• förlovadflicka

Vi som sminkar oss själva!

Hej hej alla som har lite förtroende för make up-artister/liten plånbok!

Undrar om ni har tänkt något speciellt om hur ni ska sminka er, vilka produkter ni inte kan klara er utan och framför allt, ska ni ha läppstift? Vilket använder ni i så fall? 

Jag använder inte just läppstift så ofta men provade igår för att se om det skulle hålla för att kyssas. Något l'oreal-stift var det. Färgen satt bra men fästmannen blev glittrig på läpparna, det är ju inte så supermanligt... Har ni några tips för att inte färga av sig på honom? :P

• Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!
  • förlovadflicka
    shakynose skrev 2011-03-02 15:33:34 följande:
    Jag har testat lipfinity i den nyare glossversionen, och trots att jag avskydde den förra varianten så måste jag erkänna att jag är helt såld! Mitt problem med lipfinity var att den flagade och fnasade och kändes allmänt ofräsch och torr, men color & gloss är "mjukare" på läpparna och sitter som berget.

eleven.se/max-factor-lipfinity-colour-gloss-6...

Love it!Hjärta
    Ger den mycket färg? Och framför allt, färgar den av sig när man pussas? :P 
  • shakynose

Jag har fortfarande ögonprimerproblem! Brukade köpa urban decay primer potion, men då nätbutiken som jag brukade handla från har dragit ner på sortimentet i övrigt så har jag ingen lust att beställa därifrån och betala en hundring i frakt bara för den.
    Kan någon rekommendera en bra ögonprimer som är lite lättare att få tag i? Gärna nåt som inte kostar femtielva miljarder, men är det bra så är det ju värt några hundringar. Hur är e.l.f.? MAC? Andra förslag?

• förlovadflicka
    shakynose skrev 2011-03-02 15:39:16 följande:
    Jag har fortfarande ögonprimerproblem! Brukade köpa urban decay primer potion, men då nätbutiken som jag brukade handla från har dragit ner på sortimentet i övrigt så har jag ingen lust att beställa därifrån och betala en hundring i frakt bara för den.
    Kan någon rekommendera en bra ögonprimer som är lite lättare att få tag i? Gärna nåt som inte kostar femtielva miljarder, men är det bra så är det ju värt några hundringar. Hur är e.l.f.? MAC? Andra förslag?
    Har hört att MUS är jättebra men den är nog rätt dyr och har inte provat själv... 
  • shakynose
    förlovadflicka skrev 2011-03-02 15:36:34 följande:
    Ger den mycket färg? Och framför allt, färgar den av sig när man pussas? :P 
    Beror på, jag har köpt två olika: En mörkröd med plommonfärgat gloss, och den ger ju ifrån sig lite glitter och svag rosaaktig färg från glosset. Den andra är persikofärgad med ett pärlemogloss, och den ger bara ifrån sig lite skimmer . Jepp! Jag har provhånglat noggrant , och jag skulle våga använda dem i brudsmink...

Själva färgen känns som ett krämigt läppstift när man lägger på det, sedan torkar det till en "färgfilm". Jag tror att de har jobbat med att få till denna "film" lite mer elastisk än på förra lipfinity, för den flagar inte alls lika mkt som den gjorde på mig.
  • shakynose
    förlovadflicka skrev 2011-03-02 15:40:30 följande:
    Har hört att MUS är jättebra men den är nog rätt dyr och har inte provat själv... 
    Hmm, helst vill man ju inte betala en massa för nåt som sedan inte funkar. Är det någon som använt urban decays primer och som hittat något likvärdigt (eller bättre)? Jag saaaaknar verkligen min primer potion...Gråter
  • andreasochkarin
    shakynose, jag har provat allt möjligt, men det finns tyvärr ingen bättre än UDPP.. Vart brukar du beställa från? Om du vågar dig på Ebay kanske du hittar billigare där, eller om du kanske hittar nån kompis som vill sambeställa lite smink så ni kan dela på fraken..

Just ja, har du provat "slakta" dina gamla förpackningar? När min senaste tog slut tog jag en kniv och skar upp förpackningen och hittade ungefär lika mycket till (och fick alltså typ en gratis!)..
  • shakynose
    andreasochkarin skrev 2011-03-02 15:53:54 följande:
    shakynose, jag har provat allt möjligt, men det finns tyvärr ingen bättre än UDPP.. Vart brukar du beställa från? Om du vågar dig på Ebay kanske du hittar billigare där, eller om du kanske hittar nån kompis som vill sambeställa lite smink så ni kan dela på fraken..

Just ja, har du provat "slakta" dina gamla förpackningar? När min senaste tog slut tog jag en kniv och skar upp förpackningen och hittade ungefär lika mycket till (och fick alltså typ en gratis!)..
    Oh ja, såga upp botten med kniv... :-P Haha! Jag brukade beställa från HQhair.co.uk, men dom har bara den som har guldskimmer inne nu, och den vill jag helst inte ha. Nåja, får väl kolla om där är någon annan som har.
  • förlovadflicka
    andreasochkarin skrev 2011-03-02 15:53:54 följande:

Förlåt min säkert dumma fråga men vad står UDPP för? :) 
  • shakynose
    förlovadflicka skrev 2011-03-02 16:08:50 följande:
    Förlåt min säkert dumma fråga men vad står UDPP för? :) 
    Urban Decay Primer Potion, inte svårare än så... hehe
  • förlovadflicka
    shakynose skrev 2011-03-02 16:11:00 följande:
    Urban Decay Primer Potion, inte svårare än så... hehe
    Jaja :P Pris? :) 
Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!