Zelmah skrev 2011-03-06 14:55:37 följande:
Har en liten fråga...
Jag sminkar mig inte så mkt med mascara till varsdags. Jag kör concealer (ibland), mineralfoundation från Id , ibland lite rouge och rött läppstift o svart kajal längs nedre franslinjen (har svarta ögonfransar). Men... fransarna blir ju inte så voluminösa och därför är det ju snyggt att dra på lite mascara även fast fransarna är svarta i sig själv. Och kör man lite ögonskugga vill man ju definitivt ha mascara för då får ju fransarna lite av skuggan på sig ibland... Men anledningen till att jag inte använder mascara så ofta är för att jag tycker att det svider o vattnas så mkt i ögonen. Ögonen känns nästan trötta.. Är jag bara känslig eller är det fler som upplever detta? Har någon tips på en bra mascara som även funkar på känsliga ögon?
Jag tycker annars att det är kul med smink och är duktig på att sminka mig och så, men just en bra mascara är eftersökt... kajal brukar inte vara nåt problem.. o det är inte för att mascaran är gammal eller så utan det är samma med sprillans nya.. ögonmake-up remover som inte svider o suddar synen är oxå något jag söker efter.
Sen undrar jag om det är någon som använder mineralpuder/foundations som tycker att de sitter bättre med en veil ovanpå? annars "försvinner" de under dagen en del tycker jag..
annat läpptift än Lipfinity.. alla tipsar om den men den smular på mig o ser skabbig ut... Jag söker ett matt läppstift som sitter kvar när man ätit...ingen glossy variant, det passar inte min vintagelook..
Lipfinitys nya glossvariant smular inte alls som den andra!

Testa vettja! Annars kommer en lipfinity lipstain som verkar intressant nu i vår.
Angående mascara: Jag har också känsliga ögon, och för mig är det vattenlösliga mascaror som gäller. Tycker att de oftast svider mindre än vattenfast. Just nu använder jag clarins wonder perfect. Mac har en superbra remover för känsliga ögon, slängde nyss flaskan och kommer inte ihåg vad den hette dock.