• förlovadflicka

Vi som sminkar oss själva!

Hej hej alla som har lite förtroende för make up-artister/liten plånbok!

Undrar om ni har tänkt något speciellt om hur ni ska sminka er, vilka produkter ni inte kan klara er utan och framför allt, ska ni ha läppstift? Vilket använder ni i så fall? 

Jag använder inte just läppstift så ofta men provade igår för att se om det skulle hålla för att kyssas. Något l'oreal-stift var det. Färgen satt bra men fästmannen blev glittrig på läpparna, det är ju inte så supermanligt... Har ni några tips för att inte färga av sig på honom? :P

• Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!
  • förlovadflicka
    FrökenP skrev 2011-03-21 23:05:03 följande:
    Den serien med vitamin E är för ansiktet! Glömde skriva det.. Haha.
    Det finns för torr hy och för fet hy också..
    Håller med, den är jättebra :) 
  • Emblas Mamma

Fanns det inget nytt man penslade på fransarna så dom blev längre?
    åååh jag minns inte alls nu! :/

• förlovadflicka
    Emblas Mamma skrev 2011-03-22 07:31:50 följande:
    Jo, finns nåt som heter neulash, men vanligt lypsyl funkar också! :) Jag har inget tips på vattenfast jag testat själv, men ska nog köra på kanebo sensais 38° :) 
  • shakynose
    Emblas Mamma skrev 2011-03-22 07:31:50 följande:
    Jag har använt revitalash och det funkar verkligen! Ögonfransarna blev nästan lite läskigt långa... Har bilder på osminkade före och efter i galleriet "Revitalash" men man ser ju större skillnad med mascara.
    förlovadflicka skrev 2011-03-22 07:50:24 följande:
    Jo, finns nåt som heter neulash, men vanligt lypsyl funkar också! :) Jag har inget tips på vattenfast jag testat själv, men ska nog köra på kanebo sensais 38° :) 
    Visst, det kan hjälpa att smörja in fransarna med något skyddande för att hindra att de slits, då kan de absolut få växa sig lite längre. Resultaten jag har sett från Neulash och Revitalash är dock i en helt annan skala.
  • förlovadflicka
    shakynose skrev 2011-03-22 09:14:29 följande:
    Jag har använt revitalash och det funkar verkligen! Ögonfransarna blev nästan lite läskigt långa... Har bilder på osminkade före och efter i galleriet "Revitalash" men man ser ju större skillnad med mascara.
    Visst, det kan hjälpa att smörja in fransarna med något skyddande för att hindra att de slits, då kan de absolut få växa sig lite längre. Resultaten jag har sett från Neulash och Revitalash är dock i en helt annan skala.
    Beror säkert på från person till person också :) 
  • Emblas Mamma
    shakynose skrev 2011-03-22 09:14:29 följande:
    Vad är det egentilgen som gör att dom blir så långa då?? :) Förklara allt! :D
  • Emblas Mamma
    det är skyddande då för fransarna så att säga?
    hmm ... :P
    Men hinner dom växa så fort då? :)
  • förlovadflicka
    Emblas Mamma skrev 2011-03-22 12:46:03 följande:
    det är skyddande då för fransarna så att säga?
    hmm ... :P
    Men hinner dom växa så fort då? :)
    Jag vet inte riktigt, var länge sedan jag provade. :S Har ganska långa fransar (tycker jag själv iaf :P) och tror att det kan bero på att jag alltid tar dagcreme över ögonen och fransarna. :) 
  • Lillaplopp

Helt klart den bästa jag med har testat. ( lancome) Fundera visserligen på att ha en mer täckande foundation på bröllopet. Har mycket acne ärr som jag vill täcka. Ser helt ok ut i vanligt ljus men vid foto så syns bara ärren.

Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!