• förlovadflicka

Vi som sminkar oss själva!

Hej hej alla som har lite förtroende för make up-artister/liten plånbok!

Undrar om ni har tänkt något speciellt om hur ni ska sminka er, vilka produkter ni inte kan klara er utan och framför allt, ska ni ha läppstift? Vilket använder ni i så fall? 

Jag använder inte just läppstift så ofta men provade igår för att se om det skulle hålla för att kyssas. Något l'oreal-stift var det. Färgen satt bra men fästmannen blev glittrig på läpparna, det är ju inte så supermanligt... Har ni några tips för att inte färga av sig på honom? :P

• Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!
  • förlovadflicka
    Miceme skrev 2011-03-31 07:44:24 följande:
    Jag köpte Max factors lip finity efter rekommendationer här på BT och den sitter verkligen.
    125 kr på Kicks tycker jag är ett riktigt bra pris.
    Men man måste låta det torka till innan det stora Puss provet Skrattande

Jag köpte också en foundation från lancome, brukar inte gilla när en foundation är så rinnig som den här är men den är jättebra täckande och lätt att få jämn sitter också en hel kväll och natt.

Mascara köpte jag också Lancome hypnose drama waterproof också jätte bra, jag har dock långa svarta fransar från början så hur den funkar för de med kortare fransar vågar jag ej svara på.
    Var det den nya lip tint eller vad den heter som du köpte? :) 
  • shakynose

Dåligt att vara ledig när det är kasst väder och man nyss fått lön... Sitter vid två sminksajtersamtidigt och är på väg att sprätta iväg både två och fyrahundra på en massa bra grejs. Någon som har nåt tips på vad jag borde införskaffa om jag inte redan har?

• vickan1976
    shakynose skrev 2011-03-31 10:48:45 följande:
    Dåligt att vara ledig när det är kasst väder och man nyss fått lön... Sitter vid två sminksajtersamtidigt och är på väg att sprätta iväg både två och fyrahundra på en massa bra grejs. Någon som har nåt tips på vad jag borde införskaffa om jag inte redan har?
    Har du ordentlig rengöring och fukt som du använder? Det är otroligt viktigt! Smink sitter inte bra på "smutsig" hud.
    Har du lipprimer och eyeprimer som gör att läppstift/läppglans och ögonskugga sitter bra?
    Eyeliner som ramar in ögat?
    En ljus (vit) skimmrande ögonskugga till ögonvrån och under ögonbrynet?
    Ögonskugga i färg till resten av ögat?
    Rouge?
    Ögonbrynspenna?
  • vickan1976

En highligter som ljusar upp i ögonvrån och skuggiga veck som runt näsvingar mm?
    Concealer?
    Puder?

• shakynose
    vickan1976 skrev 2011-03-31 11:58:19 följande:
    Har du ordentlig rengöring och fukt som du använder? Det är otroligt viktigt! Smink sitter inte bra på "smutsig" hud.
    Har du lipprimer och eyeprimer som gör att läppstift/läppglans och ögonskugga sitter bra?
    Rouge?
    Ögonbrynspenna?
    Primer är mitt aber, har använt UDPP men den börjar bli svår att få tag på och lite dyr. Till läpparna har jag inte hittat något som inte påverkar färgen, tips? Har tänkt beställa från ELF och testa lite.

Jag använder hudvårdsserien cliniderm med aha och är supernöjd med hela kittet.
  • shakynose
    vickan1976 skrev 2011-03-31 12:00:09 följande:
    En highligter som ljusar upp i ögonvrån och skuggiga veck som runt näsvingar mm?
    Concealer?
    Puder?
    Man kanske skulle investera i lite puder? Vad behöver man? Har inte använt puder sen -97 typ...Skäms

Jag har beställt en massa bambuborstar och ett prova-på-kit från everyday minerals. Happy happy!
  • Sebastiána
    vickan1976 skrev 2011-03-31 11:58:19 följande:
    Rouge?
    Ögonbrynspenna?
    Jag har annars hört att man inte ska ha skimrande skuggor, att det ser oljigt ut på bild.
  • Sebastiána
    shakynose skrev 2011-03-31 13:01:37 följande:
    Man kanske skulle investera i lite puder? Vad behöver man? Har inte använt puder sen -97 typ...Skäms

Jag har beställt en massa bambuborstar och ett prova-på-kit från everyday minerals. Happy happy!
    Letar också puder. Någon som klan tipsa om etyt superlätt puder som inte ger färg utan bara mattar ner och fixerar? Antar att löspuder är bäst, men det vet jag inte. Använder mest pressat puder i vanliga fall.
  • shakynose
    Sebastiána skrev 2011-03-31 22:28:51 följande:
    Letar också puder. Någon som klan tipsa om etyt superlätt puder som inte ger färg utan bara mattar ner och fixerar? Antar att löspuder är bäst, men det vet jag inte. Använder mest pressat puder i vanliga fall.
    Jag beställde ett löst puder från e.l.f. till slut, så om någon vecka kan jag komma med en recension!
  • shakynose
    Sebastiána skrev 2011-03-31 22:27:13 följande:
    Jag har annars hört att man inte ska ha skimrande skuggor, att det ser oljigt ut på bild.
    Jo till brudsminkningen ja, men hon menade nog rent allmänt som svar på min fråga om vad jag borde shoppa just idag, hehe.
Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!