Semlorna skrev 2011-03-10 21:54:13 följande:
Jag behöver hjälp! Behöver köpa det mesta för allt mitt smink är gammalt eller slut. Vilka märken är bra gällande foundation, puder osv? Vad behöver jag? Maskara har jag koll på vad jag gillar (maxfactor) men resten har jag ingen koll på numera.
Var på provsminktning på bodyshop som viserligen var bra och naturlig men inget speciellt. Sen på kvällen såg jag att det flagade i pannan så antagligen torkade produkterna ut huden eller så var det kassa produkter som inte håller en hel dag.
Jag ska gifta mig om 3 månader och behöver träna lite innan. Help!
Jag tycker det viktigaste är att man har en god hudvårdsrutin som gör att hyn ser vacker ut utan smink, jag gillar yves rochers kamomillserie.
Vet inte riktigt vilken foundation eller puder jag ska använda än, tar reda på det när de jag har tar slut. Däremot ska jag använda smashboxs primer photofinish som verkligen är jättebra och gör ansiktet jämt och så. Sedan kommer jag bara använda foundation på näsan och hakan där jag har lite pormaskar som bara behöver maskeras bort lite, för min del behövs inget på kinderna och pannan, något som jag tror att många inte ens överväger.
Du måste räkna med att du kommer behöva bättra på sminket under dagen dock, inget smink håller perfekt en hel dag. :)