• förlovadflicka

Vi som sminkar oss själva!

Hej hej alla som har lite förtroende för make up-artister/liten plånbok!

Undrar om ni har tänkt något speciellt om hur ni ska sminka er, vilka produkter ni inte kan klara er utan och framför allt, ska ni ha läppstift? Vilket använder ni i så fall? 

Jag använder inte just läppstift så ofta men provade igår för att se om det skulle hålla för att kyssas. Något l'oreal-stift var det. Färgen satt bra men fästmannen blev glittrig på läpparna, det är ju inte så supermanligt... Har ni några tips för att inte färga av sig på honom? :P

• Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!
  • shakynose

Jag använder mineralfoundation och tycker att det ger ett snyggt resultat, visserligen behöver man bättra påefter några timmar, men hellre det än att det flagar och blir ofräscht tycker jag. Nu vill jag ju inte ha så mycket täckande, utan bara jämna ut färgen och ge lyster, så jag brukar inte ha så mkt på näsan o i pannan. Vill gärna visa fräknanrna när jag har dom!

Skriver under angående hudvårdsrutinen! Jag är 30 och lite till så lystern i hyn är ju inte vad den varit alla dagar, men aha-produkterna från cliniderm tycker jag är super. Prisvärda och lätta att få tag i iom att de säljs på apotek. Har skrivit det i massa trådar, och kanske även i denna, men jag gillar dem verkligen så jag säger det igen!

• förlovadflicka
    Binis11 skrev 2011-03-11 08:43:09 följande:
    Hoppas in här =)

Jag har en puderfoundation från Kanebo som jag älskar, den ger ett matt fint resultat och håller bra!
    Vad heter den? :) 
  • förlovadflicka

Tänkte bara nämna att jag fixat foundation. Ni som är medlemmar i kicks club har säkert också fått ett sånt där mejl för ett tag sedan om något lyxprov på foundation från lancome. Man printar ut kupongen från mejlen och tar med sig, sedan får man en 5-milliliters flaska med jättebra foundation. Tillräckligt för att hinna provsminka med den många gånger :) Tyckte verkligen den var den bästa jag provat så det är ett hett tips + att det är gratis! Enda grejen är att man måste betala något annat samtidigt, själv köpte jag en hårklämma bara, så det behöver inte vara för någon viss summa eller så. Jättebra! 

• Sammet

jag fick en sk makeup artist att provsminka mig...och jösses säger jag bara...allt blev kladdkaka....och jag som trodde sminköser kan sminka....så nu ska jag också sminka själv....ska bli spännande o se va ni har skrivit =)

• Sebastiána
    Sammet skrev 2011-03-21 22:47:09 följande:
    jag fick en sk makeup artist att provsminka mig...och jösses säger jag bara...allt blev kladdkaka....och jag som trodde sminköser kan sminka....så nu ska jag också sminka själv....ska bli spännande o se va ni har skrivit =)
    Samma erfarenhet som jag hade alltså! Själv är bäste dräng ibland. Jag hoppas bara att jag inte är för stirrig på bröllopsdan!
  • FrökenP

Angående hudvårdsrutiner måste jag tipsa om Body Shops vitamin E tror jag det är. En hudvårdsserie som är för den normala hyn, Ända sen jag började använda en av krämerna har min hy förändrats jättemycket! Den är len och jämn. Helt underbart! Det finns ett gäng produkter i samma serie som man kan kombinera för bästa effekt. Burkarna är rosa..
    Sen köpte jag en duschcreme med kokos, heeelt underbar! Kände skillnaden på huden direkt efter första duschen. Blev så mjuk o len!
    Det kostar ju en del men jag känner att det får det göra när det funkar så bra på min hud som alltid är torr!

Bara ett tips :)

• FrökenP

Den serien med vitamin E är för ansiktet! Glömde skriva det.. Haha.
    Det finns för torr hy och för fet hy också..

Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!