• förlovadflicka

Vi som sminkar oss själva!

Hej hej alla som har lite förtroende för make up-artister/liten plånbok!

Undrar om ni har tänkt något speciellt om hur ni ska sminka er, vilka produkter ni inte kan klara er utan och framför allt, ska ni ha läppstift? Vilket använder ni i så fall? 

Jag använder inte just läppstift så ofta men provade igår för att se om det skulle hålla för att kyssas. Något l'oreal-stift var det. Färgen satt bra men fästmannen blev glittrig på läpparna, det är ju inte så supermanligt... Har ni några tips för att inte färga av sig på honom? :P

• Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!
  • majflicka

Tänkte bara slänga in eftersom jag såg att ngn undrade att Beautybay.com är en seriös sida. Beställt från dem flera ggr, ffa id bare minerals  som är mkt billigare utanför Sverige.

• shakynose
    majflicka skrev 2011-03-05 18:17:11 följande:
    Tänkte bara slänga in eftersom jag såg att ngn undrade att Beautybay.com är en seriös sida. Beställt från dem flera ggr, ffa id bare minerals  som är mkt billigare utanför Sverige.
    Tack! Hade tänkt beställa från dem nu i veckan iaf!
  • ClaraH
    förlovadflicka skrev 2011-02-02 00:25:26 följande:
    HIttade den här urbra videon på youtube! Hon är väldigt lik mig i färgerna, funderar på att försöka hitta en sån palett :)

" target="_blank">

Jag har sett en del videos och den här är verkligen bra. En del andra lägger glitter osv,
  • Zelmah

Har en liten fråga...

Jag sminkar mig inte så mkt med mascara till varsdags. Jag kör concealer (ibland), mineralfoundation från Id , ibland lite rouge och rött läppstift o svart kajal längs nedre franslinjen (har svarta ögonfransar). Men... fransarna blir ju inte så voluminösa och därför är det ju snyggt att dra på lite mascara även fast fransarna är svarta i sig själv. Och kör man lite ögonskugga vill man ju definitivt ha mascara för då får ju fransarna lite av skuggan på sig ibland... Men anledningen till att jag inte använder mascara så ofta är för att jag tycker att det svider o vattnas så mkt i ögonen. Ögonen känns nästan trötta.. Är jag bara känslig eller är det fler som upplever detta? Har någon tips på en bra mascara som även funkar på känsliga ögon?

Jag tycker annars att det är kul med smink och är duktig på att sminka mig och så, men just en bra mascara är eftersökt...  kajal brukar inte vara nåt problem.. o det är inte för att mascaran är gammal eller så utan det är samma med sprillans nya.. ögonmake-up remover som inte svider o suddar synen är oxå något jag söker efter.

Sen undrar jag om det är någon som använder mineralpuder/foundations som tycker att de sitter bättre med en veil ovanpå? annars "försvinner" de under dagen en del tycker jag..

annat läpptift än Lipfinity.. alla tipsar om den men den smular på mig o ser skabbig ut... Jag söker ett matt läppstift som sitter kvar när man ätit...ingen glossy variant, det passar inte min vintagelook..

• shakynose
    Zelmah skrev 2011-03-06 14:55:37 följande:
    Har en liten fråga...

Jag sminkar mig inte så mkt med mascara till varsdags. Jag kör concealer (ibland), mineralfoundation från Id , ibland lite rouge och rött läppstift o svart kajal längs nedre franslinjen (har svarta ögonfransar). Men... fransarna blir ju inte så voluminösa och därför är det ju snyggt att dra på lite mascara även fast fransarna är svarta i sig själv. Och kör man lite ögonskugga vill man ju definitivt ha mascara för då får ju fransarna lite av skuggan på sig ibland... Men anledningen till att jag inte använder mascara så ofta är för att jag tycker att det svider o vattnas så mkt i ögonen. Ögonen känns nästan trötta.. Är jag bara känslig eller är det fler som upplever detta? Har någon tips på en bra mascara som även funkar på känsliga ögon?

Jag tycker annars att det är kul med smink och är duktig på att sminka mig och så, men just en bra mascara är eftersökt...  kajal brukar inte vara nåt problem.. o det är inte för att mascaran är gammal eller så utan det är samma med sprillans nya.. ögonmake-up remover som inte svider o suddar synen är oxå något jag söker efter.

Sen undrar jag om det är någon som använder mineralpuder/foundations som tycker att de sitter bättre med en veil ovanpå? annars "försvinner" de under dagen en del tycker jag..

annat läpptift än Lipfinity.. alla tipsar om den men den smular på mig o ser skabbig ut... Jag söker ett matt läppstift som sitter kvar när man ätit...ingen glossy variant, det passar inte min vintagelook..
    Lipfinitys nya glossvariant smular inte alls som den andra! Testa vettja! Annars kommer en lipfinity lipstain som verkar intressant nu i vår.

Angående mascara: Jag har också känsliga ögon, och för mig är det vattenlösliga mascaror som gäller. Tycker att de oftast svider mindre än vattenfast. Just nu använder jag clarins wonder perfect. Mac har en superbra remover för känsliga ögon, slängde nyss flaskan och kommer inte ihåg vad den hette dock.
  • wiii

Ooo hjälp!
    Jag provsminkade mig lite snabbt här hemma idag för att se hur mycket kameran trollar bort, och det kändes ju som att allt bara försvann på bilderna! Hur går det till egentligen?
    Öste på smink tills dess att jag faktiskt kände mig obekväm och ändå syntes det inte alls mycket på bilderna... Nu har jag visserligen ingen proffskamera utan en väldigt enkel variant, kan det påverka tro? 

• förlovadflicka
    wiii skrev 2011-03-07 15:31:17 följande:
    Ooo hjälp!
    Jag provsminkade mig lite snabbt här hemma idag för att se hur mycket kameran trollar bort, och det kändes ju som att allt bara försvann på bilderna! Hur går det till egentligen?
    Öste på smink tills dess att jag faktiskt kände mig obekväm och ändå syntes det inte alls mycket på bilderna... Nu har jag visserligen ingen proffskamera utan en väldigt enkel variant, kan det påverka tro? 
    Tror att det kanske kan påverka, jag menar, ta man med en mobilkamera som inte har någon skärpa alls är det klart att man inte ser sminket så tydligt :) Kan inte du fråga din fotograf också då om du kan få ta ett par testbilder om ni ändå ska träffas för att snacka igenom allt? :) 
  • wiii
    förlovadflicka skrev 2011-03-07 16:10:44 följande:
    Tror att det kanske kan påverka, jag menar, ta man med en mobilkamera som inte har någon skärpa alls är det klart att man inte ser sminket så tydligt :) Kan inte du fråga din fotograf också då om du kan få ta ett par testbilder om ni ändå ska träffas för att snacka igenom allt? :) 
    Ja, får väl göra det :)  
  • ClaraH
    wiii skrev 2011-03-07 15:31:17 följande:
    Ooo hjälp!
    Jag har också testat och jag kan inte mer än att hålla med dig. Jag får nog också prata med min fotograf.
  • shakynose

Ljusets roll kan inte överskattas! Jag gick en kort utbildning i tevesmink, och det var väldigt stor skillnad på studiomejk och "fältsmink". Kolla med fotografen, annars är det en tumregel att ju mer konstgjort ljus, desto mer smink.

Svar på tråden Vi som sminkar oss själva!