut bättre på sminket under dagen men det får inte flagna i pannan för då måste jag ta bort allt, smörja in och sen sminka om och det funkar inte.
  • förlovadflicka
    Semlorna skrev 2011-03-10 22:10:19 följande:
    Jag har tänkt ta mig in till åhlens och höra mig för om hudvård. Ska komma ihåg smashbox primer också. Tack för tipset! 

Jag ska absolut bättre på sminket under dagen men det får inte flagna i pannan för då måste jag ta bort allt, smörja in och sen sminka om och det funkar inte.
    Blir du lätt glansig i pannan då? Annars kanske du inte behöver något smink där alls förutom lite puder kanske :) 
  • Semlorna
    förlovadflicka skrev 2011-03-10 22:16:46 följande:
    Blir du lätt glansig i pannan då? Annars kanske du inte behöver något smink där alls förutom lite puder kanske :) 
    Inte om jag använder fuktkräm efter jag tvättat ansiktet så det borde kunna fungera. Ska testa det istället och se om det hjälper. Behöver jag ha någon primer under pudret isf eller kan det ge samma problem?
  • Sebastiána
    förlovadflicka skrev 2011-03-10 22:00:20 följande:
    Det är samma här. Jag behöver mest foundation i panna, på näsan och hakan. Jag brukar ta på ögat också för att skuggorna ska sitta bättre.

Jag behöver tips om en foundation som sitter bra. Jag har provat en från Clinique (balance nånting), en från Make-up Store och en från Nivea. Ingen funkar. Det ser alltid jättefult ut på näsan efter några timmar, trots puder.
  • Binis11

Hoppas in här =)

Jag har en puderfoundation från Kanebo som jag älskar, den ger ett matt fint resultat och håller bra!

• Binis11

Glömde... jag har också haft problem med att det flagnar men denna gör inte det utan egr ett sammetslent intryck och känsla, suverän

• Sebastiána
    Binis11 skrev 2011-03-11 08:43:09 följande:
    Hoppas in här =)

Jag har en puderfoundation från Kanebo som jag älskar, den ger ett matt fint resultat och håller bra!
    Det kanske kunde vara något för mig. Har du bara den eller puder ovanpå också?
Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!