• förlovadflicka

Vi som sminkar oss själva!

Hej hej alla som har lite förtroende för make up-artister/liten plånbok!

Undrar om ni har tänkt något speciellt om hur ni ska sminka er, vilka produkter ni inte kan klara er utan och framför allt, ska ni ha läppstift? Vilket använder ni i så fall? 

Jag använder inte just läppstift så ofta men provade igår för att se om det skulle hålla för att kyssas. Något l'oreal-stift var det. Färgen satt bra men fästmannen blev glittrig på läpparna, det är ju inte så supermanligt... Har ni några tips för att inte färga av sig på honom? :P

• Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!
  • shakynose
    förlovadflicka skrev 2011-03-02 16:11:24 följande:
    Jaja :P Pris? :) 
    100-150kr typ
  • förlovadflicka
    shakynose skrev 2011-03-02 16:12:33 följande:
    www.beautybay.com/cosmetics/urbandecay/g/eyes.../

Kan man beställa från denna shop tror ni?
    Det var ju väldigt billigt (eller?) och det ser ut att vara en seriös hemsida. Funderar på det själv, har ingen ögonprimer... Är det original man ska ha då eller?
  • shakynose
    förlovadflicka skrev 2011-03-02 16:29:52 följande:
    Det var ju väldigt billigt (eller?) och det ser ut att vara en seriös hemsida. Funderar på det själv, har ingen ögonprimer... Är det original man ska ha då eller?
    Beror på vad frakten hamnar på, men helt ok pris. Original är bäst tycker jag, den andra skimrar och det vill man ju inte alltid ha.
  • Emelie 87
    wiii skrev 2011-02-28 21:01:45 följande:
    Någon som har provat läppstift från Mac?
    Vad jag har hört ska MAC vara super. :)
    En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • Sebastiána

Finns det någon annan super"lasting" läppfärg förutom Lipfinity? Jag köpte en liknande produkt från Maybellin men den verkar inte säljas längre.

• TheJohanna

Jag har aldrig använt primer (sminkar mig sällan över huvud taget) men tänker att det nog är dags att införskaffa en sådan. Läste på någon annan sida att body shop hade någon bra så då tänkte jag passa på eftersom jag råkar ha rabatt där just idag =).. Är det någon här som har någon erfarenhet av deras primer? Har aldrig tittat på det i affären så jag vet inte om de har en eller flera....

• Elvismor

Vet att Make Up Stores ögon primer är bra. Tror de har två olika, men så himla dyra är de inte. Kanske 200 spänn eller så. Jag följer två sminkbloggar där jag fått många bra tips ifrån och de använder MUS ögonprimer vet jag. Kolla in dem;
    http://blogg.veckorevyn.com/lindas-sminkblogg/
    http://hiilen.blogg.se/

Den sista bloggen visar tex bra tutorial med lösögonfransar. De är båda superduktiga på ögonmake och hur man ska lägga de olika färgerna.

Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!